• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nintendo + G-Shock
IMAG2324.jpg

Domaren kÀnner sig snÀll idag och godkÀnner trots att man inte riktigt ser tiden ;)

6. gdae

Ett enda par kvar i tÀvlingen...efter det finns ett bonuspar kvar till min personliga favorit :)
 

gdae

Cartier
2-Faktor
Domaren kÀnner sig snÀll idag och godkÀnner trots att man inte riktigt ser tiden ;)

6. gdae

Ett enda par kvar i tÀvlingen...efter det finns ett bonuspar kvar till min personliga favorit :)

Ojsan, tÀnkte inte pÄ reflektionen. Tack för din snÀlla bedömning, men jag kÀnner att det inte duger ÀndÄ. Kompenserar med tillÀgg av en kikkoman, Spyderco ladybug och en Yamaha elfiol - alla gjorda i Japan. (Hoppas dessutom att tiden syns nu ;))

IMAG2328.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ojsan, tÀnkte inte pÄ reflektionen. Tack för din snÀlla bedömning, men jag kÀnner att det inte duger ÀndÄ. Kompenserar med tillÀgg av en kikkoman, Spyderco ladybug och en Yamaha elfiol - alla gjorda i Japan. (Hoppas dessutom att tiden syns nu ;))

IMAG2328.jpg

Perfekt...extra plus i kanten :)

EDIT: Coolt med elfiol förresten...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Boom!!! DÀr stÀngde Dusse butiken till utlottningen...grattis :)

Nu ÄterstÄr bara det sista paret...och den tÀvlingen kommer att hÄllas öppet till midnatt idag, sÄ 00.00 drar tÀvlingsledningen bandet för ytterligare tÀvlande.

Vinnarna Àr alltsÄ:

1. masseman
2. Rixard
3. Shadyboy
4. micke_s
5. Rullplanka
6. gdae
7. Dusse
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Boom!!! DÀr stÀngde Dusse butiken till utlottningen...grattis :)

Nu ÄterstÄr bara det sista paret...och den tÀvlingen kommer att hÄllas öppet till midnatt idag, sÄ 00.00 drar tÀvlingsledningen bandet för ytterligare tÀvlande.

Vinnarna Àr alltsÄ:

1. masseman
2. Rixard
3. Shadyboy
4. micke_s
5. Rullplanka
6. gdae
7. Dusse
Hann jag inte? Det tog ju tid att komponera en snygg bild!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
ăŠăŻă‚ˆă†ă”ă–ă„ăŸă™, Ohayƍgozaimasu eller för de mindre bevandrade i japanska...god morgon :)

VÄra egna samurajer @Molle och @yonsson fick ju med sig en hel del gÄvor frÄn Basel som de frikostigt har delat med sig av, och Ätta par handskar frÄn G-Shock ligger pÄ min lott att tÀvla ut. TÀvlingsmomentet Àr enkelt och detta Àr uppgiften:
  • Posta ett wristshot med din G-shock och som grĂ€dde pĂ„ moset ska det innehĂ„lla nĂ„got som anknyter till japan. Bakgrundsbilder frĂ„n datorn godkĂ€nns. De sju första som svarar och har rĂ€tt dag och klockslag efter denna post vinner ett par handskar. Det Ă„ttonde paret gĂ„r till den som postar den bild som blir min personliga favorit och dĂ€r det krĂ€vs ett smula verkshöjd för att ro hem det :heart:
OBS! Jag ska ivÀg till Göteborg mÄndag-torsdag sÄ om man vill ha vinsten i början av veckan mÄste man skicka PM med namn och adress senast imorgon 12.00, annars fÄr man vÀnta ett litet tag :)

運...un...lycka till!

1608_special_TOTO_main.jpg


fullsizeoutput_b5c.jpeg
Japanska samlarfigurer och en diskret G.

Don't ask... :D

DSC_0720-01.jpeg
 

Daion

Panerai
2-Faktor
ăŠăŻă‚ˆă†ă”ă–ă„ăŸă™, Ohayƍgozaimasu eller för de mindre bevandrade i japanska...god morgon :)

VÄra egna samurajer @Molle och @yonsson fick ju med sig en hel del gÄvor frÄn Basel som de frikostigt har delat med sig av, och Ätta par handskar frÄn G-Shock ligger pÄ min lott att tÀvla ut. TÀvlingsmomentet Àr enkelt och detta Àr uppgiften:
  • Posta ett wristshot med din G-shock och som grĂ€dde pĂ„ moset ska det innehĂ„lla nĂ„got som anknyter till japan. Bakgrundsbilder frĂ„n datorn godkĂ€nns. De sju första som svarar och har rĂ€tt dag och klockslag efter denna post vinner ett par handskar. Det Ă„ttonde paret gĂ„r till den som postar den bild som blir min personliga favorit och dĂ€r det krĂ€vs ett smula verkshöjd för att ro hem det :heart:
OBS! Jag ska ivÀg till Göteborg mÄndag-torsdag sÄ om man vill ha vinsten i början av veckan mÄste man skicka PM med namn och adress senast imorgon 12.00, annars fÄr man vÀnta ett litet tag :)

運...un...lycka till!

1608_special_TOTO_main.jpg


fullsizeoutput_b5c.jpeg

Fem stycken G-Shocks och en japansk kompis som stÀllde upp pÄ att vara med pÄ bild. :)
G-shocks enligt följande...
VÀnster öra: G5600KG-3
Höger öra: G-9000R Mudman
VĂ€nster arm: GW-5600J
Höger arm: DW-5600MS
Och slutligen min egen arm: GW-5000

 

Greven

Audemars
ăŠăŻă‚ˆă†ă”ă–ă„ăŸă™, Ohayƍgozaimasu eller för de mindre bevandrade i japanska...god morgon :)

VÄra egna samurajer @Molle och @yonsson fick ju med sig en hel del gÄvor frÄn Basel som de frikostigt har delat med sig av, och Ätta par handskar frÄn G-Shock ligger pÄ min lott att tÀvla ut. TÀvlingsmomentet Àr enkelt och detta Àr uppgiften:
  • Posta ett wristshot med din G-shock och som grĂ€dde pĂ„ moset ska det innehĂ„lla nĂ„got som anknyter till japan. Bakgrundsbilder frĂ„n datorn godkĂ€nns. De sju första som svarar och har rĂ€tt dag och klockslag efter denna post vinner ett par handskar. Det Ă„ttonde paret gĂ„r till den som postar den bild som blir min personliga favorit och dĂ€r det krĂ€vs ett smula verkshöjd för att ro hem det :heart:
OBS! Jag ska ivÀg till Göteborg mÄndag-torsdag sÄ om man vill ha vinsten i början av veckan mÄste man skicka PM med namn och adress senast imorgon 12.00, annars fÄr man vÀnta ett litet tag :)

運...un...lycka till!

1608_special_TOTO_main.jpg


fullsizeoutput_b5c.jpeg
Mitt bidrag inriktar sig pÄ det Ättonde paret.

InlÀgget handlar om min egen resa till Japan och Tokyo för nÄgra Är sedan. En fantastisk resa dÀr verkligen det ultramoderna mötte tradition och historia i fin samklang. StÀmplarna i passet Àr ett trevligt minne.

G-Shock.jpg


I den myllrande citykÀrnan med lika mÄnga mÀnniskor som butiker och neonskyltar, gjorde vi ÀndÄ reflektionen att allt gick som en oljat urverk. Hövlighet och respekt och lugn pÄ gatorna. Ett besök vid Shibuya var givetvis ett mÄste.
Shibuya.JPG



En bit frÄn Tokyo ligger Yokohama. DÀr omfamnades vi av historia och kultur. Ett besök pÄ ett traditionellt tempel gav oss en liten inblick i hur sakta tiden har gÄtt för de som Àgnar sig Ät att hedra Àldre generationers arv.
Yokohama.JPG


VÀl tillbaka i Tokyo igen var ett besök pÄ G-Shockbutiken i Chiyoda ett bra avslut pÄ en resa med mycket intryck.
Chiyoda.JPG


Tack för kul tÀvling och gratulerar till de 7 vinnarna!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu har juryn sammantrÀtt :) Det var mÄnga vÀrdiga vinnare, men tyvÀrr finns ju bara ett par handskar kvar att dela ut.

Resonemanget har böljat fram och tillbaka mellan bidragen, men landade i att det nog skulle kÀnnas bra om vinnaren hanterade objekten pÄ vinnarbilden med handskarna pÄ :p:D:cool:

...och vinnaren Àr:

Nissehult


large1.jpg


Tack till alla som har deltagit och lagt ner energi och fantasi för att fÄ till sÄ bra bilder som möjligt och tack till @Molle och @yonsson som har bistÄtt med priserna :)

PM:a mig dina uppgifter @nissehult sÄ kommer det brev pÄ posten :)
 
Senast Àndrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Nu har juryn sammantrÀtt :) Det var mÄnga vÀrdiga vinnare, men tyvÀrr finns ju bara ett par handskar kvar att dela ut.

Resonemanget har böljat fram och tillbaka mellan bidragen, men landade i att det nog skulle kÀnnas bra om vinnaren hanterade objekten pÄ vinnarbilden med handskarna pÄ :p:D:cool:

...och vinnaren Àr:

Nissehult


large1.jpg


Tack till alla som har deltagit och lagt ner energi och fantasi för att fÄ till sÄ bra bilder som möjligt och tack till @Molle och @yonsson som har bistÄtt med priserna :)

PM:a mig dina uppgifter @nissehult sÄ kommer det brev pÄ posten :)
Oj. Jag tackar som ödmjukast. Det Àr inte var dag som jag vinner nÄgot. Nu kanske jag Àntligen fÄr chans att leka med min frus figurer... ;) :D
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Finns nÄgon som inte kom med pÄ bild, men fÄr ta och styra upp det framöver. :)
Men som du kanske sÄg sÄ satt en av favoriterna pÄ handleden, dvs den GW-5000 som kom frÄn dig. Tack! :)
Klart jag sÄg! SÄg bra ut pÄ dig! SÄg Àven att du sitter bÄde pÄ en kg3a och en G5600J! NICE!
 
Senast Àndrad:
Topp