Reaktorlume!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vi skrev ocksÄ prov. Fast pÄ dator. Lite allmÀnkunskap och Àven rumsuppfattning och IQ-test-liknande frÄgor.Absolut alla blev inkallade och sÄ följde skriftligt allmÀnvetande prov, psykologiska prov och man blev testad allmÀnfysiskt. Mer minns jag ej.
Det jag dÄ oundvikligen mÄste frÄga Àr:Jepp! Man kan, om man vill, gÄ direkt gÄ in i jobb i försvarsmakten om det Àr intressant och det finns nÄgon plats ledig. Hört att de behöver mÄnga fordonsförare. Alla delar av militÀren Àr ju beroende av logistik och det Àr inte direkt sÄ att de skickar med PostNordLÄter det kul hade jag tÀnka mig kunnat hÄlla pÄ med det nÄgra Är, tjÀna lite (lite) pengar sen gÄ in i universitet/högskola och slippa stora studielÄn.
Kul, grattis! Lumpen Ă€r nice. Ăven om det inte Ă€r kul hela tiden sĂ„ lĂ€r man sig mycket. Ska se om jag hittar klockan jag hade under vĂ€rnplikten..Men nu Ă€r det inte bara 3 mĂ„naders grundutbildning utan man mĂ„ste Ă€ven fĂ„ en befattning. Jag blev fordonsförare. LĂ„ter trevligt
Hoppas att fÄ köra galten eller iallafall G-wagon, den riktiga!
Annars Àr vÀl det vanliga att man kör lastbil.
Haha nej, de kallas för stridsfordonsförare tror jag.Det jag dÄ oundvikligen mÄste frÄga Àr:
Kommer du fÄ lÀra dig köra stridsvagn ?
Tack, ja det ska bli kul.Kul, grattis! Lumpen Ă€r nice. Ăven om det inte Ă€r kul hela tiden sĂ„ lĂ€r man sig mycket. Ska se om jag hittar klockan jag hade under vĂ€rnplikten..
Vad kan jag sÀga ?Haha nej, de kallas för stridsfordonsförare tror jag.
LÀgger upp nÄgra bilder pÄ det jag kan fÄ köra istÀllet.
![]()
![]()
![]()
![]()
1. Jag Àr nöjd!Vad kan jag sÀga ?
1. Jag hoppas att du Àr nöjd med din tilldelning.
2. Vad och framförallt HUR skall du göra med ditt företag under tiden ?
Vardande ditt svar till min frÄga nr 2:1. Jag Àr nöjd!
2. Det pausas. Kan inte hÄlla pÄ med militÀrtjÀnstgöring och samtidigt driva e-handel, det gÄr liksom inte. SÀljer av allt nÄgon mÄnad innan jag rycker in (September) och lÀgger ner verksamheten. Företaget ska jag inte "lÀgga ner" men sjÀlva verksamheten kan ju inte hÄlla igÄng.
Hoppas jag ocksÄ, antingen fortsÀtter jag pÄ samma spÄr eller tar min lilla erfarenhet och riktar in mig pÄ nÄgot annat omrÄde. Vi fÄr se!Vardande ditt svar till min frÄga nr 2:
Jah, jag hoppas att du kan köra igÄng igen efter lumpen.
Du verkar mycket driven och Àrlig i din framtoning. För en mÀnniska som dig Àr att ha tjÀnstgjort i lumpen enbart dig till fördel.Hoppas jag ocksÄ, antingen fortsÀtter jag pÄ samma spÄr eller tar min lilla erfarenhet och riktar in mig pÄ nÄgot annat omrÄde. Vi fÄr se!![]()
Tack. Ja jag tror att det kommer vara nyttigt. NÄgot jag saknar, som jag tidigare nÀmnt Àr disciplin nÀr det kommer till saker jag inte Àr jÀtteglad över att behöva göra, men som Àr bra att göra. Jag fokuserar lite för mycket pÄ det jag gillar. Hoppas kunna fÄ lite disciplin och Àven utveckla mina sociala egenskaper nÀr jag gör lumpen. Alla behöver jobba pÄ nÄgot, det Àr bra att veta vad sÄ man kan förbÀttra sig.Du verkar mycket driven och Àrlig i din framtoning. För en mÀnniska som dig Àr att ha tjÀnstgjort i lumpen enbart dig till fördel.
Jag Àr övertygad om att du (ja, just DU) kan göra och utveckla ditt liv precis som du sjÀlv vill![]()
Har en sÄn som beater pÄ jobbet och i garaget, om Àn moddad med kombilÀnken. SÄ jÀkla nöjd!! =)BÀsta Àr vÀl Square dÄ.
Blir nog den hÀr! Tror den Àr absolut bÀst. StÄlisarna Àr hÀftiga men det blir nog kanske lite för mycket metall sÄ att sÀga.
![]()
Grymt, ska vara den ultimata Squaren som inte Àr i metall eller kostar 17,000krHar en sÄn som beater pÄ jobbet och i garaget, om Àn moddad med kombilÀnken. SÄ jÀkla nöjd!! =)
Jag Àr en gammal gös hehe 47 Är för att vara exakt. Men jag ser entrepenör nÀr jag ser en. Du kommer aldrig (finansiellt) ha problem i ditt liv. Bara detta konstaterande gör mig glad !Tack. Ja jag tror att det kommer vara nyttigt. NÄgot jag saknar, som jag tidigare nÀmnt Àr disciplin nÀr det kommer till saker jag inte Àr jÀtteglad över att behöva göra, men som Àr bra att göra. Jag fokuserar lite för mycket pÄ det jag gillar. Hoppas kunna fÄ lite disciplin och Àven utveckla mina sociala egenskaper nÀr jag gör lumpen. Alla behöver jobba pÄ nÄgot, det Àr bra att veta vad sÄ man kan förbÀttra sig.
Jag tackar igen för dina positiva ord, bÄde nu och det du sagt tidigare. De uppskattas![]()
En 5610 hittar du för strax över tusingen sprillans nyGrymt, ska vara den ultimata Squaren som inte Àr i metall eller kostar 17,000kr![]()
Haha javisst! Alltid ett alternativ.En 5610 hittar du för strax över tusingen sprillans ny![]()
GW-5000 har en baksida i stÄl med DLC-belÀggning vilket ger lite mer tyngd och som mÄnga gillar att kombinera med combilÀnken men annars Àr det mest en smaksak (jag har för mig att jag har lÀst nÄgonstans att Àven boetten Àr i stÄl?). Den Àr dessutom tillverkad i Japan om man bryr sig om sÄnt.Haha javisst! Alltid ett alternativ.
Jag tÀnker som en klocknörd med framtidssyn nu: Jag tar hellre den ultimata Squaren för 3000kr istÀllet och hoppas att jag sparar den tills jag blir gammal och kan sÀga "Den dÀr hade jag under min tid i försvaret" - haha!
Har kollat pÄ den hÀr stealthy Rangeman:en
![]()
![]()
Fylletratt![]()
Tack, ja det ska bli kul.
Jag behöver disciplin, hoppas fÄ lite under min tid dÀr.
Grymt! Ser anvÀnd ut![]()
Hittade den hÀr i ett skÄp hemma, riktigt skitig. Hade ingen klocka under vÀrnplikten, men jobbade inom försvarsmakten under tvÄ Är efter muck, dÄ köpte jag den hÀr och anvÀnde! En av klockorna som gjorde att man har intresset idag.
Ryckte in som bÄtchef stridsbÄt 2008. Fina tider ÀndÄ![]()
Jag tycker att det Àr sÄ coolt att man valt att ÄteranvÀnda samma klassiska design som pÄ en basicmodell men att man gjort det i ett riktigt premiumutförande och det blir "den som vet, den vet" över det.
![]()
Hittade den hÀr i ett skÄp hemma, riktigt skitig. Hade ingen klocka under vÀrnplikten, men jobbade inom försvarsmakten under tvÄ Är efter muck, dÄ köpte jag den hÀr och anvÀnde! En av klockorna som gjorde att man har intresset idag.
Ryckte in som bÄtchef stridsbÄt 2008. Fina tider ÀndÄ![]()