Datumet...Det blev en i stÄl!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Datumet...Det blev en i stÄl!
Haha vad Àr grejen med datumen? Har sett att du kommenterat det pÄ flera bilder sÄ jag antar att det Àr nÄgot slags internskÀmt?Datumet...
Haha vad Àr grejen med datumen? Har sett att du kommenterat det pÄ flera bilder sÄ jag antar att det Àr nÄgot slags internskÀmt?
Ah, vad fiffigt! Jag stör mig alltid pÄ att datumen visas som mÄnad-dag men har aldrig förstÄtt dina kommentarer dÄ klockorna alltid varit instÀllda pÄ rÀtt datum, dÀrav min fundering kring nÄgot slags internskÀmt.
PÄ stÄlisen kan man ju Àntligen Àndra till rÀtt (Europeiskt) sÀtt att presentera datum, dvs idag Àr det 4.5 (fjÀrde maj) och inte 5.4 (femte april).
StĂ„lisarna och, antar jag, de nya plast-blĂ„tandarna. SjĂ€lv har jag aktivt valt att ha datumet i fel format pĂ„ stĂ„lisen för att det ska se likadant ut som pĂ„ Ă€ldre squares.Ăr det bara stĂ„lisarna som har denna funktion eller Ă€r det tĂ€nkt att alla nya G-shocks ska ha den möjligheten? Jag förstĂ„r Ă€rligt talat inte varför de inte har fixat det tidigare, ddmm Ă€r vĂ€l vedertagen standard i typ hela vĂ€rlden utom USA, men Japan kanske ocksĂ„ anvĂ€nder samma system för datumangivelse? Det skulle i sĂ„ fall förklara varför det inte ansetts som ett problem.
NÀ, fÄr nog spana in den irl!TyvÀrr mÄste du vÀlja mellan slim och fattigare pÄ funktioner och fetare med mÄnga funktioner. Men fet Àr ocksÄ relativt. En Rangeman Àr inte sÄ fet faktiskt!
Tack sÄ mycket!Fantastiskt fin!
Eller en mudman!Men kanske kalender, kompass, soldriven, ev termometer hade vart coolt. Plus övriga klassiska funktioner dÄ (alarm, stopur, etc.) GÄr vÀl inte gÄr att klÀmma ner detta i nÄgot som Àr sÄnÀr slimmat antar jag?
Datumet...
Ja skulle nÄn va sugen sÄ skicka ett pm till migEn liten heads-up till dom som var sugna pÄ denna nÀr jag hade den dÄ @Ploprof tÀnker lÀgga ut den till salu.
Grym modell med grym skÀrm som kom 2010 och har varit out of production ganska lÀnge.
Fin version... Àr den lika grön i verkligheten som pÄ bilderna?Ja skulle nÄn va sugen sÄ skicka ett pm till mig
Japp det Àr den, ser nÀstan giftig utFin version... Àr den lika grön i verkligheten som pÄ bilderna?
Y M D Àr ju visserligen ett vedertaget sÀtt att skriva pÄ sÄ för min del finns det en viss logik om man tÀnker sig att Äret faller bort. Dessutom har jag vant mig med den ologiska logiken samt att jag Ànnu inte har valmöjligheten pÄ mina klockor, men om jag hade haft valmöjligheten sÄ hade jag inte Àndrat pÄ visningen.
PÄ stÄlisen kan man ju Àntligen Àndra till rÀtt (Europeiskt) sÀtt att presentera datum, dvs idag Àr det 4.5 (fjÀrde maj) och inte 5.4 (femte april).
Ăr det 3-fika och generell uppdatering pĂ„ klocksnack
Hehe kl 3 vabb snarare. Fika hade dock varit gott!Ăr det 3-fika och generell uppdatering pĂ„ klocksnack