• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DSC03824.jpg

Den Àr löjligt bra!

IMG_20190507_140723-01.jpeg

IMG_20190507_141045.jpg
Tror jag fÄtt en ny favorit G-SHOCK.
Riktigt trevlig storlek Ä fjÀderlÀtt. Bra lÀsbarhet i alla ljusförhÄllanden och den digitala displayen ligger djupt ner sÄ nÀr visarna passerar sÄ ser man allt tydligt. Man kan Àven flytta undan visarna vid behov med tvÄ enkla knapptryck.
Om denna hade varit solar och multiband utrustad dÄ hade den varit fullÀndad.
Men för ca 1000 spÀnn sÄ kanske man inte ska....

IMG_20190507_140723-01.jpeg

IMG_20190507_141045.jpg
Tror jag fÄtt en ny favorit G-SHOCK.
Riktigt trevlig storlek Ä fjÀderlÀtt. Bra lÀsbarhet i alla ljusförhÄllanden och den digitala displayen ligger djupt ner sÄ nÀr visarna passerar sÄ ser man allt tydligt. Man kan Àven flytta undan visarna vid behov med tvÄ enkla knapptryck.
Om denna hade varit solar och multiband utrustad dÄ hade den varit fullÀndad.
Men för ca 1000 spÀnn sÄ kanske man inte ska....

LÀcker nyans pÄ den svarta fÀrgen.
Är det tvĂ„ Ă„rs batteri? Casio Ă€r gĂ€rna rĂ€tt konservativa nĂ€r det gĂ€ller batteritid men ja, jag hade föredragit solar. Men dĂ„ Ă€r displayen inte helt skarp sĂ„vida det inte Ă€r stn display.

LÀcker nyans pÄ den svarta fÀrgen.
Är det tvĂ„ Ă„rs batteri? Casio Ă€r gĂ€rna rĂ€tt konservativa nĂ€r det gĂ€ller batteritid men ja, jag hade föredragit solar. Men dĂ„ Ă€r displayen inte helt skarp sĂ„vida det inte Ă€r stn display.

3 Är Àr det enligt Casio.
Är mycket nöjd med displayen dĂ„ den Ă€r riktigt skarp:)

Gratulerar! Var det mycket pÄslag ifrÄn bestÀllning till uthÀmtning? Jag var i valet och kvalet nÀr jag var dÀr, men tyckte kronan var lite för svag för att köpa en till... Riktigt sköna pÄ Àr dom :cigar:
VÀldigt nöjd. Priset landade pÄ cirka 2.200. Man fick 10 procent i rabatt för att man hade passet med sig och ytterligare fem för att man betalade med Visa

Tack! Har lÀst alla positiva omdömen, men tycker ÀndÄ att den övertrÀffar mina högt stÀllda förvÀntningar. Gillar verkligen den nedtonade fÀrgskalan
Ja, nedtonade men smakfulla. Skiftar utseende i olika ljus pÄ ett intressant sÀtt. Kan inte bli bÀttre. Ska mycket till innan jag tröttnar pÄ min. Verkligen inte alla klockor jag kan sÀga det om.

PÄ tal om tydlighet i displayen pÄ solar G's sÄ sÄg jag pÄ WUS folk som hydromoddar sina klockor med bra resultat.
Kanske nÄgot att ge sig pÄ för den hÀndige.

Ser att denna diskuterats tidigare. Men mÄste kolla in denna nÀr den kommer till butik. Tavlan Àr lite rörig men kanske kan funka. Hörde att det skulle vara lite mindre med hjÀlp av kolfiber som material. Det vore trevligt. :)
GG-B100.png

KĂ€nns hursomhelst bra som en vandrarklocka. :)

Apropos G-shocks och fÀrg. Finns det nÄgon fyrkant med tough solar i en skoj somrig fÀrg som Àr, typ, nyproducerad, inte för dyr (<1500 kr?) och lÀtt att fÄ tag i? Uppskattar all hjÀlp i referens-djungeln :)

Tillbaka
Topp