• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Faktiskt imponerad av höjdmÀtaren. StÀllde pÄ rÀtt höjd innan vandring och pÄ toppen stÀmde det perfekt! :)
20190816_115738.jpg

NÀr jag igÄr insÄg att jag skulle behöva skicka ivÀg min DW-5600e - som endast varit i mina Àgor nÄgra fÄ dagar - pÄ grund av att den tagit in vatten sÄ blev jag vÀldigt besviken och trött. Vafan liksom, min första G-shock som jag var sÄ jÀkla glad över, borta i flera dagar (veckor?!). Jag insÄg snabbt att jag behövde agera. Med tanke pÄ Cyberphotos kampanj + rabattkod hade jag inget val. SÄ jag la en bestÀllning igÄr :D Postnord har för en gÄngs skull skött sitt jobb och jag fick klockan idag! (Rekord?) Men vad har jag bestÀllt dÄ? Följ bilderna nedan!
0FD75CF8-1B9C-40E0-9B7B-F8CF0D37633C.jpeg

En Twix?! + i kanten Ă„t CyberPhoto!
AAFAAD5A-EE92-4D15-A2C1-628985352486.jpeg

Under Twixen lÄg nÄgot Ànnu godare..
9212AFDB-56E6-4CA5-B02B-09839E0FBBB1.jpeg

0FA1B466-295A-4B46-9B88-C6ACDE383AD7.jpeg

Japp! En GW-M5610! Den var tÀnkt att bli min nÀsta G-Shock, men kanske inte inom en vecka frÄn att jag köpte min första. Men nu blev det sÄ! KÀnns som ett kul steg upp frÄn DW-5600 med Tough Solar och multi band 6. SÄ, med munnen full av Twix och ett leende pÄ lÀpparna ska jag nu ta mig ann instruktionsboken. Trevlig helg! :)

Bra dÀr. Har inte sett den svarta bezeln live men kan intyga att tfc-bezeln Àr skitsnygg.
SÀg till om armbandet blir över, stör mig lite pÄ att mitt har silverfÀrgad keeper och spÀnne samt röda fÀsten.
Funderar pÄ att sÀlja hela paketet (med bezel och band) eller alternativt spara det tills den dagen dom slÀpper resin bezel till stÄlisarna sÄ gör jag en hel gummi variant av den! DÄ blir det nÄgon slags modern gw5000 eller alternativt en monokrom dw-5000.

NÀr jag igÄr insÄg att jag skulle behöva skicka ivÀg min DW-5600e - som endast varit i mina Àgor nÄgra fÄ dagar - pÄ grund av att den tagit in vatten sÄ blev jag vÀldigt besviken och trött. Vafan liksom, min första G-shock som jag var sÄ jÀkla glad över, borta i flera dagar (veckor?!). Jag insÄg snabbt att jag behövde agera. Med tanke pÄ Cyberphotos kampanj + rabattkod hade jag inget val. SÄ jag la en bestÀllning igÄr :D Postnord har för en gÄngs skull skött sitt jobb och jag fick klockan idag! (Rekord?) Men vad har jag bestÀllt dÄ? Följ bilderna nedan!

Japp! En GW-M5610! Den var tÀnkt att bli min nÀsta G-Shock, men kanske inte inom en vecka frÄn att jag köpte min första. Men nu blev det sÄ! KÀnns som ett kul steg upp frÄn DW-5600 med Tough Solar och multi band 6. SÄ, med munnen full av Twix och ett leende pÄ lÀpparna ska jag nu ta mig ann instruktionsboken. Trevlig helg! :)
Den har jag ocksÄ. Kommer nog aldrig göra mig av med. SÄ skön! :)

• Like
Reactions: Ncs
Funderar pÄ att sÀlja hela paketet (med bezel och band) eller alternativt spara det tills den dagen dom slÀpper resin bezel till stÄlisarna sÄ gör jag en hel gummi variant av den! DÄ blir det nÄgon slags modern gw5000 eller alternativt en monokrom dw-5000.
Det dÀr Àr en riktigt bra idé! Saknar BT pÄ min GW-5000. Sedan Àr ju displayen mycket bÀttre pÄ stÄlmodellerna. Samtidigt kÀnns det lite som att gÄ över Än efter vatten. Finns det ingen screwback square med BT förutom stÄlisarna?

Det dÀr Àr en riktigt bra idé! Saknar BT pÄ min GW-5000. Sedan Àr ju displayen mycket bÀttre pÄ stÄlmodellerna. Samtidigt kÀnns det lite som att gÄ över Än efter vatten. Finns det ingen screwback square med BT förutom stÄlisarna?
TyvÀrr inte. Men det kÀnns ju bara som en tidsfrÄga innan det kommer en resinbezel och dÄ jÀvlar ska det moddas :)

Jag trodde displayen var identisk?
NÀr jag hÄller de bredvid varandra tycker jag sjÀlva tegelstenarna Àr klart mörkare pÄ den svarta. Enda skillnaden. Kolla gÀrna de tvÄ bilderna jag postade nyss, dÀr stÄlisens bricks Àr ljusare oavsett vilken som Àr nÀrmast ljuskÀllan.

NÀr jag hÄller de bredvid varandra tycker jag sjÀlva tegelstenarna Àr klart mörkare pÄ den svarta. Enda skillnaden. Kolla gÀrna de tvÄ bilderna jag postade nyss, dÀr stÄlisens bricks Àr ljusare oavsett vilken som Àr nÀrmast ljuskÀllan.
Intressant. Trodde bara det var bilden. Ska jÀmföra mina sen.

Riktigt bra klocka! Gott att fÄ lite tröst nÀr din första G-shock blev en besvikelse.
Mina kompisar fick en sÄn och de blev helt lyriska! Sonen till den ene beslagtog den pÄ obestÀmd tid. :) Hoppas att din inte Àr ett mÄndagsex.

• Like
Reactions: Ncs
Konstigt, det ser ut som att skarvarna i tegelstensmönstret i silverstÄlisen Àr finare/smalare, kanske dÀrför som solcellerna upplevs som mörkare pÄ den svarta?
SĂ€mre (screen)tryck pĂ„ den svarta helt enkelt? Är dom tillverkade i samma land?

Konstigt, det ser ut som att skarvarna i tegelstensmönstret i silverstÄlisen Àr finare/smalare, kanske dÀrför som solcellerna upplevs som mörkare pÄ den svarta?
SĂ€mre (screen)tryck pĂ„ den svarta helt enkelt? Är dom tillverkade i samma land?
Tycker nog mina ser ganska lika ut. FÄr jÀmföra i dagsljus imorgon.
IMG_20190816_205705.jpg

Solcellerna sitter inte fast i glaset pÄ stÄlisarna vilket jag tror att de gör pÄ t.ex. gw5000. Det kanske gör sÄ att det kan bli lite variation i avstÄndet mellan glas och solcellerna? Vild teori bara.

Riktigt bra klocka! Gott att fÄ lite tröst nÀr din första G-shock blev en besvikelse.
Mina kompisar fick en sÄn och de blev helt lyriska! Sonen till den ene beslagtog den pÄ obestÀmd tid. :) Hoppas att din inte Àr ett mÄndagsex.
KÀnns riktigt bra hittills! Har inte vÄgat blöta den Àn men kommer nog inte kunna hÄlla mig imorgon..

Efter en vecka som jobbklocka, kan jag rapportera att den har det mest bekvÀma armbandet jag har haft pÄ handleden i hela mitt liv!
Det har mjuknat och format sig pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att man nĂ€stan inte kĂ€nner det alls + att sjĂ€lva klockan kĂ€nns lĂ€tt och ”tippar inte nerĂ„t”.
Plast pÄ baksidan garanterar ingen kall handled under vinterhalvÄret ;)
9F945A3E-93CD-445B-8AAD-317CC2F45C40.jpeg

Tillbaka
Topp