• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

In pÄ lokala Ur och Penn och ut med en g-shock jag först tyckte var sÄ ful. Sedan började inse charmen med att den var som de Àldre, för att dÀrefter prova den och inse den Àr rÀtt nice! Visst gick det spara nÄgon hundring online men inte vÀrt det kontra riskera behöva vÀnta till nÀsta vecka :D

DW-9052:
83D79079-7F03-4349-9FC3-838AAC5A74FB.jpeg

KÀnns vÀldigt mkt mindre Àn muddien. Och vÀger nada sÄ blir nya jobb- & trÀnklockan :)

Inget fel pÄ klockan... problemet Àr att Ur&Penn har samma pris pÄ den Äret om oavsett alla andra "Reor" som pÄgÄr hos de Äret om... jag vÀgrar gÄ in dÀr...

Senast Àndrad:
Inget fel pÄ klockan... problemet Àr att Ur&Penn har samma pris pÄ den Äret om oavsett alla andra Reor som pÄgÄr hos de Äret om... jag vÀgrar gÄ in dÀr...

Jepp idiotiskt. Dock vÀger butikschefen upp det hos oss, vÀldigt trevlig och hyfsat kunnig pÄ det roligare sortimentet (g-shock/Citizen) men sÄ Àr nog inte fallet överallt i dessa butiker :rolleyes:

In pÄ lokala Ur och Penn och ut med en g-shock jag först tyckte var sÄ ful. Sedan började inse charmen med att den var som de Àldre, för att dÀrefter prova den och inse den Àr rÀtt nice! Visst gick det spara nÄgon hundring online men inte vÀrt det kontra riskera behöva vÀnta till nÀsta vecka :D

DW-9052:
83D79079-7F03-4349-9FC3-838AAC5A74FB.jpeg

KÀnns vÀldigt mkt mindre Àn muddien. Och vÀger nada sÄ blir nya jobb- & trÀnklockan :)
Köpte ocksÄ min pÄ Ur & penn. Mycket trevlig klocka för det priset.

9052-2w.jpg

9052-22w.jpg

Senast Àndrad:
Gick frÄn noll till tre G-Shockar under helgen! Först ut Àr Sneaker Freaker-samarbetet (utan instÀllt datum), andra gÄngen jag har den och funderar nu pÄ varför jag slÀppte den förra.
IMG_20190820_180137.jpg

Ser fin ut dendÀr :)
En frÄga; Àr bandet nÄgot styvare pÄ den gentemot det vanliga som sitter pÄ "normala" squares? Ser ut sÄ pÄ videos man spanat in. Vad tycker du annars om den?

Är det nĂ„gon gĂ„ng ordet magisk ska anvĂ€ndas nĂ€r man snackar klockor sĂ„ mĂ„ste den dĂ€r röda displayen ligga högt upp pĂ„ listan! :happyhappy:
Haha, nja, jag tycker FFA att kombinationen rött/svart/grÄtt Àr vad som gör klockan! Bilden Àr dessutom lite missvisande, displayen har en mycket livligare röd fÀrg i verkligheten.

Ser fin ut dendÀr :)
En frÄga; Àr bandet nÄgot styvare pÄ den gentemot det vanliga som sitter pÄ "normala" squares? Ser ut sÄ pÄ videos man spanat in. Vad tycker du annars om den?
Jag testade gentemot en square nu, och bandet Àr absolut lite styvare. Inget jag tÀnkte pÄ innan jag prövade dock. Gillar den annars verkligen, Àr vanligtvis inget stort fan av de runda DW-modellerna men fÀrgerna och den cleana "ramen" runt displayen lyfter den hÀr grymt mycket visuellt.

Mot muddien (behövs visst synkas):
09908B5A-9BBB-47AD-8589-3901070A8C56.jpeg

Mudman Àr finare, bÀttre gjord och har tough solar och andra mer avancerade funktioner men 9052 Àr charmig. Det fina Àr ju att bÄda tÄl nog nÀra lika mkt ÄndÄ :cigar:

Provade ta bort de grÄ skydden, tycker det förÀndrar klockan en hel del och upplevs Ànnu mindre (positivt). Blir fyra smÄ smÄ hÄl i sidan men knappt synbart...
2F50CB6B-4137-4D7F-87B7-0960C106BBBA.jpeg

Haha, nja, jag tycker FFA att kombinationen rött/svart/grÄtt Àr vad som gör klockan! Bilden Àr dessutom lite missvisande, displayen har en mycket livligare röd fÀrg i verkligheten.

Ja, jag har en jag med. Enda anledningen till köpet var att jag Àlskar den röda displayen. NÄgot av det bÀsta dom gjort tycker jag. Kanske lite för mörk nÀr man inte vistas i solen och fÄr dom underbara reflexerna i displayen. Jag Àr dock inget fan av fyrkantig i rund sÄ den har flyttats över till fyrkanter. Har funkat ypperligt med bÄde vit, svart och grÄtt band hittills. :happyhappy: Funderar pÄ ett silver i metall men Àr osÀker pÄ vilken modul som skulle passa isf.

Problemet med de normalstora Square-shockarna som kan visa tvĂ„ tidszoner samtidigt (och Ă€ven mĂ„nga av de andra som t.ex. Gulfmaster etc.) Ă€r att det inte samtidigt visas vilken stad det gĂ€ller vilket syns tydligt pĂ„ @Rossis klocka. Verkar som att ”kingen” regerar hĂ€r. :cool:
@Fujoor VÄga prova! Du tar ju sÄ grymma bilder. :)
Ingen square iofs men GW-6900 löser det lilla problemet. :D
20190820_213225.jpg

Ni som bestÀllt frÄn Milrab, brukar de vara sega med att fÄ ivÀg sina varor? Fick bekrÀftelse och tracking-ID i mÄndags klockan 07:30 men paketet Àr inte ens inlÀmnat till transportören. De var i alla fall snabba med att fÄ ivÀg fakturan... :confused:

TillÀgg: Precis nÀr jag höll pÄ att skriva ovan sÄ fick jag ett reklammejl frÄn Milrab. Kundfördelar hos oss, snabba leveranser och skickas samma dag... :D
PSX_20190820_214414.jpg

TillÀgg 2: Hahaha, man ska fan gnÀlla, dÄ hÀnder allt pÄ samma gÄng. Nu blippade det till i appen och paketet berÀknas vara framma imorgon! :p
PSX_20190820_214822.jpg

PSX_20190820_214836.jpg

Ni som bestÀllt frÄn Milrab, brukar de vara sega med att fÄ ivÀg sina varor? Fick bekrÀftelse och tracking-ID i mÄndags klockan 07:30 men paketet Àr inte ens inlÀmnat till transportören. De var i alla fall snabba med att fÄ ivÀg fakturan... :confused:

TillÀgg: Precis nÀr jag höll pÄ att skriva ovan sÄ fick jag ett reklammejl frÄn Milrab. Kundfördelar hos oss, snabba leveranser och skickas samma dag... :D
PSX_20190820_214414.jpg

TillÀgg 2: Hahaha, man ska fan gnÀlla, dÄ hÀnder allt pÄ samma gÄng. Nu blippade det till i appen och paketet berÀknas vara framma imorgon! :p
PSX_20190820_214822.jpg

PSX_20190820_214836.jpg
Haha hÀr hÀnde det mycket under ett inlÀgg. :D

PSX_20190820_214414.jpg

PSX_20190820_214822.jpg

PSX_20190820_214836.jpg
Jag har bestÀllt dÀrifrÄn ett par gÄnger. Haft liknande upplevelser. De Àr pÄlitliga, Àr min erfarenhet. Tror det beror pÄ att det skickas frÄn Norge, sÄ man inte fÄr uppdateringar ordentligt/kontinuerligt.

InvÀntar lite fina bilder nÀr den uthÀmtats! :)

Fick till en rÀtt mesig hand pose hÀr, men jag bjuder pÄ den!

Som ett kul sidospÄr kan jag ju sÀga att tröjan pÄ bilden blev missfÀrgad i tvÀtten frÄn grÄ till rosa. DÄ anvÀnde jag resterna av brun rit dye jag hade köpt för att fÀrga en gshock. Blev klart bÀttre Àn rosa!

2019-08-21 07.00.29 1.jpg

Tillbaka
Topp