• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

En frÄga frÄn en som inte kan och som inte har haft en Casio innan.
Har fÄtt en G-Shock GW-M5610BC-JF. DÄ instruktionerna Àr pÄ japanska sÄ kan jag inte lÀsa mig till det.
NÀr man tar upp klockan i boxen sÄ stÄr allt pÄ 00:00 m.m.
Är det bara att lĂ€gga den ljust för att batteriet skall laddas upp och för att klockan skall starta igĂ„ng?
Eller behöver man lÄsa upp den pÄ nÄgon knapp?
Om jag förstÄr det rÀtt sÄ skall den ha radiosignalmottagning. StÀller den in tiden sjÀlv sÄ fort den startas?

Tack pÄ förhand!

Du mÄste börja med att stÀlla in korrekt home city, dvs Stockholm, Sverige, annars kan den inte ta emot nÄgra radiosignaler.

Riktigt bra! :)
Har du kvar den andra med?
Japp har smoky kvar ocksÄ :)
B46DF8D5-DA88-4550-AA46-82F5C498024C.jpeg

En frÄga frÄn en som inte kan och som inte har haft en Casio innan.
Har fÄtt en G-Shock GW-M5610BC-JF. DÄ instruktionerna Àr pÄ japanska sÄ kan jag inte lÀsa mig till det.
NÀr man tar upp klockan i boxen sÄ stÄr allt pÄ 00:00 m.m.
Är det bara att lĂ€gga den ljust för att batteriet skall laddas upp och för att klockan skall starta igĂ„ng?
Eller behöver man lÄsa upp den pÄ nÄgon knapp?
Om jag förstÄr det rÀtt sÄ skall den ha radiosignalmottagning. StÀller den in tiden sjÀlv sÄ fort den startas?

Tack pÄ förhand!

PÄ baksidan / boetten stÄr modulens ref nummer. Googla pÄ den och Manual sÄ borde du hitta rÀtt fil.

Visste inte detta första gÄngen jag hade min King, men rÀtt bra funktion det dÀr med att visa tvÄ tider :)

Bilagor

• IMG_20190821_173022.jpg
    IMG_20190821_173022.jpg
    88.7 KB · Visningar: 1
SÄdÀr, nu fick man sin första Mudmaster pÄ armen! Första intrycket Àr riktigt gott. BÀrs inte lika skönt som min GW-7900 men ÀndÄ helt okej för sin storlek. :)

PSX_20190821_203958.jpg

PSX_20190821_204008.jpg

Det enda jag inte Àr helt sÄld pÄ Àr lampan, den jÀkeln kommer ju att förstöra mörkerseendet totalt om man drar igÄng den pÄ natten. Hur tÀnkte de dÀr? :confused:
PSX_20190821_204018.jpg

SÄdÀr, nu fick man sin första Mudmaster pÄ armen! Första intrycket Àr riktigt gott. BÀrs inte lika skönt som min GW-7900 men ÀndÄ helt okej för sin storlek. :)

PSX_20190821_203958.jpg

PSX_20190821_204008.jpg

Det enda jag inte Àr helt sÄld pÄ Àr lampan, den jÀkeln kommer ju att förstöra mörkerseendet totalt om man drar igÄng den pÄ natten. Hur tÀnkte de dÀr? :confused:
PSX_20190821_204018.jpg

Hur Àr lumen pÄ den modellen?

Tillbaka
Topp