Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nej positivdenna
![]()
Hittade nÄn rabattkod till Ebay och var tvungen att prova om den funkade.
Àr ingen stor fan av rovor med visare men det Àr bra jÀkla snyggt nÀr metallen ser hammrad ut. Kommer ju att bli supertrevlig patina nÀr den blir pÄ sin Älders höst.
Tror att 5610 och GW5000 har solpanelen limmad pÄ glaset. Blir knepigare att byta dÄ.Det Àr en M5610 som jag anvÀnder som arbetsklocka den har fÄtt lite stryk haha
![]()
Gw-5000? Kvittar iof. Tiktox har original.NÄgon som vet vart man kan köpa bullbars till dw-5000?![]()
Mitt senaste tillskott, DW-5600BBN. Mycket nöjd efter ca 1 veckas anvÀndande
![]()
Jag gissar pÄ det, men jag blev osÀker nu. Har för mig @Ploprof köpte den och satte den pÄ sin gw-5000.Aa gw
Ok, Àr det samma till alla modeller?
Bytte de modul eller gjorde nÄn hemlig *#reset%?Har Àntligen fÄtt tillbaka den hÀr frÄn Watchtech!
![]()
Ser ut som att de har bytt hela modulen och sensorn.Bytte de modul eller gjorde nÄn hemlig *#reset%?
Det Àr konstigt! NÄt som jag sett andra skriva om ocksÄ Àr att man slutar anvÀnda andra klockor nÀr square Äker pÄ. Den stannar dÀr! Den tÄl ju allt man kan utsÀtta den för samt man fÄr ÀndÄ fippla litet med klockan med blÄtandsuppkopplingen. Tamagotchi-effekten tillgodosedd!![]()
![]()
Aaa men lÀgg av...
Ja, den bilden var ingen höjdare.Aaa men lÀgg av...![]()
Jag leker med tanken att detta lÄs skulle kunna passa pÄ nÄgon av de tvÄ lÀnkarna till squares, finns det nÄgon möjlighet att @S.L eller @Fujoor (eller nÄgon annan för all del) har en av varje och i klocklÄdan och kan bekrÀfta eller dementera mina funderingar?Tror det Àr tvÄ Gulfmaster modeller som har detta lÄs med justeringsmöjlihghet.
Vet inte om kompositlÀnken till squares (GW-5000 etc) har det, vad sÀger @Fujoor et al?
Ja du. Ingen aning. GÄr den ens att köpa lös? Jag kan mÀta hur bred den Àr i morgon och ta bild pÄ infÀstningen.
Ah men va fan... LÀgg av!Ja, den bilden var ingen höjdare.
NÄgot bÀttre hÀr tror jag iaf,
![]()
Gör gÀrna det, jag har kikat lite pÄ youtube/bilder och nog ser det vÀldigt likt ut infÀstningen pÄ lÀnken till squares men mÄtt osv vore ju toppen!Ja du. Ingen aning. GÄr den ens att köpa lös? Jag kan mÀta hur bred den Àr i morgon och ta bild pÄ infÀstningen.
PÄ modulerna med blÄtand (3459 och 3461) kan du vÀlja mellan att ha ljuset pÄ i tvÄ eller fyra sekunder. Riktig förbÀttring tycker jag, men att ha den pÄ lÀngre Àn sÄ skulle nog dra för mycket ström misstÀnker jag.Det Àr ju bara att konstatera att man gÄtt och blivit helt square-frÀlst, likt mÄnga andra hÀr i trÄden.
Men(!), efter en del funderande Àr det trots allt en sak som jag tycker skulle kunna förbÀttras - kanske inte gÀller alla moduler, men i alla fall de jag har provat - lystiden pÄ bakgrundsljuset.
Det vore fördelaktigt det gick att förlÀnga lystiden genom att fortsÀtta knappa andra funktioner efter man tryckt pÄ lysknappen, t.ex. skulle det möjliggöra att stÀlla in ett alarm Àven nÀr det Àr mörkt. JÀmförelsevis har flera Suunto-klockor den hÀr funktionen, vilket jag uppskattat mÄnga gÄnger.
Vad tycker ni andra?
Klart du ska ha en tredje! Inget att fundera pÄ. SÀlj inte! SÄnt Ängrar man bara, ha ha!StÄr i valet och kvalet, nu har jag tvÄ stycken jubileums-squares. Men jag vet inte vilken som ska fÄ stanna. Har bÄde 25- och 35-Ärs modellerna nu. Ruskigt sugen pÄ en GW-5000, eller bör jag lÄta bÀgge stanna?
Haha det Àr givetvis en sund tanke (enbart hÀr dvs) men jag har fler klockor i sikteKlart du ska ha en tredje! Inget att fundera pÄ. SÀlj inte! SÄnt Ängrar man bara, ha ha!
Mm, om du kÀnner att du Mà STE sÀlja en av jubileumsklockorna sÄ bör det vÀl bli den nyare dÄ. SÄ tÀnker jag iaf. 25 Àr en snyggare jubileumssiffra Àn 35 imho.Haha det Àr givetvis en sund tanke (enbart hÀr dvs) men jag har fler klockor i sikte
Tror ÀndÄ det ligger nÄgot i det!Mm, om du kÀnner att du Mà STE sÀlja en av jubileumsklockorna sÄ bör det vÀl bli den nyare dÄ. SÄ tÀnker jag iaf. 25 Àr en snyggare jubileumssiffra Àn 35 imho.