• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

HÀrligt vÄrvÀder! Passar pÄ att ladda nÄgra G-Shocks
IMG_20200420_085046.jpg

Det gröna under Rangemannen pÄminner mig om The Creature from the Black lagoon.
Fan, va’ rĂ€dd jag var nĂ€r jag sĂ„g filmen som liten :nailbiting:
587761DE-060D-49ED-B72F-E97EA3076220.jpeg

Nattens test:
För första gÄngen i mitt liv, sova med klockan pÄ handleden och stÀlla in vÀckning med Vibe-larmet.
Vaknade flera gÄnger under natten och kÀnde som om jag har handklovar pÄ handleden, sÄ ingen klocka i sÀngen framöver, den fÄr vila pÄ nattduksbordet.
DÀremot, vibe-larmet vÀckte mig utan problem, sÄ ni lyckliga som har tillrÀcklig tjock handled för att bÀra den nya GBD-H1000, kör pÄ med vibe-larmet, rekommenderas varmt ;)
4134D394-CA32-4F4D-BBAB-C586AA1DC77A.jpeg
Vibration borde varje g-shock ha. Sover varje kvÀll med garmin fenix 5 för att slippa vÀcka hela familjen av larm ljud

Nattens test:
För första gÄngen i mitt liv, sova med klockan pÄ handleden och stÀlla in vÀckning med Vibe-larmet.
Vaknade flera gÄnger under natten och kÀnde som om jag har handklovar pÄ handleden, sÄ ingen klocka i sÀngen framöver, den fÄr vila pÄ nattduksbordet.
DÀremot, vibe-larmet vÀckte mig utan problem, sÄ ni lyckliga som har tillrÀcklig tjock handled för att bÀra den nya GBD-H1000, kör pÄ med vibe-larmet, rekommenderas varmt ;)
4134D394-CA32-4F4D-BBAB-C586AA1DC77A.jpeg
Kanske en square med vibe alarm kÀnns smidigare att sova med?

Roligare med vitt spektrum! Annars blir det fÀrre serier pÄ sikt.

Jag hÄller med. Om det Àr det race de kör kommer de ju bara ha kvar squares och nÄgra analoga modeller som Àr svÄra att sÀrskilja sinsemellan. T ex den kommande Frogman Àr ganska lik vanliga analoga modeller enligt mig, enda skillnaden Àr att den Àr lite asymmetrisk.
Hoppas verkligen att de inte fasar ut Rangeman 9400, gwg Mudmaster och Frogman D och andra unika formsprÄk som Àr oersÀttliga. Ytterligheterna I portföljen Àr ju det som kÀnnetecknar G-shocks dna.

Jag hÄller med. Om det Àr det race de kör kommer de ju bara ha kvar squares och nÄgra analoga modeller som Àr svÄra att sÀrskilja sinsemellan. T ex den kommande Frogman Àr ganska lik vanliga analoga modeller enligt mig, enda skillnaden Àr att den Àr lite asymmetrisk.
Hoppas verkligen att de inte fasar ut Rangeman 9400, gwg Mudmaster och Frogman D och andra unika formsprÄk som Àr oersÀttliga. Ytterligheterna I portföljen Àr ju det som kÀnnetecknar G-shocks dna.
Och mÀngder av roliga fÀrgklickar och specialutgÄvor, som de gÀrna fÄr fortsÀtta med. Om man fÄr önska lite skulle jag gÀrna se fler MB6/Tough Solar-moduler istÀllet för att det alltid ska vara 5600-modulerna i specialutgÄvorna.

Och mÀngder av roliga fÀrgklickar och specialutgÄvor, som de gÀrna fÄr fortsÀtta med. Om man fÄr önska lite skulle jag gÀrna se fler MB6/Tough Solar-moduler istÀllet för att det alltid ska vara 5600-modulerna i specialutgÄvorna.
HÄller med. Solar i fler modeller skulle fÄ mig att skaffa fler. Inte för att det Àr jÀttejobbigt med batteribyte men det kÀnns skönt att kunna lÀgga halva klocksamlingen i fönstret en dag sÄ Àr de laddade igen :)

• Like
Reactions: HSK
HÄller med. Solar i fler modeller skulle fÄ mig att skaffa fler. Inte för att det Àr jÀttejobbigt med batteribyte men det kÀnns skönt att kunna lÀgga halva klocksamlingen i fönstret en dag sÄ Àr de laddade igen :)
Man kĂ€nner sig nĂ€stan lite fĂ„nig för det Ă€r klart att det inte Ă€r SÅ viktigt, men det Ă€r trevliga funktioner att ha, och det kĂ€nns lite snĂ„lt av dem att alltid köra den billigare modulen. Antar att det Ă€r för att hĂ„lla nere priset och gardera sig mot ev. floppar (kanske?). Vi fĂ„r se vad de bjuder pĂ„ nĂ€sta gĂ„ng, brukar ju komma en rejĂ€l mĂ€ngd specialare under Ă„ret.

Tillbaka
Topp