• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

77BEDAA2-9274-4572-BBBB-79151FCB392B.jpeg

Noll koll pÄ sista sÄ kan inte uttala mig, Frogman kÀnns vÀll bra prissatt (bÀttre bilder skulle kunna göra susen men föredrar dina Àrliga). G-steel kanske lite högt, köpt och sÄlt de jag testade förra sommaren för 1200/1500kr men det dyrare priset ingick sÄvÀl gummi som lÀnk. Tycker dock fortfarande det Àr en ruggigt bra klocka för 1.6k. Min far fick en likadan du sÀljer av mig och Àr vÀldigt nöjd :)

Noll koll pÄ sista sÄ kan inte uttala mig, Frogman kÀnns vÀll bra prissatt (bÀttre bilder skulle kunna göra susen men föredrar dina Àrliga). G-steel kanske lite högt, köpt och sÄlt de jag testade förra sommaren för 1200/1500kr men det dyrare priset ingick sÄvÀl gummi som lÀnk. Tycker dock fortfarande det Àr en ruggigt bra klocka för 1.6k. Min far fick en likadan du sÀljer av mig och Àr vÀldigt nöjd :)
Alltid samma dilemma med bilder, Ätminstone för mig. Samtidigt som man vill lÀgga upp en snygg bild sÄ vill man inte ge en orÀttvis bild av hur klockan ser ut. Lite som bilannonser pÄ KVD som zoomar in vartenda litet stenskott :D

Alltid samma dilemma med bilder, Ätminstone för mig. Samtidigt som man vill lÀgga upp en snygg bild sÄ vill man inte ge en orÀttvis bild av hur klockan ser ut. Lite som bilannonser pÄ KVD som zoomar in vartenda litet stenskott :D

All heder Ă„t det :)
Hade nog kunnat tÀnka mig din Frogman om jag inte visste den Àr lite tung + att bandet inte satt helt hundra pÄ mig nÀr jag deltog i passarounden i höstas. Och dyrt göra egna hÄl i kolfiber... :meh:

Riktigt go modell annars, Àlskar designen :cigar:

Ej pÄ bilden men Rangeman skvallrade om 23 grader i vattnet :pompus:
E5917A0C-2853-4C67-821B-420A4FA6291F.jpeg
Nu tror jag det Àr ljuset som spökar lite och ger en gul ton, men en mod som jag alltid velat göra pÄ rangeman Àr att köpa den gultext-fÀrgade bezeln frÄn gw-9400dc (desert camo) och sÀtta den bezeln pÄ den vanliga svarta rangeman. Blir en ganska snygg mod med gul text pÄ den annars trÄkiga svarta bezeln, och kostar inte mer Àn nÄn hundring!

En man pÄ Coop hade en G-shock (?) mindre modell.
Knapparna var rektangulÀra och rÀfflade. Tre smÄ runda fönster pÄ toppsidan. Snygg var den iaf.
TyvÀrr ingen bra wrist shot. Kan nÄgon se vad det Àr för klocka han bÀr utifrÄn den lite speciella strukturen pÄ bandet?

IMG_20190711_094549.jpg

En man pÄ Coop hade en G-shock (?) mindre modell.
Knapparna var rektangulÀra och rÀfflade. Tre smÄ runda fönster pÄ toppsidan. Snygg var den iaf.
TyvÀrr ingen bra wrist shot. Kan nÄgon se vad det Àr för klocka han bÀr utifrÄn den lite speciella strukturen pÄ bandet?

IMG_20190711_094549.jpg

Dw-5900? Iof inga rÀfflade knappar...

Laddade nyss manualen till nya Mudmastern...
ALLA som kĂ€nner sig avskrĂ€ckta av ”2-Ă„rs batteritiden” lĂ€s det hĂ€r:

Power Supply: One lithium battery (CR2025) Battery life: Approximately 2 years Conditions:
Auto time correction: 4 times/day
Alarm: Once (10 seconds)/day
Illumination: Once (1.5 seconds)/day
Direction readings: 60 seconds continuous, 20 times/month

Climbs: 1 time/month:
– Altitude measurements: Every second for 3 minutes + every 5 seconds for 57 minutes
– Barometric pressure trend information measurements: Every second for 3 minutes + every 2 minutes for 23 hours and 57 minutes
– Mission log measurements: Every 2 minutes for 12 hours
– Location indicator measurements: 10 times for 3 minutes each

Step count: 12 hours/day
Auto bearing calibration measurements: 10 times/day
Barometric pressure graph measurements: 12 times/day

SÄ... om man anvÀnder klockan mer som en vanlig dödlig dÄ borde batteriet rÀcka i 4-5 Är.... minst ;)
36B4E1CB-3A28-4529-B87A-CD0B56B0F99C.jpeg

SÄ @Sonnyboy jag frÄgade min fru vilken G-shock hon tyckte var snyggast.
(en kvinna med noll klockintresse)

Lite otippat att hon valde GW 5000. Jag trodde att hon skulle göra ett fÀrggladare val.
IMG_20190711_133510.jpg
SÄ roligt! Kanske kan du köpa en liten square till henne? Kvinnor brukar föredra kvadrater och mÀn cirklar om det ska grovgeneraliseras. Hmm, teorin verkar inte stÀmma pÄ min hustru som föredrog en rund analog klocka :)

det Àr lustigt det hÀr med att folk som hÀnger hÀr Àr sÄ nojjig om batteritiden. om man anvÀnder klockan som en KS medlem d.v.s. i rotation med [B skrev:
minst [/B]10 andra klockor sÄ tar batteriet aldrig slut typ.
och skulle det mot förmodan ta slut Àr klockan flippad för flera Är sen...
:hilarious::hilarious::hilarious:

Helt rÀtt instÀllning!!! :)

Tillbaka
Topp