• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag kan börja med att sÀga att avsikten med min frÄga var inte att antyda att du var fÄnig.
Har inte sjÀlv mÀrkt att just tidssynkningen drar sÄ mycket ström. Att belysning och framförallt kompassfunktionen skulle öka strömförbruknigen mÀrkbart hÄller jag med om. Jag vill dock argumentera för att det snudd pÄ Àr ett "icke-problem" med tanke pÄ hur lÀtt och snabbt det Àr att ladda upp en solcellsdriven klocka.
Ska Àven sÀga att jag inte har nÄgon erfarenhet av just Rangeman, det kanske kan skilja mellan hur mycket ström de olika funktinerna krÀver pÄ olika modeller.
NÀr min Mudmaster dog sÄ hÀngde jag den pÄ balkongrÀcket i nÄgra dygn. Det gjorde susen. :)

Var det inte nÄgon diskussion om att oljefylla en GW, Hur gick det? Och kan man tro att det skulle kunna förbÀttra lÀsbarheten pÄ negativ display?
Det vore kul med en uppdatering :)

Varit utan G ett bra tag nu. Efter en svÀng hos Klockmaster Globen sÄ blev det en ny..
IMG_2904.JPG
IMG_2906.JPG

Taskig kvalitet pÄ bilden men kom hem sent igÄr efter en lÄng arbetsdag och denna lÄg och vÀntade pÄ posten sÄ var sÄ klart tvungen att knÀppa en bild, ga201

Bilagor

• 22050416_1958605637719993_1118235701_o.jpg
    22050416_1958605637719993_1118235701_o.jpg
    175.6 KB · Visningar: 50
Jag behöver en klocka med tidtagning som jag kan ha nĂ€r jag kutar runt i skogen. Är det bara att gĂ„ pĂ„ billigaste modellen typ DW5600E-1VER? Eller vilken modell hade ni rekommenderat?

5600 har ju lite pilliga knappar tycker jag. Kan vara skönt med större knappar nÀr du Àr ute o rÀnner runt. Varför inte en GD-400MB?
Sen Àr ju alla G-Shocks dugliga :)

5600 har ju lite pilliga knappar tycker jag. Kan vara skönt med större knappar nÀr du Àr ute o rÀnner runt. Varför inte en GD-400MB?
Sen Àr ju alla G-Shocks dugliga :)
Tack för tipset. Jag kommer ha handskar pÄ hösten/vintern och det hade ju varit bra om jag kan komma Ät knapparna utan att ta av dem. Vid intervalltrÀning kommer jag behöva trycka en del pÄ klockan under ett pass.

Tack för tipset. Jag kommer ha handskar pÄ hösten/vintern och det hade ju varit bra om jag kan komma Ät knapparna utan att ta av dem. Vid intervalltrÀning kommer jag behöva trycka en del pÄ klockan under ett pass.
Jag vet inte vad för intervaller du kör men jag tycker alla modeller med DW-5600 modulen Àr jÀkligt grymma just för detta ÀndamÄl. Man kan t.ex stÀlla in att den skall pipa var 90e sekund och sedan sÀtter man detta pÄ autoloop. DÄ behöver du inte fippla sÄ mycket med den efter detta utan den kör av sig sjÀlv.

Senast Àndrad:
Jag vet inte vad för intervaller du kör men jag tycker alla DW-5600 modulen Àr jÀkligt grym just för detta ÀndamÄl. Man kan t.ex stÀlla in att den skall pipa var 90e sekund och sedan sÀtter man detta pÄ autoloop. DÄ behöver du inte fippla sÄ mycket med den efter detta utan den kör av sig sjÀlv.
Det lÄter mycket bra. Tack för info.
Det finns oerhört mÄnga g-shock att vÀlja pÄ. Detta blir nog inte sÄ lÀtt som jag förestÀllt mig. Men mysigt Àr det.

Inte sÄ vÀrst clean, nÀstan text-tv...
Ey, sluta jiddra. Screwback Àr tydligen coolt, limiterad Àr den ocksÄ och specialbehandlad med nÄgon typ av "svartare Àn svart" struktur/fÀrg. Den fÄr andra svarta klockor att se grÄa ut.

Den Àr i princip ett svart hÄl pÄ din arm, sÀgs det. :D

Fastnat för en
Casio GXW-56BB-1JF Blackout King GShock
NÄgon som har haft eller klÀmt pÄ en sÄdan?
IMG_3240.PNG
Har haft min i snart tvÄ veckor o Àlskar vilken best den Àr. Skulle gÀrna fÄ tag i en Àldre med positiv display. Den enda svagheten Àr vÀl att knapparna Àr lite sega, men sÄ Àr det med mud resist. Men har man handleder att bÀra upp den sÄ har man styrkan att fippla med knapparna:)

Tillbaka
Topp