• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Kolsvart med lite fÀrgstÀnk, Neo Tokyo :cigar:
2F09C7EC-2B3D-4A9E-B994-0F85B2C21165.jpeg

Tack @Jaggis för som vanligt en smidig affÀr :)
Snygg! Ser fram emot att hÀmta ut min GW-6900 imorgon (fick avi om REK-brev i brevlÄdan). Första G-SHOCK:en i squarestorlek som inte Àr just en fyrkant (förutom G-2000).

SÄdÀrja!
NÀr jag kom hem frÄn jobbet idag sÄ hade 5625an hoppat igÄng efter ett dygn i fönstret typ :D
01B945F2-81F7-4BF9-928C-13A3BC386CD4.jpeg
Testade att sÀtta pÄ lÀnken frÄn 5610 pÄ 5625an.
Ja, jo, visst, den passar ju visserligen sĂ„pass att den gĂ„r pĂ„ men det visade sig att ”bandhornen” Ă€r olika pĂ„ 5625an till skillnad frĂ„n 5610.
PĂ„ 5610 Ă€r de likadana pĂ„ bĂ€gge sidor men pĂ„ 5625 Ă€r de â€Ă¶vre” betydligt lĂ€ngre!
DÄ har man lÀrt sig nÄtt nytt idag ocksÄ :)

Mitt första inlÀgg hÀr! En liten hyllning till mina G-Shocks: Raka spÄret hem (via förskolan...) och ivÀg! Den första ett nyförvÀrv och den andra en trotjÀnare som hÀngt med pÄ allsköns Àventyr i bortÄt tio Är. Jag ber om ursÀkt för eventuellt stilbrott i första bilden men jag hoppas det vÀgs upp av den andra :)
DSC_0018.JPG
DSC_0026.JPG

Snygg! Ser fram emot att hÀmta ut min GW-6900 imorgon (fick avi om REK-brev i brevlÄdan). Första G-SHOCK:en i squarestorlek som inte Àr just en fyrkant (förutom G-2000).

Älskar 6900 designen, förstĂ„r inte varför jag sĂ„lde min g-6900 nu. Grym klocka, tĂ€nkte prova min pĂ„ kompositlĂ€nken (antar det gĂ„r) i helgen.

Mitt första inlÀgg hÀr! En liten hyllning till mina G-Shocks: Raka spÄret hem (via förskolan...) och ivÀg! Den första ett nyförvÀrv och den andra en trotjÀnare som hÀngt med pÄ allsköns Àventyr i bortÄt tio Är. Jag ber om ursÀkt för eventuellt stilbrott i första bilden men jag hoppas det vÀgs upp av den andra :)
DSC_0018.JPG
DSC_0026.JPG
Nice! Klart man ska ha en gulfman nÀr man surfar!

DSC_0018.JPG
DSC_0026.JPG

Jag ser inga problem med den första bilden. En kombo jag mÄste prova :)

Kollade manualen till GA 2100 och sÄg att batteriet som sitter i den Àr endast ett test-batteri?

Detta mÄste vara nÄt nytt.

"Initial Batteries - The batteries that come loaded in your watch when you purchase it are used for function and performance testing at the factory. Test batteries may go dead quicker than the normally rated battery life as noted in the User’s Guide. Note that you will be charged for replacement of these batteries, even if replacement is required within your watch’s warranty period."

Kollade manualen till GA 2100 och sÄg att batteriet som sitter i den Àr endast ett test-batteri?

Detta mÄste vara nÄt nytt.

"Initial Batteries - The batteries that come loaded in your watch when you purchase it are used for function and performance testing at the factory. Test batteries may go dead quicker than the normally rated battery life as noted in the User’s Guide. Note that you will be charged for replacement of these batteries, even if replacement is required within your watch’s warranty period."
KÀnns dumsnÄlt om de stoppar i billigare batterier. Jag hoppas att det inte Àr det de menar utan de bara vill vara tydliga med att batterilivslÀngden rÀknas frÄn tillverkning och inte frÄn försÀljning.

Nice! Klart man ska ha en gulfman nÀr man surfar!

Tackar! Den införskaffades i princip enkom för att anvÀndas som surfklocka och dÄ kÀndes gulfman som ett tÀmligen sjÀlvklart val. Sedan har den visat sig vara vÀldigt anvÀndbar i andra sammanhang ocksÄ. Den lite mindre storleken gör att den inte Àr ivÀgen, inte bara vid vindsurf och annan vattensport, utan Àven smidig nÀr man spikar pÄ huset eller Àgnar sig Ät annat grovarbete.

Det hÀr med mÄnfas och tidvattenfunktioner Àr dock i mitt tycke fullstÀndigt meningslöst i Sverige. PÄ andra hÄll i vÀrlden kanske det Àr kÀckt men dÄ krÀvs ju att man konfigurerar klockan efter de lokala förhÄllandena, nÄgot det aldrig blivit av att jag satt mig in i hur det gÄr till.

Mudmastern Ä andra sidan har funktioner som jag tycker Àr pÄ riktigt anvÀndbara. Eller i vart fall roliga

Heads up, kommer att sÀlja min kompositlÀnk (nya versionen frÄn b5600) om nÄgon Àr sugen. Grym lÀnk men gummi fungerar bÀttre för mig och min handled. Kollar hÀr först tÀnkte jag :)

(SÅLD)

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp