lofgreno
Guld
LÄter bra!Samma hÀr men den hÀr gÄngen tÀnker jag göra ett undantag.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
LÄter bra!Samma hÀr men den hÀr gÄngen tÀnker jag göra ett undantag.![]()
Baka, förbereda mat, fixa allt annat. Denna underbara 23/12 (som ocksĂ„ rĂ„kar vara min födelsedag)... 6900 hjĂ€lper mig. Min favorit i Ă„r bland shockarna, möjligtvis Gw-6900 som sĂ„ldes konkurrerar eller Gulfmastern. Ăr den kvar @Fujoor ?
![]()
.
Ett grattis till dig dÄ. Och god jul!
Stort grattis!Baka, förbereda mat, fixa allt annat. Denna underbara 23/12 (som ocksĂ„ rĂ„kar vara min födelsedag)... 6900 hjĂ€lper mig. Min favorit i Ă„r bland shockarna, möjligtvis Gw-6900 som sĂ„ldes konkurrerar eller Gulfmastern. Ăr GW:n kvar @Fujoor ?
![]()
I Göteborg funkar synken perfekt.Ăr det nĂ„gon som vet varför det Ă€r sĂ„ svĂ„rt att fĂ„ radiosynk att fungera förresten? Det verkar vara lite av ett lotteri och mĂ„nga rapporterar att det av nĂ„gon underlig anledning ofta gĂ„r bĂ€ttre nĂ€r den ligger i nĂ„gon byrĂ„lĂ„da Ă€n pĂ„ fönsterbrĂ€dan.
Jag har funderat lite pÄ att skaffa en vÀggklocka med radiosynk men det Àr inget höjdare om man mÄste slÀpa runt pÄ den dÀr jÀveln mellan olika fönster för att fÄ den att synka...![]()
Ăr det nĂ„gon som vet varför det Ă€r sĂ„ svĂ„rt att fĂ„ radiosynk att fungera förresten? Det verkar vara lite av ett lotteri och mĂ„nga rapporterar att det av nĂ„gon underlig anledning ofta gĂ„r bĂ€ttre nĂ€r den ligger i nĂ„gon byrĂ„lĂ„da Ă€n pĂ„ fönsterbrĂ€dan.
Jag har funderat lite pÄ att skaffa en vÀggklocka med radiosynk men det Àr inget höjdare om man mÄste slÀpa runt pÄ den dÀr jÀveln mellan olika fönster för att fÄ den att synka...![]()
Grattis!Baka, förbereda mat, fixa allt annat. Denna underbara 23/12 (som ocksĂ„ rĂ„kar vara min födelsedag)... 6900 hjĂ€lper mig. Min favorit i Ă„r bland shockarna, möjligtvis Gw-6900 som sĂ„ldes konkurrerar eller Gulfmastern. Ăr GW:n kvar @Fujoor ?
![]()
LĂ€gger jag min utanför klocklĂ„dan sĂ„ synkar den inte. Ăr den i lĂ„dan sĂ„ synkar den alltid. Kan lĂ€gga den i garderoben utan problemĂr det nĂ„gon som vet varför det Ă€r sĂ„ svĂ„rt att fĂ„ radiosynk att fungera förresten? Det verkar vara lite av ett lotteri och mĂ„nga rapporterar att det av nĂ„gon underlig anledning ofta gĂ„r bĂ€ttre nĂ€r den ligger i nĂ„gon byrĂ„lĂ„da Ă€n pĂ„ fönsterbrĂ€dan.
Ja, det Ă€r ofta den typen av historier man hör kring radiosynk. Man tycker att det rimligtvis skulle vara tvĂ€rtom men signalen kanske förstĂ€rks pĂ„ nĂ„got sĂ€tt i en mindre förvaringslĂ„da beroende pĂ„ material?LĂ€gger jag min utanför klocklĂ„dan sĂ„ synkar den inte. Ăr den i lĂ„dan sĂ„ synkar den alltid. Kan lĂ€gga den i garderoben utan problem
Samma sak för mig. Alla i min Clas Ohlson "pelicase" lÄda synkar varje natt.Ja, det Àr ofta den typen av historier man hör kring radiosynk. Man tycker att det rimligtvis skulle vara tvÀrtom men signalen kanske förstÀrks pÄ nÄgot sÀtt i en mindre förvaringslÄda beroende pÄ material?Eller sÄ Àr det bara placebo och att det mer har att göra med vÀderstreck och liknande som @spammerstakeahike var inne pÄ men att man snarare kopplar det till den fysiska förvaringsplatsen Àven om det i sjÀlva verket Àr irrelevant.
Dagens G gÄr i den rostbruna nyansen.
![]()
Hahaha I WISH!!!Trodde först att du höll i en laser sabel lol
Mina synkar bÀst pÄ armen under natten. Manuell synk har jag aldrig lyckats med. Bor i Stockholmstrakten och jag inbillar mig att breddgraden spelar stor roll, ju lÀngre norrut desto knepigare.Ja, det Àr ofta den typen av historier man hör kring radiosynk. Man tycker att det rimligtvis skulle vara tvÀrtom men signalen kanske förstÀrks pÄ nÄgot sÀtt i en mindre förvaringslÄda beroende pÄ material?Eller sÄ Àr det bara placebo och att det mer har att göra med vÀderstreck och liknande som @spammerstakeahike var inne pÄ men att man snarare kopplar det till den fysiska förvaringsplatsen Àven om det i sjÀlva verket Àr irrelevant.
Mina synkar bÀst pÄ armen under natten. Manuell synk har jag aldrig lyckats med. Bor i Stockholmstrakten och jag inbillar mig att breddgraden spelar stor roll, ju lÀngre norrut desto knepigare.
Jeg bor i à lesund, ca 1350 km fra Mainflingen, og min GW-5000 synket i natt.Bor alldeles norr om Stockholm och har stora problem med synk. Har bla. provat pÄ armen, i en plÄtlÄda men synken funkar inte ÀndÄ. Har Àven provat att hÀnga klockan pÄ klÀdstrÀcket pÄ balkongen och dÄ fungerade det men nu Àr det ju kallt pÄ natten sÄ nu fÄr klockorna vara inne i vÀrmen och gosa sig. Min ena Àr en wave ceptor sÄ den mÄste ju synka över radio vilket ju Àr knepigare Àn Bluetooth. Jag provade en app som heter DCF 777 men det fungerar inte heller.
Det fĂ„r bli ett njaej pĂ„ den. Jag har en militĂ€rpolare som lĂ€nge har letat efter en gw-6900. Jag lyckades hitta en solar g-6900 Ă„t honom förra Ă„ret och han blev skitglad. Denna gĂ„ngen fick han gw-6900an och blev överlycklig dĂ„ han inte hade lyckats hitta den trots letande i Sverige ett bra tag. SĂ„ jag har inte kvar den men den finns i min kretsBaka, förbereda mat, fixa allt annat. Denna underbara 23/12 (som ocksĂ„ rĂ„kar vara min födelsedag)... 6900 hjĂ€lper mig. Min favorit i Ă„r bland shockarna, möjligtvis Gw-6900 som sĂ„ldes konkurrerar eller Gulfmastern. Ăr GW:n kvar @Fujoor ?
![]()
Cool Sinn och tack för infon.Jeg bor i à lesund, ca 1350 km fra Mainflingen, og min GW-5000 synket i natt.
![]()
En Seiko vekkerklokke jeg har synker daglig uten problem. PÄ en Sinn-veggklokke er urverket nesten plassert i et faraday-bur, sÄ den mÄ plasseres i et sÞrvendt vindu for Ä kunne ta inn DCF77-signalet.
![]()
![]()
PĂ„ grunn av frekvensen, 77.5 kHz, vil signalstyrken variere mye med de atmosfĂŠriske forholdene.
![]()
https://www.ptb.de/cms/en/ptb/facha...ation-of-legal-time/dcf77/reach-of-dcf77.html
https://en.m.wikipedia.org/wiki/DCF77