• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

20190907_150009-01.jpeg

Hur gillar du den?

Min favoritklocka (tills jag har köpt mig en "riktig").
Skön och bra storlek. Den ger ett skottsÀkert intryck och förmedlar ocksÄ en sÄdan image, tycker jag. Dock Àr den inte sÄ hÄrd som den utger sig för att vara. Den blir immig innanför glaset nÀr jag duschar

Bilagor

• 20190907_163502.jpg
    20190907_163502.jpg
    103.6 KB · Visningar: 1
Min favoritklocka (tills jag har köpt mig en "riktig").
Skön och bra storlek. Den ger ett skottsÀkert intryck och förmedlar ocksÄ en sÄdan image, tycker jag. Dock Àr den inte sÄ hÄrd som den utger sig för att vara. Den blir immig innanför glaset nÀr jag duschar

Tycker du ska lÀmna in den. Imma Àr illavarslande.

Visst Àr den lite knepig? Den lockade inte alls irl.ser bÀttre ut pÄ bilder tycker jag.
Tycker iofs tvÀrtom att pÄ bilderna ser den ganska trÄkig ut men det var inte sÄ att jag fastnade direkt för den ÀndÄ. FÄr försöka ge den lite tid och se hur det blir. Annars tror jag min fru gillade den. DÀremot sÄ tycker jag att ga-2000 Àr riktigt trevliga :) +för positiv display pÄ den vita. Det behövs verkligen för dehÀr klockorna!
20190907_200018-01.jpeg

KĂ€nns som en odödlig klassiker. Är det 9052 den heter?
Japp! KÀnns som den tÄl allt, saknade frihetskÀnslan klockan ger. TÄl alla utmaningar vardagen bjuder pÄ, lyser som en fackla pÄ natten, totalt prestigelös, vÀger inte mycket, bra pris, ser brutal ut och som du nÀmner en Classic!

Vad Àr en "riktig" klocka?
/Nyfiken
Bra frÄga, det var klumpigt uttryckt.

Jag Àr pÄ jakt efter en klocka som lÀmpar sig bÀttre pÄ jobbet, dvs lite striktare (utan att vara dressare). Jag menade ju inte att klanka ned pÄ min egen eller nÄgon annans G-shock genom att mena att de inte Àr riktiga. Tror att jag syftade mer pÄ det stundande inköpet av en striktare klocka eftersom det kommer bli mitt första "riktiga" klockköp i termer av att det blir största jag har gjort. DÀrav mer seriöst och krÀver mer efterforskning och kunskap Àn nÀr jag köpte Mudmastern.

Bra frÄga, det var klumpigt uttryckt.

Jag Àr pÄ jakt efter en klocka som lÀmpar sig bÀttre pÄ jobbet, dvs lite striktare (utan att vara dressare). Jag menade ju inte att klanka ned pÄ min egen eller nÄgon annans G-shock genom att mena att de inte Àr riktiga. Tror att jag syftade mer pÄ det stundande inköpet av en striktare klocka eftersom det kommer bli mitt första "riktiga" klockköp i termer av att det blir största jag har gjort. DÀrav mer seriöst och krÀver mer efterforskning och kunskap Àn nÀr jag köpte Mudmastern.
HÀr anser vi nog bara att g-shocks Àr riktiga klockor :) Jag har bara g-shocks pÄ jobbet.

HÀr anser vi nog bara att g-shocks Àr riktiga klockor :) Jag har bara g-shocks pÄ jobbet.
Hehe det Àr uppfattat!

For the record sÄ tycker jag att alla klockor Àr riktiga. Och jag tycker visserligen att min G-shock Àr riktigt cool till kostym men den Àr alldeles för stor, framförallt hög, för att funka med skjort- och kavajÀrmarna.

Hehe det Àr uppfattat!

For the record sÄ tycker jag att alla klockor Àr riktiga. Och jag tycker visserligen att min G-shock Àr riktigt cool till kostym men den Àr alldeles för stor, framförallt hög, för att funka med skjort- och kavajÀrmarna.

En vanesak. Jag nÀr alltid G-shock till kostym. Helst fyrkantiga dÄ de Àr tunnare och smidigare.

Bjuder pÄ en bild i favoritdisplaylÀget.
61CDC718-56B3-479B-948B-393C2F1B3996.jpeg

Bilden fĂ„ngades medan ”:” var slĂ€ckta (varannan sekund) sĂ„ det ser lite mysko ut :)

För övrigt verkar denna sortens boettform dra till sig lite mer damm och smuts Àn en square (iaf pÄ bild).

Tillbaka
Topp