Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Med skruvarna pÄ, bara ordna fÀrgen nu...![]()
Testors enamel paint brukar dom ruttade gshock killarna anvÀnda.Blir nog svart ÀndÄ, nog svÄrt hitta matchande röd. Kanske det gör men stör mig pÄ den detaljen hehe
Funderar pÄ om akrylfÀrg kan funka eller om frugan har nÄgot mattsvart nagellack![]()
Jag kan tipsa om hÀftmassa. Ta ett par korvar som du sÀtter pÄ bezel, vÀnd klockan med bezel ner mot bordet och tryck fast. Gör en större korv/boll som du sÀtter pÄ bordet bredvid den ena skruven sÄ den ena mejseln ligger pÄ korven mot skruvskallen. Sen Àr det bara att hÄlla i den mejseln medans du skruvar med den andra. Eller sÄ skaffar du en boetthÄllareSitter mycket bra
![]()
@Meraborsten
Bra tips! Men det funkade ganska bra sen nÀr jag tog tvÄ rejÀla mejslar istÀllet för enbart mejselhuvuden.Jag kan tipsa om hÀftmassa. Ta ett par korvar som du sÀtter pÄ bezel, vÀnd klockan med bezel ner mot bordet och tryck fast. Gör en större korv/boll som du sÀtter pÄ bordet bredvid den ena skruven sÄ den ena mejseln ligger pÄ korven mot skruvskallen. Sen Àr det bara att hÄlla i den mejseln medans du skruvar med den andra. Eller sÄ skaffar du en boetthÄllare![]()
Skulle nog sagt att watchtech kanske Àr bÀsta kÀlla för original. Finns ju am pÄ Aliexpress.Jag skulle vilja pimpa min 5600 BT med nÄgon genomskinlig bezel, nÄgon som har tips pÄ modell man kan slakta eller vart man kan hitta genomskinliga? Behöver inte vara ofÀrgad...
Jag har en nikotingul bezel och rem som du kan fÄ om du vill.Jag skulle vilja pimpa min 5600 BT med nÄgon genomskinlig bezel, nÄgon som har tips pÄ modell man kan slakta eller vart man kan hitta genomskinliga? Behöver inte vara ofÀrgad...
passar den gw-b5600 sÄ gÀrnaJag har en nikotingul bezel och rem som du kan fÄ om du vill.
Tack, 35 Ă„rs LE model.@Meraborsten
Riktigt snyggt! Ăr det ljuset som gör att det ser gult ut eller Ă€r det en specialmodell?
Den har suttit pÄ denna GW-5625E. Kommer det att passa?passar den gw-b5600 sÄ gÀrna![]()
Grymt cool! SĂ„g nyligen Random Robs recension. Ăr den limited/special? Kommer den gĂ„ att köpa sen och Ă€r svĂ„rhittad bara nu (som alla Metal i början)?GMW-B5000CS
![]()
![]()
![]()
VÀldigt snygg. Jag mÄste skaffa en nÄn gÄng kÀnner jag.Det fÞrste var tyngden, siden jeg har en i titan og en GW5000 fra fÞr.
Jeg synes den er mer shiny enn pÄ bildene og kontrasten mellom det hvite og svarte er stÞrre.
PÄ noen av de bildene som sirkulerte sÄ ikke displayet og rammen sÄ bra ut, men virkeligheten er bedre.
Fra G-central i mars:
![]()
IRL:
![]()
![]()
Alternativt ta eller nöta bort pÄ nÄgot vis och fÄ en ofÀrgad yta kanske?Blir nog svart ÀndÄ, nog svÄrt hitta matchande röd. Kanske det gör men stör mig pÄ den detaljen hehe
Funderar pÄ om akrylfÀrg kan funka eller om frugan har nÄgot mattsvart nagellack![]()
StĂ„r som limited pĂ„ den amerikanske siden:Grymt cool! SĂ„g nyligen Random Robs recension. Ăr den limited/special? Kommer den gĂ„ att köpa sen och Ă€r svĂ„rhittad bara nu (som alla Metal i början)?
Svar nej. DÀremot kÀnns det som att det borde gÄ att fÄ en sÄn dÀr blekt genomskinlig frÀsh igen mha nÄgot medel?Den har suttit pÄ denna GW-5625E. Kommer det att passa?
![]()
Verkar finnas hos AD i USA. Landar pÄ ca 10.000 SEK med importavgifter. Lite dyrt men kanske kan bli köp ...StÄr som limited pÄ den amerikanske siden:
https://www.gshock.com/watches/limited-edition/gmwb5000cs-1
Men ikke pÄ den internasjonale:
https://www.casio-intl.com/asia/en/wat/watch_detail/GMW-B5000CS-1/
Menar du att storleken inte passar en blÄtand?Svar nej. DÀremot kÀnns det som att det borde gÄ att fÄ en sÄn dÀr blekt genomskinlig frÀsh igen mha nÄgot medel?
hÄlen för knapparna kommer hamna fel ja. Kolla in lÀngden pÄ plastbiten mellan knapparna sÄ förstÄr du.Menar du att storleken inte passar en blÄtand?
hÄlen för knapparna kommer hamna fel ja. Kolla in lÀngden pÄ plastbiten mellan knapparna sÄ förstÄr du.