• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

0E918990-3C07-4679-9CBB-D8B7D8A90EF4.jpeg

HĂ€r kommer lite fler bilder.
DSC05501.jpg
DSC05493.jpg

Trevlig mod! Är det en b5600hr?
Tycker dessa b5600 displayer Ă€r riktigt bra, inte lika fullt sĂ„ blanka som ex Mudman blir med sin solpanel. Översta blev ju

MÄste ta tag i att bestÀlla delar nu till mina, men vÀntar in kommande tillskottet (6900 neo Tokyo) men finns sÄ mkt fÀrgnyanser sÄ svÄrt att vÀlja :bookworm: Svart Àr ju dock trevligt med...

Trevlig mod! Är det en b5600hr?
Tycker dessa b5600 displayer Ă€r riktigt bra, inte lika fullt sĂ„ blanka som ex Mudman blir med sin solpanel. Översta blev ju

MÄste ta tag i att bestÀlla delar nu till mina, men vÀntar in kommande tillskottet (6900 neo Tokyo) men finns sÄ mkt fÀrgnyanser sÄ svÄrt att vÀlja :bookworm: Svart Àr ju dock trevligt med...
Ja en HR och en BC som du har. Bytte moduler pÄ dom.

Nytt idag : GA 2100 aka AP homage. :D
Kommer att ta lite tid att vÀnja mig vid formsprÄket men den Àr rÀtt tuff tycker jag.
Det Àr omöjligt att lÀsa av veckodagarna kl 9, dÄ de anvÀnt ett högblankt material pÄ datumskivan!
Stod och velade mellan denna och den andra svarta med vita visare men det visade sig att den med vita visare saknar lume helt och hÄllet pÄ timindex. Den hÀr saknar lume pÄ index likasÄ. Denna Àr dessutom mer Stealth. :)
De hade den röda ocksÄ men blev aldrig kÀr i den.

IMG_20190904_120533.jpg

Senast Àndrad:
Och ett obligatoriskt vristskjut.
Sitter ganska bra men upplever bandet som rÀtt stelt. Ny formula frÄn Casio mÄnne?

Enligt Casios sida för modellen ska den ha dubbla Led men jag fÄr det inte till det mer Àn att en liten lampa endast lyser upp den digitala displayen. Med pytteliten text = varning ni som börjar fÄ lite sÀmre syn ;)
Annars Àr modulen standard. Inga nyheter.
Ganska bra lume pÄ visarna.

IMG_20190904_130909.jpg

Och ett obligatoriskt vristskjut.
Sitter ganska bra men upplever bandet som rÀtt stelt. Ny formula frÄn Casio mÄnne?
Enligt Casios sida för modellen ska den ha dubbla Led men jag fÄr det inte till det mer Àn att en liten lampa endast lyser upp den digitala displayen. Med pytteliten text = varning ni som börjar fÄ lite sÀmre syn ;)
Annars Àr modulen standard. Inga nyheter.
Ganska bra lume pÄ visarna.
IMG_20190904_130909.jpg
Grymt! Riktigt stealth. Men hade nog valt varianten med vita visare. :)
Vart inhandlades denna?

Hej trĂ„den, jag tĂ€nkte försöka byta LCD pĂ„ en "screwback-square". Är det nĂ„got speciellt att tĂ€nka pĂ„? Eller Ă€r det bar att öppna och vara försiktig? Inga fjĂ€drar eller sĂ„ som kommer hoppa ut och försvinna under nĂ€rmsta soffa? Eller nĂ„gon packning eller dylikt som Ă€r omöjlig att fĂ„ tillbaka pĂ„ plats? :)
Att byta hela modulen (urverket) Àr ganska enkelt bara man Àr försiktig. Om du dÀremot har tÀnkt byta bara LCD:n blir det nog pilligare.
PÄ vissa modeller sitter det en lös liten fjÀder som har kontakt med baklocket. VÀldigt lÀtt att den försvinner och dÄ slutar ljudet att funka.

Nytt idag : GA 2100 aka AP homage. :D
Kommer att ta lite tid att vÀnja mig vid formsprÄket men den Àr rÀtt tuff tycker jag.
Det Àr omöjligt att lÀsa av veckodagarna kl 9, dÄ de anvÀnt ett högblankt material pÄ datumskivan!
Stod och velade mellan denna och den andra svarta med vita visare men det visade sig att den med vita visare saknar lume helt och hÄllet pÄ timindex. Den hÀr saknar lume pÄ index likasÄ. Denna Àr dessutom mer Stealth. :)
De hade den röda ocksÄ men blev aldrig kÀr i den.

IMG_20190904_120533.jpg

Snyggt! HÀmtar min röda i helgen :)

Tack för heads-up. Det dÀr med fjÀder var bara ett (dÄligt) skÀmt frÄn min sida och sÄ visar det sig vara ett högst troligt scenario! :hilarious:
Jag menar nog hela modulen (om den passar). Annars fÄr jag försöka byta bara LCD'n. :)
Vilka modeller har du tÀnkt byta mellan? För det mesta passar inte andra moduler Àn den ursprungliga. Det finns nÄgra undantag.

Tillbaka
Topp