• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Reaktorlume!

IMG_20200422_220824.jpg

Jepp! Man kan, om man vill, gÄ direkt gÄ in i jobb i försvarsmakten om det Àr intressant och det finns nÄgon plats ledig. Hört att de behöver mÄnga fordonsförare. Alla delar av militÀren Àr ju beroende av logistik och det Àr inte direkt sÄ att de skickar med PostNord ;) LÄter det kul hade jag tÀnka mig kunnat hÄlla pÄ med det nÄgra Är, tjÀna lite (lite) pengar sen gÄ in i universitet/högskola och slippa stora studielÄn.
Det jag dÄ oundvikligen mÄste frÄga Àr:
Kommer du fÄ lÀra dig köra stridsvagn ?

Men nu Àr det inte bara 3 mÄnaders grundutbildning utan man mÄste Àven fÄ en befattning. Jag blev fordonsförare. LÄter trevligt :)
Hoppas att fÄ köra galten eller iallafall G-wagon, den riktiga!

Annars Àr vÀl det vanliga att man kör lastbil.
Kul, grattis! Lumpen Ă€r nice. Även om det inte Ă€r kul hela tiden sĂ„ lĂ€r man sig mycket. Ska se om jag hittar klockan jag hade under vĂ€rnplikten..

Vad kan jag sÀga ?
1. Jag hoppas att du Àr nöjd med din tilldelning.
2. Vad och framförallt HUR skall du göra med ditt företag under tiden ?
1. Jag Àr nöjd!
2. Det pausas. Kan inte hÄlla pÄ med militÀrtjÀnstgöring och samtidigt driva e-handel, det gÄr liksom inte. SÀljer av allt nÄgon mÄnad innan jag rycker in (September) och lÀgger ner verksamheten. Företaget ska jag inte "lÀgga ner" men sjÀlva verksamheten kan ju inte hÄlla igÄng.

1. Jag Àr nöjd!
2. Det pausas. Kan inte hÄlla pÄ med militÀrtjÀnstgöring och samtidigt driva e-handel, det gÄr liksom inte. SÀljer av allt nÄgon mÄnad innan jag rycker in (September) och lÀgger ner verksamheten. Företaget ska jag inte "lÀgga ner" men sjÀlva verksamheten kan ju inte hÄlla igÄng.
Vardande ditt svar till min frÄga nr 2:
Jah, jag hoppas att du kan köra igÄng igen efter lumpen. Och... kötta pÄ expandera !

Hoppas jag ocksÄ, antingen fortsÀtter jag pÄ samma spÄr eller tar min lilla erfarenhet och riktar in mig pÄ nÄgot annat omrÄde. Vi fÄr se! :)
Du verkar mycket driven och Àrlig i din framtoning. För en mÀnniska som dig Àr att ha tjÀnstgjort i lumpen enbart dig till fördel.
Jag Àr övertygad om att du (ja, just DU) kan göra och utveckla ditt liv precis som du sjÀlv vill :)

Du verkar mycket driven och Àrlig i din framtoning. För en mÀnniska som dig Àr att ha tjÀnstgjort i lumpen enbart dig till fördel.
Jag Àr övertygad om att du (ja, just DU) kan göra och utveckla ditt liv precis som du sjÀlv vill :)
Tack. Ja jag tror att det kommer vara nyttigt. NÄgot jag saknar, som jag tidigare nÀmnt Àr disciplin nÀr det kommer till saker jag inte Àr jÀtteglad över att behöva göra, men som Àr bra att göra. Jag fokuserar lite för mycket pÄ det jag gillar. Hoppas kunna fÄ lite disciplin och Àven utveckla mina sociala egenskaper nÀr jag gör lumpen. Alla behöver jobba pÄ nÄgot, det Àr bra att veta vad sÄ man kan förbÀttra sig.

Jag tackar igen för dina positiva ord, bÄde nu och det du sagt tidigare. De uppskattas :)

Tack. Ja jag tror att det kommer vara nyttigt. NÄgot jag saknar, som jag tidigare nÀmnt Àr disciplin nÀr det kommer till saker jag inte Àr jÀtteglad över att behöva göra, men som Àr bra att göra. Jag fokuserar lite för mycket pÄ det jag gillar. Hoppas kunna fÄ lite disciplin och Àven utveckla mina sociala egenskaper nÀr jag gör lumpen. Alla behöver jobba pÄ nÄgot, det Àr bra att veta vad sÄ man kan förbÀttra sig.

Jag tackar igen för dina positiva ord, bÄde nu och det du sagt tidigare. De uppskattas :)
Jag Àr en gammal gös hehe 47 Är för att vara exakt. Men jag ser entrepenör nÀr jag ser en. Du kommer aldrig (finansiellt) ha problem i ditt liv. Bara detta konstaterande gör mig glad !
Tobias.... du har ”Det” som krĂ€vs !

En 5610 hittar du för strax över tusingen sprillans ny :)
Haha javisst! Alltid ett alternativ.
Jag tÀnker som en klocknörd med framtidssyn nu: Jag tar hellre den ultimata Squaren för 3000kr istÀllet och hoppas att jag sparar den tills jag blir gammal och kan sÀga "Den dÀr hade jag under min tid i försvaret" - haha!

Haha javisst! Alltid ett alternativ.
Jag tÀnker som en klocknörd med framtidssyn nu: Jag tar hellre den ultimata Squaren för 3000kr istÀllet och hoppas att jag sparar den tills jag blir gammal och kan sÀga "Den dÀr hade jag under min tid i försvaret" - haha!
GW-5000 har en baksida i stÄl med DLC-belÀggning vilket ger lite mer tyngd och som mÄnga gillar att kombinera med combilÀnken men annars Àr det mest en smaksak (jag har för mig att jag har lÀst nÄgonstans att Àven boetten Àr i stÄl?). Den Àr dessutom tillverkad i Japan om man bryr sig om sÄnt. ;)

Jag Àlskar min GW-5000 rent designmÀssigt men sett till komfort föredrar jag faktiskt lÀttheten i DW-5600 och det lite styvare bandet.

Har kollat pÄ den hÀr stealthy Rangeman:en
gw-9400-1ber_web.jpg

Det Àr en bra all round klocka.
Jag hade nog dock valt 6900 eller liknande modell.
En sak du bör vara medveten om Àr att lugg/sprintsystemet Àr vek pÄ Rangeman. Det finns flera incidenter pÄ Wus (och Àven KS) dÀr Àgaren rÄkat knÀcka plastluggen nÀr de t ex stÄtt pÄ hÀnder och dylikt. AkilleshÀlen pÄ Rangeman Àr nÀr klockan hÀnger över handleden och klarar inte pÄfrestande krafter dÀr handryggen böjs bakÄt (tÀnk BÀnkpress). KnÀcks luggen Àr det kört, gÄr ej laga och gÄr ej pÄ garantin. TyvÀrr.
En designmiss helt enkelt.
Det Àr inte konstigt att nya Rangeman, den som @HSK postade, har överdimensionerade förstÀrkningar pÄ luggsystemet.

Tack, ja det ska bli kul.
Jag behöver disciplin, hoppas fÄ lite under min tid dÀr.
9FF914B2-5DE4-42F0-912A-C1C354440289.jpeg

Hittade den hÀr i ett skÄp hemma, riktigt skitig. Hade ingen klocka under vÀrnplikten, men jobbade inom försvarsmakten under tvÄ Är efter muck, dÄ köpte jag den hÀr och anvÀnde! En av klockorna som gjorde att man har intresset idag.
Ryckte in som bÄtchef stridsbÄt 2008. Fina tider ÀndÄ :)

Hittade den hÀr i ett skÄp hemma, riktigt skitig. Hade ingen klocka under vÀrnplikten, men jobbade inom försvarsmakten under tvÄ Är efter muck, dÄ köpte jag den hÀr och anvÀnde! En av klockorna som gjorde att man har intresset idag.
Grymt! Ser anvÀnd ut :)

Samma funktioner som Mudman utan mÄnfas och Mudmans tÄlighet... gör rent den sÄ blir den som ny ;) Skitbra lÀsbarhet och stora siffror :pompus:
Finn fortfarande att köpa pÄ Ur&Penn och klart vÀrd pengarna!

Tillbaka
Topp