• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

FF4916AE-647F-44BC-A56B-42DA568E154A.png
Dum frÄga som nog avhandlats tidigare. Men 5600 o 5610 har samma case om man vill modda?
Den hÀr tabellen frÄn watchuseek kanske kn hjÀlpa till.
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=1420778

Äntligen!
DW-5600C med brasiliansk aftermarket bezel. @Fujoor Tack för din indirekta hetsning att prova en klocka med 901-modulen
Inte vÀrldens bÀsta bild, men det kommer flera framöver
IMG_20171006_132621.jpg

Om nÄgon Àr intresserad av en DW-5300 (Mission impossible) I bra skick utan bezel, med originalband, men med ljussvag 901-modul (som skulle kunna ersÀttas med en annan modul) sÄ kan ni PM:a mig.

Senast Àndrad:
Äntligen!
DW-5600C med brasiliansk aftermarket bezel. @Fujoor Tack för din indirekta hetsning att prova en klocka med 901-modulen
Inte vÀrldens bÀsta bild, men det kommer flera framöver
IMG_20171006_132621.jpg

Om nÄgon Àr intresserad av en DW-5300 (Mission impossible) I bra skick utan bezel, med originalband, men med ljussvag 901-modul (som skulle kunna ersÀttas med en 1545-modul) sÄ kan ni PM:a mig.
Fan va bra! Gratulerar!

Jag har 6 helvetesveckor bakom mig med stenhÄrt arbete pÄ huset samt med en liten kikhosta som sÀllskap. PÄ armen, dygnet runt satt min GW-5000. Det enda som funkar i lÀngden och den sista klocka jag skulle göra mig av med. Toppenklocka!

DSC_1140.JPG

Nu fÄr jag ocksÄ vara med i den hÀr trÄden! :) GW-M5610, riktigt smidig liten klocka. LÀtt som en fjÀder, bara 43mm pÄ bredden, och inte sÀrskilt tjock heller. Det kÀnns knappt att man har den pÄ sig. Bandet hade jag inga större förhoppningar pÄ, men det Àr faktiskt riktigt mjukt och smidigt. Tidsynken funkade helt utan problem under natten ocksÄ, sÄ toppbetyg hittills.

DSC_1140.JPG

Nu fÄr jag ocksÄ vara med i den hÀr trÄden! :) GW-M5610, riktigt smidig liten klocka. LÀtt som en fjÀder, bara 43mm pÄ bredden, och inte sÀrskilt tjock heller. Det kÀnns knappt att man har den pÄ sig. Bandet hade jag inga större förhoppningar pÄ, men det Àr faktiskt riktigt mjukt och smidigt. Tidsynken funkade helt utan problem under natten ocksÄ, sÄ toppbetyg hittills.
Gratulerar och vÀlkommen i klubben! :) Jag mÄste bara sÀga det, egentligen helt onödigt i detta sÀllskap, men fan va skönt det Àr att slippa höra att klockan Àr si Ä sÄ mÄnga mm för hög eller bred eller stor. Man har liksom en G-shock för att den pallar en massa spö, alltid funkar, och fullkomligt skiter i att passa till en massa olika tillfÀllen. Dom Àr billiga i inköp och man "har" liksom bara en. Om inte annat sÄ bör man Àga en för att synka sina mekaniska klockor emot.

Jag mÄste bara sÀga det, egentligen helt onödigt i detta sÀllskap, men fan va skönt det Àr att slippa höra att klockan Àr si Ä sÄ mÄnga mm för hög eller bred eller stor. Man har liksom en G-shock för att den pallar en massa spö, alltid funkar, och fullkomligt skiter i att passa till en massa olika tillfÀllen. Dom Àr billiga i inköp och man "har" liksom bara en. Om inte annat sÄ bör man Àga en för att synka sina mekaniska klockor emot.
Word! Bara en sÄn sak som att klockan alltid gÄr rÀtt, och alltid byter sjÀlv mellan sommar och vintertid. Sen Àr ju power save-funktionen som slÀcker displayen nÀr det varit för mörkt tillrÀckligt lÀnge en ball grej, men rÀtt sjÀlvklar om man tÀnker pÄ det. :)

Inte den dyraste, inte den nyaste o inte den frÀnaste. Men ÀndÄ en trevlig gynnare. Vore trevligt med fler Àldre rovor. Ibland kÀnns det som en vÀldig statushets hÀr.
Alla G-shocks Àr vackra :)
DW-003

Statushets vette sjutton! Min sista köptes för ca 1 300 kr, arkivbild dock. GX-56BB-1.

Har pÄ mig min Railmaster XXL idag dagen till Àra.

Mini.jpg

//Niclas

Tillbaka
Topp