• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

FE14576E-0A0A-4819-A0E3-E792CACB7550.jpeg

Upprepar mig men : Den Àr riktigt lÀcker.
 
Det var den första D Froggen för min del och den gav lite vÀl mycket mersmak kan jag konstatera sÄ hÀr i efterhand. :oops:
Froggarna stannar förmodar jag? Jag tycker din turkosa och din japan gula Ă€r grym. Även den med vit bezel och blĂ„tt band. Har du kvar den förresten? Var lĂ€ngesen jag sĂ„g den.
 
Froggarna stannar förmodar jag? Jag tycker din turkosa och din japan gula Ă€r grym. Även den med vit bezel och blĂ„tt band. Har du kvar den förresten? Var lĂ€ngesen jag sĂ„g den.
Aldrig sÄlt en Frog, bara köpt fler.
ICERC ”Love The Sea And The Earth” Froggen finns kvar men du har rĂ€tt, den har kanske fĂ„tt vila lite för mycket pĂ„ senare tid.
EF6301D9-50F1-492F-9660-21727EC5767C.jpeg
 
FD462BAB-228D-4D62-947B-E8ECDB27FCC3.jpeg
NÄn som Àr sugen pÄ en gw 5000-1jf pÄ nya kompositlÀnken?
Har alla tillbehör osv.
Blev precis erbjuden att köpa den svarta slitna stÄlisen som jag trÄnat efter sedan Basel sÄ dÄ fÄr denna tyvÀrr lÀmna till förmÄn för den...
 
Har ju testat bĂ„da, tycker Frogman Ă€r för stor men kunde Ă€ndĂ„ tĂ€nka mig en som sommarklocka. Varianten du har med blĂ„ accenter och skĂ€rm Ă€r ju utan tvekan lĂ€ckrast av ”standard” :)

Just nu Àr det vÀll dessa det stÄr mellan:
- gst-b200
- mtg-b1000 (begagnad isf, kanske stor med)
- GGB-100
- nÄgon square. Som vanligt, din gamla gula b5600 som ett alternativ :)
Eller nÄgon Rangeman, g-9300 etc. Nog slÀppt GA-2000, lite för mkt sommar just nu (regnar ju varje dag numera...) men kan ju Àndras.
Varför inte en Gulfmaster? ;)
 
SÄ hÀrligt med batteriet pÄ max sÄ hÀr Ärs. Solar pÄ vintern kan vara lite kÀmpigt att hÄlla över medium :D
 
Hade ute min stÄl Square i solen och jag ser att den Àr överhettad och att displayen Àr helt mörk. Har lagt den i ett normalt temperat rum. Risk att jag skadat displayen pÄ nÄgot sÀtt?
@Sonnyboy kanske vet?
LÀste om nÄgon 5610 dÀr solen förstörde ett av dom polariserande filterna varför jag nu nojar mig.
 
Hade ute min stÄl Square i solen och jag ser att den Àr överhettad och att displayen Àr helt mörk. Har lagt den i ett normalt temperat rum. Risk att jag skadat displayen pÄ nÄgot sÀtt?
@Sonnyboy kanske vet?
LÀste om nÄgon 5610 dÀr solen förstörde ett av dom polariserande filterna varför jag nu nojar mig.
Är det ens möjligt? En solar som inte tĂ„l sol :eek:
 
Hade ute min stÄl Square i solen och jag ser att den Àr överhettad och att displayen Àr helt mörk. Har lagt den i ett normalt temperat rum. Risk att jag skadat displayen pÄ nÄgot sÀtt?
@Sonnyboy kanske vet?
LÀste om nÄgon 5610 dÀr solen förstörde ett av dom polariserande filterna varför jag nu nojar mig.

Hade du den pÄ dig? Ligger den bredvid finns vÀll ÀndÄ risken tÀnker jag men nÀr klockan sitter pÄ handleden borde det vÀll inte kunna ske (finns ju varmare klimat dÀr gshock befinner sig). Hoppas det löser sig iaf!
 
Är det ens möjligt? En solar som inte tĂ„l sol :eek:

Hade du den pÄ dig? Ligger den bredvid finns vÀll ÀndÄ risken tÀnker jag men nÀr klockan sitter pÄ handleden borde det vÀll inte kunna ske (finns ju varmare klimat dÀr gshock befinner sig). Hoppas det löser sig iaf!

Jag laddade den pÄ balkongen. Nu Àr den ÄterstÀlld men ett tag blev skÀrmen helt svart nÀstan. TÀnker att metallen gör sÄ att den vÀrms upp extra mycket jÀmfört med plastmodellerna.
 
Jag laddade den pÄ balkongen. Nu Àr den ÄterstÀlld men ett tag blev skÀrmen helt svart nÀstan. TÀnker att metallen gör sÄ att den vÀrms upp extra mycket jÀmfört med plastmodellerna.
Jag vet inte vad som eventuellt kan gÄ snett med displayen, kanske @BarbaBaba vet? Men det stÄr följande i manualen:
  • Depending on light intensity and local conditions, the watch may become hot to the touch when exposed to light for charging. Take care to avoid burn injury after charging. Also, avoid charging the watch under high-temperature conditions like the ones described below.
  • On the dashboard of a vehicle parked in the sun
  • Near an incandescent light bulb or other source of heat
  • Under direct sunlight or in other hot areas for long periods
Skönt att klockan blev normal igen!
 
FD462BAB-228D-4D62-947B-E8ECDB27FCC3.jpeg
NÄn som Àr sugen pÄ en gw 5000-1jf pÄ nya kompositlÀnken?
Har alla tillbehör osv.
Blev precis erbjuden att köpa den svarta slitna stÄlisen som jag trÄnat efter sedan Basel sÄ dÄ fÄr denna tyvÀrr lÀmna till förmÄn för den...

DÄ var den sÄld och pÄ vÀg till ny lycklig Àgare :)

FÄr kÀmpa pÄ med min GA-810 till nÀsta vecka!
A0D9B321-045A-4C2C-ACC3-67373EE24213.jpeg
 
Jag laddade den pÄ balkongen. Nu Àr den ÄterstÀlld men ett tag blev skÀrmen helt svart nÀstan. TÀnker att metallen gör sÄ att den vÀrms upp extra mycket jÀmfört med plastmodellerna.

Har för mig att manualen för tough solar klockor varnar för att displayen kan bli mörk om den överhettas. Men ÄtergÄr till det normala efter en tid.
 
Tillbaka
Topp