• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Bullbar pÄ vinstklockan jag fick frÄn Two Watch Guys! :)

48413E1F-5093-40B4-9C87-393E738CCB6B.jpeg

Jag kan tipsa om hÀftmassa. Ta ett par korvar som du sÀtter pÄ bezel, vÀnd klockan med bezel ner mot bordet och tryck fast. Gör en större korv/boll som du sÀtter pÄ bordet bredvid den ena skruven sÄ den ena mejseln ligger pÄ korven mot skruvskallen. Sen Àr det bara att hÄlla i den mejseln medans du skruvar med den andra. Eller sÄ skaffar du en boetthÄllare :p

Jag skulle vilja pimpa min 5600 BT med nÄgon genomskinlig bezel, nÄgon som har tips pÄ modell man kan slakta eller vart man kan hitta genomskinliga? Behöver inte vara ofÀrgad...

Jag kan tipsa om hÀftmassa. Ta ett par korvar som du sÀtter pÄ bezel, vÀnd klockan med bezel ner mot bordet och tryck fast. Gör en större korv/boll som du sÀtter pÄ bordet bredvid den ena skruven sÄ den ena mejseln ligger pÄ korven mot skruvskallen. Sen Àr det bara att hÄlla i den mejseln medans du skruvar med den andra. Eller sÄ skaffar du en boetthÄllare :p
Bra tips! Men det funkade ganska bra sen nÀr jag tog tvÄ rejÀla mejslar istÀllet för enbart mejselhuvuden.

Mitt första inlÀgg hÀr i G-Shock trÄden! Har sen tidigare Àgt en DW-5600 som har blivit anvÀnd mer Àn vad jag hade trott. Nu har jag Àntligen En GW-M5610 som har sÄ mycket mer att erbjuda med Solar och Multiband 6. Att den Àr lite mindre ocksÄ gör inte saken vÀrre ;)

5B3E339B-5F1F-471B-AE5B-FE3B02C4659A.jpeg

Jag skulle vilja pimpa min 5600 BT med nÄgon genomskinlig bezel, nÄgon som har tips pÄ modell man kan slakta eller vart man kan hitta genomskinliga? Behöver inte vara ofÀrgad...
Skulle nog sagt att watchtech kanske Àr bÀsta kÀlla för original. Finns ju am pÄ Aliexpress.
Denna hade nog varit snygg. Kanske Àr vÀrt att köpa klockan och spara allt förutom bezel + strap Ät nÄgot annat projekt?
Screenshot_20200609-202730_Samsung_Internet.png

Det fĂžrste var tyngden, siden jeg har en i titan og en GW5000 fra fĂžr.
Jeg synes den er mer shiny enn pÄ bildene og kontrasten mellom det hvite og svarte er stÞrre.

PÄ noen av de bildene som sirkulerte sÄ ikke displayet og rammen sÄ bra ut, men virkeligheten er bedre.
Fra G-central i mars:
GMW-B5000CS-PHOTO.jpg

IRL:
_20200608_213404.JPG
_20200608_213234.JPG
VÀldigt snygg. Jag mÄste skaffa en nÄn gÄng kÀnner jag.

Blir nog svart ÀndÄ, nog svÄrt hitta matchande röd. Kanske det gör men stör mig pÄ den detaljen hehe
Funderar pÄ om akrylfÀrg kan funka eller om frugan har nÄgot mattsvart nagellack :pompus:
Alternativt ta eller nöta bort pÄ nÄgot vis och fÄ en ofÀrgad yta kanske?

NÄgon som har en kompositlÀnk som ligger och skrÀpar? :)
Jag hade en av första generationens men vette fasen vart det tagit vÀgen! :wideyed:

Tillbaka
Topp