Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det var off ska det vara pÄ/auto?DST fel instÀllt?
Beror pÄ hur du vill ha det men kör pÄ auto sÄ Àndrar den sjÀlv nÀr det Àr dags.Det var off ska det vara pÄ/auto?![]()
Tack för ett snabbt svar.Hej! G-Shock Connected heter den och Àr enkel att anvÀnda.![]()
pÄ tal om "hip-hopiga" rovor. Dagens blev en GD-6900HT
![]()
![]()
NÄgon som bestÀllt frÄn casio EU sida? SÄg de fÄtt in gbd-100 nu, behöver ingen mer G men behöver nog den kanske
![]()
https://se.casio-shop.eu/p/gbd-100-1a7er/
Eller tror ni priser sjunker mer sen nÀr andra fÄr in den?/kostar den detta list i butik sen?
Den kommer garanterat gÄ att hitta billigare hos nÄgon handlare framöver, men vill man vara först sÄ kostar det.
Bara att bestÀlla, ingen kommer ihÄg en fegis.![]()
AlltsÄ just 6900an har ju metall knappar. Vill du ha gummi och ÀndÄ en liknande stor klocka skulle jag kolla pÄ mudman, rangeman, g-7900, gw-7900.Medveten att jag citerar ett inlÀgg frÄn 2018 men bear with me - jag hÄller precis pÄ att (Äter)upptÀcka G-Shock vÀrlden
Det var sÄ hÀrligt att dyka pÄ den hÀr trÄden efter Äratal av klocksnackande och flippande av klockor. NÀr jag ser, framförallt de Àldre, modellerna sÄ blir jag otroligt nostalgisk och inser att det faktiskt var hÀr det började. TrÄnandet efter polarnas storebröders g-shocks som kÀndes lika ouppnÄliga för mig dÄ som en PP 5270G gör nu.
Kalla det medelÄlderskris men blir lite pirrig av en hel del modeller och iom att flera av dom betingar relativt humana priser sÄ börjar jakten omedelbart
SÄ till frÄgan: modellen i det citerade inlÀgget verkar vara en specialvariant med strukturen i fÀrgen men jag letar efter en svart eller vit likadan boett (6900) men med gummi över knapparna (eller hur man ska beskriva)? AlltsÄ en GW-6900BB fast men gummi över knapparna istÀllet för bara smÄ stÄlpluttar.
Brasklapp för att det kan finnas senare i trÄden. Har bara tagit mig igenom 105 sidor..
Aldrig tidigare Ă€gt en Mudmaster. Men har börjat fatta tycke för framförallt GG-B100 och GWG-1000. GĂ„r frĂ€mst efter utseende och mindre efter funktion. Ăr det hugget som stucket ni som anvĂ€nt bĂ„da? Stor skillnad i hur den bĂ€rs pĂ„ handleden?
Medveten att jag citerar ett inlÀgg frÄn 2018 men bear with me - jag hÄller precis pÄ att (Äter)upptÀcka G-Shock vÀrlden
Det var sÄ hÀrligt att dyka pÄ den hÀr trÄden efter Äratal av klocksnackande och flippande av klockor. NÀr jag ser, framförallt de Àldre, modellerna sÄ blir jag otroligt nostalgisk och inser att det faktiskt var hÀr det började. TrÄnandet efter polarnas storebröders g-shocks som kÀndes lika ouppnÄliga för mig dÄ som en PP 5270G gör nu.
Kalla det medelÄlderskris men blir lite pirrig av en hel del modeller och iom att flera av dom betingar relativt humana priser sÄ börjar jakten omedelbart
SÄ till frÄgan: modellen i det citerade inlÀgget verkar vara en specialvariant med strukturen i fÀrgen men jag letar efter en svart eller vit likadan boett (6900) men med gummi över knapparna (eller hur man ska beskriva)? AlltsÄ en GW-6900BB fast men gummi över knapparna istÀllet för bara smÄ stÄlpluttar.
Brasklapp för att det kan finnas senare i trÄden. Har bara tagit mig igenom 105 sidor..
Yes! DÀr Àr den
synd bara att man fÄr betala 1500 extra för gummi pÄ knapparna mot en vanlig haha
GD-X6900FB-1C
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2722135
Sjösjuke varning !Hej G shockare! fĂ„r med en sĂ„n hĂ€r helt ny i ett byte! Ăr dessa ovanliga? La upp pĂ„ KS för ett tag sen om nĂ„gon Ă€r intresserad!![]()
Kunde dock inte tacka nej till denna udda fÄgelSjösjuke varning !
... den dÀr sidan ska man undvika![]()
hittat pÄ eBay nu för 150 usd (plus moms osv) sÄ det nÀrmar sig iaf
Alla G-Shocks Àr vÀl mer eller mindre limiterade. Just den hÀr Àr det nog tyvÀrr inget speciellt med. GÄr att köpa ny för ca 1k.Kunde dock inte tacka nej till denna udda fÄgelÀr dessa nÄgon sort limiterad modell?
Hmm.... mÄste den ha gummiknappar, de blir snabbt skitiga och bökiga att rengöra, metall har funkat bra i alla Är och hÄller hur lÀnge som helst...
Den tigergrÄa har metallknappar.
Vart köpte dom denna? Ăbercool!!Ăverraskades igĂ„r av denna gĂ„va frĂ„n goda vĂ€nner,
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu ska bara bestÀmmas/förhandlas var den ska hÀnga och förgylla hemmet.![]()
Ăverraskades igĂ„r av denna gĂ„va frĂ„n goda vĂ€nner,
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu ska bara bestÀmmas/förhandlas var den ska hÀnga och förgylla hemmet.![]()
Ja alltsÄ missförstÄ mig rÀtt, det finns ingen logik bakom detta habegÀr. Bara lust![]()
Dessa finns inte att köpa som jag förstĂ„r det utan Ă€r en form av âpromotional itemâ (hittar ingen bra svensk motsvarighet) som ibland delas ut frĂ„n Casio till Ă„terförsĂ€ljare för att anvĂ€ndas i marknadsföringssyften. NĂ€r de dyker upp till salu Ă€r det alltsĂ„ enbart via privatpersoner och alltsomoftast med en rejĂ€lt oblyg prislapp, se hĂ€r tex: https://www.ebay.com/itm/153930380734Vart köpte dom denna? Ăbercool!!