• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GW 5000, nedtonad men mkt bra som sagt.

IMG_20190728_131152.jpg

Kan passa pĂ„ att frĂ„ga. NĂ€r jag försöker synka mot atomklockan via radiovĂ„gor failar den varje gĂ„ng. Är det nĂ„got speciellt jag ska tĂ€nka pĂ„? Har provat bĂ„de inomhus och utomhus . "RCVD" blinkar i typ 30 sekunder, sen fĂ„r jag "ERR" bara
Bor du lÄngt norrut? RÀckvidden enligt tÀckningskartorna gÄr nÄgonstans vid halva Sverige. Har för mig att jag sett en trÄd om hur lÄngt norrut man kunnat synka. Vet inte om det spelar roll, men har du stÀllt i rÀtt stad i klockan?

Kan passa pĂ„ att frĂ„ga. NĂ€r jag försöker synka mot atomklockan via radiovĂ„gor failar den varje gĂ„ng. Är det nĂ„got speciellt jag ska tĂ€nka pĂ„? Har provat bĂ„de inomhus och utomhus . "RCVD" blinkar i typ 30 sekunder, sen fĂ„r jag "ERR" bara
Manuell synk Àr svÄr att lyckas med. Prova att ha pÄ den nÀr du sover eller att lÀgga den pÄ en fönsterbrÀda över natten. KrÀvs tÄlamod för att hitta rÀtt lÀge.
Jag bor i Stockholmstrakten och lyckas synka kanske tvÄ nÀtter av tre.

Manuell synk Àr svÄr att lyckas med. Prova att ha pÄ den nÀr du sover eller att lÀgga den pÄ en fönsterbrÀda över natten. KrÀvs tÄlamod för att hitta rÀtt lÀge.
Bor i göteborg och nÀstan alla mina synkar pÄ nÄgra sekunder. RÀtt nice.

Bor du lÄngt norrut? RÀckvidden enligt tÀckningskartorna gÄr nÄgonstans vid halva Sverige. Har för mig att jag sett en trÄd om hur lÄngt norrut man kunnat synka. Vet inte om det spelar roll, men har du stÀllt i rÀtt stad i klockan?

Bor i Stockholm. Ska jag stÀnga av Power Saving? Eller gör det nÄgon skillnad mot auto syncen?

FÄr du igenom nattsynken? Dvs stÄr det RCVD pÄ morgonen? StÄr du pÄ tidvyn och trycker Set+ en gÄng ser du senast lyckade synk.

Tillbaka
Topp