Riktigt najs!
Ăr det en sĂ„n Marine White?![]()
Yes, med modellbeckningen GW 5610MW.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt najs!
Ăr det en sĂ„n Marine White?![]()
Tack!
Vilken skulle ni valt mellan GW-5000 och typ DW-5035 ? UrsÀkta noob-frÄgor
Bor du lĂ„ngt norrut? RĂ€ckvidden enligt tĂ€ckningskartorna gĂ„r nĂ„gonstans vid halva Sverige. Har för mig att jag sett en trĂ„d om hur lĂ„ngt norrut man kunnat synka. Vet inte om det spelar roll, men har du stĂ€llt i rĂ€tt stad i klockan?Kan passa pĂ„ att frĂ„ga. NĂ€r jag försöker synka mot atomklockan via radiovĂ„gor failar den varje gĂ„ng. Ăr det nĂ„got speciellt jag ska tĂ€nka pĂ„? Har provat bĂ„de inomhus och utomhus . "RCVD" blinkar i typ 30 sekunder, sen fĂ„r jag "ERR" bara
Manuell synk Ă€r svĂ„r att lyckas med. Prova att ha pĂ„ den nĂ€r du sover eller att lĂ€gga den pĂ„ en fönsterbrĂ€da över natten. KrĂ€vs tĂ„lamod för att hitta rĂ€tt lĂ€ge.Kan passa pĂ„ att frĂ„ga. NĂ€r jag försöker synka mot atomklockan via radiovĂ„gor failar den varje gĂ„ng. Ăr det nĂ„got speciellt jag ska tĂ€nka pĂ„? Har provat bĂ„de inomhus och utomhus . "RCVD" blinkar i typ 30 sekunder, sen fĂ„r jag "ERR" bara
Bor i göteborg och nÀstan alla mina synkar pÄ nÄgra sekunder. RÀtt nice.Manuell synk Àr svÄr att lyckas med. Prova att ha pÄ den nÀr du sover eller att lÀgga den pÄ en fönsterbrÀda över natten. KrÀvs tÄlamod för att hitta rÀtt lÀge.
Jag bor i Stockholmstrakten och lyckas synka kanske tvÄ nÀtter av tre.
Bor du lÄngt norrut? RÀckvidden enligt tÀckningskartorna gÄr nÄgonstans vid halva Sverige. Har för mig att jag sett en trÄd om hur lÄngt norrut man kunnat synka. Vet inte om det spelar roll, men har du stÀllt i rÀtt stad i klockan?
Bor i Stockholm. Ska jag stÀnga av Power Saving? Eller gör det nÄgon skillnad mot auto syncen?Manuell synk Àr svÄr att lyckas med. Prova att ha pÄ den nÀr du sover eller att lÀgga den pÄ en fönsterbrÀda över natten. KrÀvs tÄlamod för att hitta rÀtt lÀge.
Jag bor i Stockholmstrakten och lyckas synka kanske tvÄ nÀtter av tre.
Blir nog en sÄn . GÀller bara att hitta enGW 5000, nedtonad men mkt bra som sagt.
![]()
LÄt PS vara pÄ. Klockan sköter autosyncen ÀndÄ.Bor i Stockholm. Ska jag stÀnga av Power Saving? Eller gör det nÄgon skillnad mot auto syncen?
Ăven om den Ă€r synkad mot min telefon?LĂ„t PS vara pĂ„. Klockan sköter autosyncen Ă€ndĂ„.
FĂ„r du igenom nattsynken? Dvs stĂ„r det RCVD pĂ„ morgonen? StĂ„r du pĂ„ tidvyn och trycker Set+ en gĂ„ng ser du senast lyckade synk.Kan passa pĂ„ att frĂ„ga. NĂ€r jag försöker synka mot atomklockan via radiovĂ„gor failar den varje gĂ„ng. Ăr det nĂ„got speciellt jag ska tĂ€nka pĂ„? Har provat bĂ„de inomhus och utomhus . "RCVD" blinkar i typ 30 sekunder, sen fĂ„r jag "ERR" bara
Ăr den synkad mot din telefon sĂ„ kommer den inte autosynka mot radio. Du mĂ„ste radera kopplingen mellan gshock appen och telefonen (i sjĂ€lva appen).Ăven om den Ă€r synkad mot min telefon?
Ska kolla imorgon bitti gÀllande nattsynk, men har ingen "Set+" knapp, bara Adjust/Mode/Light/ReceivingFÄr du igenom nattsynken? Dvs stÄr det RCVD pÄ morgonen? StÄr du pÄ tidvyn och trycker Set+ en gÄng ser du senast lyckade synk.
Ok, ska kolla , tack.Ăr den synkad mot din telefon sĂ„ kommer den inte autosynka mot radio. Du mĂ„ste radera kopplingen mellan gshock appen och telefonen (i sjĂ€lva appen).
Söndagstransplantation pÄ g,
![]()
Blir ju inte superexalterande kanske dÄ det Àr 1:1 byte, bara en ny bezel som ersÀtter en lite sliten av samma modell.Bra start. Ser fram emot slutresultatet.
Blir ju inte superexalterande kanske dÄ det Àr 1:1 byte, bara en ny bezel som ersÀtter en lite sliten av samma modell.
Ett nakenskott kan vi ju slÀnga in,
![]()
Mycket bra. Du kan sÀkert fÄ en slant för den slitna ocksÄ.
Den Àr absolut öppen för en sommartransfer!Mycket bra. Du kan sÀkert fÄ en slant för den slitna ocksÄ.
Grymt frÀsch!Lite frÀschare nu,
![]()
Riktigt snygg och frÀsch! Den skulle passa mig fint som jobbklocka
Detta kÀnde jag inte till. Mycket nytt att lÀra!Finns Àven en titan modell som uppfyller dina krav. Den gÄr en bra bit över 10k. Gw-5000 Àr nog ditt bÀsta alternativ.
Klart du ska ha en likadanRiktigt snygg och frÀsch! Den skulle passa mig fint som jobbklocka
Detta kÀnde jag inte till. Mycket nytt att lÀra!