• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Idag Àr det stÄl rakt av som gÀller,
BDDAF6FB-72AF-4657-B760-556225E66A7B.jpeg

Ger otvivelaktigt ett starkt ha-begÀr! :woot:
Men kombinationen med bezel och armband i stÄl blir lite trÄkigt?
Om man nu av nÄgon anledning inte vill/kan göra den helt i titan hade jag hellre sett dessa delar i resin sÄ att man inte gÄr miste om ett av Àmnets stora fördelar - vikten!
Det viktigaste för mig Àr att det Àr hypoallergent, fÄr lite problem med stÄl ibland men dlc verkar funka bra.
Bezeln Àr jag ganska sÀker pÄ att det Àr titan, case och baklock har jag inte sett nÄgon info om. Att bandet Àr i stÄl Àr nog bara spekulation, hoppas jag pÄ. Det spekuleras Àven om att det ska vara safirglas, men det fanns det Àven folk som var hundra pÄ nÀr det gÀllde vanliga stÄlisen.
Det ser ut att komma Ätminstone tvÄ titanare: GMW-B5000TB-1 och GMW-B5000TCM-1.

Det viktigaste för mig Àr att det Àr hypoallergent, fÄr lite problem med stÄl ibland men dlc verkar funka bra.
Bezeln Àr jag ganska sÀker pÄ att det Àr titan, case och baklock har jag inte sett nÄgon info om. Att bandet Àr i stÄl Àr nog bara spekulation, hoppas jag pÄ. Det spekuleras Àven om att det ska vara safirglas, men det fanns det Àven folk som var hundra pÄ nÀr det gÀllde vanliga stÄlisen.
Det ser ut att komma Ätminstone tvÄ titanare: GMW-B5000TB-1 och GMW-B5000TCM-1.
Ja, vissa verkar helt sÀker pÄ att den Àr 100% titan, bÄde klocka och lÀnk. Om sÄ Àr fallet mÄste jag allvarligt övervÀga att betala priset som kÀnns lite saftigt, om det nu ens stÀmmer. Haha. Men en helt igenom titan kÀnns vÀldigt mycket som den ultimata fyrkanten.
Bara det inte blir nÄgon tramsig "limited edition" av det hela.

Enda som kan vara lite krÄngligt Àr att piezon ibland inte hamnar rÀtt pÄ baklocket och du fÄr problem med knappljud osv.
Nu har jag bara erfarenhet av 1-2 byten typ men annars Àr det inte mycket som kan gÄ fel!
Jag har tidigare bytt pÄ en g shock och en Certina. Att lÀgga in ett nytt batteri Àr vÀl inga konstigheter men jag kan ju inte trycktesta den efterÄt sÄ det Àr vÀl det som gör en lite nojjig, huruvida man placerat packningarna rÀtt samt skruvat Ät tillrÀckligt.

Jag har tidigare bytt pÄ en g shock och en Certina. Att lÀgga in ett nytt batteri Àr vÀl inga konstigheter men jag kan ju inte trycktesta den efterÄt sÄ det Àr vÀl det som gör en lite nojjig, huruvida man placerat packningarna rÀtt samt skruvat Ät tillrÀckligt.

Jo det Àr vÀl vattentÀtheten som kan bli lite osÀkert efterÄt men grundregeln Àr att inte dra Ät för hÄrt för det kan ju slita pÄ packningarna.

Du har ju ÀndÄ fett pÄ o-ringen sÄ det behövs inte dras Ät nÄtt större.

Tillbaka
Topp