Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
@Andy McB Snygg! Ăr det DW-5600MS-1D (Black Red Eye)?Love it
Tack för infon!Thanks!
Nej det Àr DW-5600FS
VarsÄgod!Tack för infon!
Ăr dom verkligen ömtĂ„liga? Har en gammal G7710 dĂ€r armbandet har hĂ„llt i nĂ€stan 10 Ă„r utan problem. Batteriet ocksĂ„ för den delen...Dubbelpostar frĂ„n dagens
GW5000 pÄ Zulu! Eftersom original G-Shock Àr lite ömtÄligt (!?)
Ăr dom verkligen ömtĂ„liga? Har en gammal G7710 dĂ€r armbandet har hĂ„llt i nĂ€stan 10 Ă„r utan problem. Batteriet ocksĂ„ för den delen...
Haha! TÀnkte vÀl!NÀe! Det Àr den verkligen INTE!
Försökte bara rationalisera att jag bytte!
Redan tillbaka pÄ orginal faktiskt
Jag Àr helt insnöad pÄ militÀrinspirerade G-Shocks och Àger 6 stycken frÄn lite olika militÀrserier som G-Shock har slÀppt förut bl.a. alla fyra ur denna serie:
Nu Àr jag sjukt sugen pÄ en militÀrgrön alt. camo G-Shock och behöver lite tips och rÄd. StÄr mellan dessa tvÄ nedan som Àr relativt nya och unika pÄ sitt sÀtt.
Först ut GA100MM-3A frÄn Marble serien, enligt G-Shock sÄ Àr varenda en ur denna serie helt unik i hur bandets fÀrger har kommit till vilket Àr coolt, gillar att det Àr vÀldigt diskret camo. Unika visare samt displayfÀrger!
NÀsta Àr GA-110LP-3A frÄn Punched Holes serien (pga hÄlen pÄ bandet, duh ) som ocksÄ kommer pÄ ett band som har tagit inspiration frÄn en tidigare serie som kallas Layered Band dÀr bandet Àr i tvÄ toner, pÄ just denna sÄ Àr den svart pÄ insidan vilket kan ses pÄ bilden nedan, riktigt snyggt. MÄste dock sÀga att jag föredrar sjÀlva GA100 modellen före GA110 pga symmetrin men bÄda har sina snygga sidor!
MÄste tillÀgga att jag redan Àger en militÀrgrön G-Shock som faktiskt fÄr mest handledstid av alla G-shocks jag har man jag tycker att den Àr lite för mörk i fÀrgen. Ska dock tillÀggas att den Àr riktigt snygg med en liten skvÀtt orange och faktiskt har rött lyse nÄgot som jag aldrig sett förut vilket Àr sjukt snyggt. SÄ om nÄgon Àr sugen pÄ en mörkare och ganska unik modell sÄ Àr det GD-100MS-3 ni ska ha!
Ăr sugen pĂ„ en Rangeman, men Ă€r den vĂ€rd?Rangeman
Glömde citera digĂr sugen pĂ„ en Rangeman, men Ă€r den vĂ€rd?
1. Har ganska smÄ handleder (15,5-16 cm), blir den för stor?
2. Har förstÄtt att man bara kan anvÀnda termometern om man tar av klockan och lÄter den ligga ett tag?
3. Ăr barometern praktisk/bra och lĂ€tt att anvĂ€nda?
4. Fungerar kompassen bra?
5. Ăr höjdmĂ€taren tillförlitlig?
Och gÀllande punkt 3-5, mÄste klockan kalibreras och omkalibreras?
Jag har i Ă€rlighetens namn redan bestĂ€llt en Rangeman och den kommer nĂ€sta vecka enl. plan, men Ă€r osĂ€ker pĂ„ om det blir en keeper. Ăr ju rĂ€tt nöjd med GW-M5610 förutom att knapparna Ă€r lite smĂ„.
Tack för alla svar! Den Àr ju sÄ cool ocksÄ.1. Stor Àr den ju sÄklart men ÀndÄ mindre Àn mudmaster/gravitymaster. Protrek modellerna Àr vÀl marginellt mindre. Jag har 17,5.
2. Har du den utanpÄ jackan sÄ gÄr det vÀl alltid att anvÀnda den alternativt kan du ju kalibrera den med din kroppsvÀrme som referens sÄ bör du komma hyfsat nÀra verklig temperatur.
3. Barometern Àr ju dess bÀsta funktion och framförallt det som du ser lÀngst upp. Genom att följa trenden kan du se om det kommer regna eller inte. Coolt och praktiskt.
4. NÀr du vÀl kalibrerat kompassen sÄ funkar den bra. Brukar jÀmföra mot iPhone och riktig kompass. Den skiljer sig inte mer Àn nÄgon grad.
5. Altimeter fÄr du ju stÀlla in varje gÄng du behöver den dÄ den Àr beroende av barometern.
Jag brukar göra sÄ att jag stÀller in den hemma innan jag gÄr ut (vet t.ex att min lÀgenhet Àr pÄ 27m höjd).
SÄklart kan ju vÀrdena rubbas om lufttrycket plötsligt faller markant men i övrigt funkar den utmÀrkt tycker jag.
Tror du blir nöjd om du kommer över storleken.
Lugnt. TrÄden bevakas ÀndÄ nÀr man vÀl börjat delta i den.Glömde citera dig
Klart bland dom coolare. Tycker t.ex att barometer kurvan Àr mkt mer överskÄdlig hÀr Àn pÄ mudmastern t.ex.Tack för alla svar! Den Àr ju sÄ cool ocksÄ.
Precis, den svarta med röda detaljer och positiv display. Fick bestÀlla för de hade ingen hemma pÄ Klockmaster. Provade dock en Mudmaster och den kÀndes lite stor, men den Àr ju ocksÄ större.Klart bland dom coolare. Tycker t.ex att barometer kurvan Àr mkt mer överskÄdlig hÀr Àn pÄ mudmastern t.ex.
Vilken köpte du? Den svarta?
För stor för mig iaf. Rangeman gillar jag dock storleksmÀssigt. Den bÀrs mindre upplever jag.Precis, den svarta med röda detaljer och positiv display. Fick bestÀlla för de hade ingen hemma pÄ Klockmaster. Provade dock en Mudmaster och den kÀndes lite stor, men den Àr ju ocksÄ större.
Riktigt cool bild!Rangeman
Tack! LÀtt klocka att fota. HÀr kommer tvÄ till!Riktigt cool bild!
Ăr sugen pĂ„ en Rangeman, men Ă€r den vĂ€rd?
1. Har ganska smÄ handleder (15,5-16 cm), blir den för stor?
2. Har förstÄtt att man bara kan anvÀnda termometern om man tar av klockan och lÄter den ligga ett tag?
3. Ăr barometern praktisk/bra och lĂ€tt att anvĂ€nda?
4. Fungerar kompassen bra?
5. Ăr höjdmĂ€taren tillförlitlig?
Och gÀllande punkt 3-5, mÄste klockan kalibreras och omkalibreras?
Jag har i Ă€rlighetens namn redan bestĂ€llt en Rangeman och den kommer nĂ€sta vecka enl. plan, men Ă€r osĂ€ker pĂ„ om det blir en keeper. Ăr ju rĂ€tt nöjd med GW-M5610 förutom att knapparna Ă€r lite smĂ„.