• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SÄg det, verkar inte vara discontinued iallafall sÄ den bör att fÄ tag pÄ inom nÄgra mÄnader iallafall :)
Den ligger pÄ topplistan! De tvÄ jag har just nu Àr den du lÀnkade och den svarta stÄlisen. Fast dÄ med gummiband under lumpen och stÄllÀnken utanför (tror det ska gÄ att byta?). Hade en innan, Ängrar lite att jag sÄlde den...
Yes. Det gÄr att byta band pÄ stÄlisarna. Man kan t.o.m. köra med valfritt 20 mm natoband genom att anvÀnda adaptrar som jag hÀndelsevis rÄkar ha en annons ute pÄ eftersom jag sÄlde min stÄlis och köparen inte ville köra pÄ nato. :)

Yes. Det gÄr att byta band pÄ stÄlisarna. Man kan t.o.m. köra med valfritt 20 mm natoband genom att anvÀnda adaptrar som jag hÀndelsevis rÄkar ha en annons ute pÄ eftersom jag sÄlde min stÄlis och köparen inte ville köra pÄ nato. :)
Den hÀr ser ocksÄ bra ut. Lite mer stealthy. G-lide:n var ju glansig. Trevligt med stÄlbaksida ocksÄ :)
10keiya_39559_5_1600x.jpg
IMG_1266_1600x_fdeb646a-e9a7-44fd-a4d7-39f5b2a4651e_1600x.jpg

Kollar pÄ att bestÀlla lite delar frÄn Watchways/Tiktox. Antar att en del i trÄden gjort detta. Hur vet man att delarna Àr genuina?

Jag vande mig till slut. AnvÀnder alltid nageln för att trycka in.
Varför envisas Casio med att anvÀnda de hÀr vÀrdelösa knapparna pÄ större delen av sortimentet? Jag antar att det Àr en kostnadsfrÄga för det gÄr ju uppenbarligen bra att anvÀnda platta knappar pÄ andra modeller utan att behöva kompromissa med funktionaliteten och det borde inte finnas nÄgra praktiska hinder heller i och med att de kommande squaremodellerna har platta knappar.

Varför envisas Casio med att anvÀnda de hÀr vÀrdelösa knapparna pÄ större delen av sortimentet? Jag antar att det Àr en kostnadsfrÄga för det gÄr ju uppenbarligen bra att anvÀnda platta knappar pÄ andra modeller utan att behöva kompromissa med funktionaliteten och det borde inte finnas nÄgra praktiska hinder heller i och med att de kommande squaremodellerna har platta knappar.

Men metallknapparna pÄ andra squares Àr lÀtta att trycka in. Jag kan ha fel men trögheten pÄ just GW 5000 kanske har att göra med att har dubbla packningar/ o-ringar i knappsystemet medan andra squares, sÄvitt jag vet, har bara en uppsÀttning.

• Like
Reactions: HSK
problemet jag har med gw-5000 Àr knapparna, de Àr pÄ tok för svÄra att trycka in, det blev tyvÀrr en dealbreaker för mig.
För min del Àr det bara adjustknappen som Àr lite bökig, annars vÀnjer man sig. Men att operera klockan med handskar Àr uteslutet, dÄ Àr t ex en Mudman bÀttre och den borde kunna slinka in under grötrocken utan problem!

Men metallknapparna pÄ andra squares Àr lÀtta att trycka in. Jag kan ha fel men trögheten pÄ just GW 5000 kanske har att göra med att har dubbla packningar/ o-ringar i knappsystemet medan andra squares, sÄvitt jag vet, har bara en uppsÀttning.
Tack för infon. :) Jag tÀnkte dock mer pÄ sjÀlva utformningen. Det kanske bara Àr jag men jag tycker att de Àr lika bökiga oavsett modell, square eller 6900 osv. eftersom de knappt gÄr att anvÀnda med hjÀlp av fingrarna. Det Àr synd för det Àr jÀttehÀrliga klockor men man drar sig lite för att ta pÄ sig dem nÀr man vet hur bökiga de Àr att anvÀnda... :(

Tillbaka
Topp