• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20200711_093622.jpg

Lika fin idag. Hur fungerar GPSen? För visst Àr det multi band + GPS?
Yes den har GPS (enbart för plats och tidskorrigering). Jag har inte testat funktionen men under bra förhÄllanden kommer den att ta kontakt med fyra satelliter, tre för tid och plats och en för att rÀkna ut och korrigera. Ska dra mÀngder med batteri sÄ jag nöjer mig med BT.

Yes den har GPS (enbart för plats och tidskorrigering). Jag har inte testat funktionen men under bra förhÄllanden kommer den att ta kontakt med fyra satelliter, tre för tid och plats och en för att rÀkna ut och korrigera. Ska dra mÀngder med batteri sÄ jag nöjer mig med BT.
Okej, det lÄter som att den processen kan ta en del batteri ja. Men, skönt med trippel back-up om man skulle vara orolig för att klockan gÄr fel - BT, multi band 6 och GPS :D

Jag Àr tvÀrt om! Vill gÀrna ha synk varje dag, stÀmmer av sekunder mot en app jag har i telefonen. Det ska vara exakt! Batteri dock, Àh! Jag leker gÀrna med belysning, kompass och andra funktioner :happyhappy:

Vad olika man kan vara!
Jag fÄr ju lite ocd Ängest varje gÄng jag trycker pÄ ljusknappen oavsett om klockan gÄr pÄ batteri eller solar. :)
Men givetvis gillar jag nÀr klockan gÄr exakt ocksÄ!

Okej, det lÄter som att den processen kan ta en del batteri ja. Men, skönt med trippel back-up om man skulle vara orolig för att klockan gÄr fel - BT, multi band 6 och GPS :D
En fördel om man reser mycket Àr att den alltid visar korrekt tid var man Àn befinner sig utan att man behöver justera sjÀlv annat Àn att hÄlla in syncknappen.

Generellt tror jag inte att vi ska behöva fÄ Ängest av vÄra G-Shocks och dess prestanda ;)

Det Àr ju sant. MÄste försöka slÀppa onödig ocd. :)
Minns inte exakt vad manualen sÀger för solar G, men för varje lys-session mÄste klockan laddas i typ en halvtimme i solen för att toppas igen. SÄnt kan starta lite Ängest!

Det Àr ju en kvartsare iallafall sÄ den kommer inte gÄ mycket fel alls Àven om den inte synkar. Om den synkar ca en gÄng i mÄnaden kommer du aldrig se fel tid med mer Àn typ max 15 sekunder :)

Precis. Tror ingen av mina batteri-G gÄr sÄ fel ÀndÄ.
Men snart ska du ju göra militÀrtjÀnst va? Har du hittat nÄn bra tillförlitlig beater?

Ja jag kör med min stÄlis som jag satt gummiband pÄ :)
image.jpg

Ja just det. Du hade en i helstÄl innan va?
Tror det blir en jÀkla bra lumpenklocka. LÀtt och smidig jÀmfört med lÀnk.
Kommer ni ha nÀtaccess sÄ att du kan posta balla bilder in action nÀr du anvÀnder klockan som den var tÀnkt att brukas?

Ja just det. Du hade en i helstÄl innan va?
Tror det blir en jÀkla bra lumpenklocka. LÀtt och smidig jÀmfört med lÀnk.
Kommer ni ha nÀtaccess sÄ att du kan posta balla bilder in action nÀr du anvÀnder klockan som den var tÀnkt att brukas?
Den hÀr Àr ocksÄ i helstÄl, jag har bara tagit av lÀnken och satt pÄ gummit. Men ja, jag hade en annan likadan i fjol som jag sÄlde. :)
Ja jag tror det blir riktigt bra! :)

Ingen aning faktiskt, tror det finns internetkoppling pÄ regementet men jag tvivlar pÄ att vi fÄr ha med mobilerna ut i fÀlt. FÄr se. Hade faktiskt varit riktigt kul att ta nÄgra snygga bilder in action nÀr man har paus. Typ pÄ en snöig vÀg i Galten ;)

Jag hade iofs kunnat tÀnka mig att jobba nÄgot Är eller tvÄ i försvaret innan jag gÄr vidare med studierna och dÄ kanske man har mer frihet/ansvar vad gÀller mobil och sÄnt.
contentimagelarge2.jpg

Den hÀr Àr ocksÄ i helstÄl, jag har bara tagit av lÀnken och satt pÄ gummit. Men ja, jag hade en annan likadan i fjol som jag sÄlde. :)
Ja jag tror det blir riktigt bra! :)

Ingen aning faktiskt, tror det finns internetkoppling pÄ regementet men jag tvivlar pÄ att vi fÄr ha med mobilerna ut i fÀlt. FÄr se. Hade faktiskt varit riktigt kul att ta nÄgra snygga bilder in action nÀr man har paus. Typ pÄ en snöig vÀg i Galten ;)

Jag hade iofs kunnat tÀnka mig att jobba nÄgot Är eller tvÄ i försvaret innan jag gÄr vidare med studierna och dÄ kanske man har mer frihet/ansvar vad gÀller mobil och sÄnt.
contentimagelarge2.jpg

En sÄn klocka som varit med supermÄnga dings kommer att bli snyggare Àn den dÀr aged ip klockan.
Kommer att sakna dina inlÀgg sÄ posta gÀrna lite bilder och sÄ nÀr du Àr pÄ permis!

En sÄn klocka som varit med supermÄnga dings kommer att bli snyggare Àn den dÀr aged ip klockan.
Kommer att sakna dina inlÀgg sÄ posta gÀrna lite bilder och sÄ nÀr du Àr pÄ permis!
Det Àr det som Àr planen, jag tycker precis som du att sÄdana hÀr klockor bara blir snyggare ju mer anvÀnda de blir. Hoppas den blir rejÀlt dingad/repad under mina 9 mÄnader.

Ska försöka vara aktiv hÀr sÄ ofta det gÄr :) Fick ett brev för nÄgon vecka sedan att det kommer bli fÀrre permissioner pga Corona, men dessa kommer att vara lÀngre. SÄ i slutÀndan har man lika mycket permission, men under ett mindre antal tillfÀllen. Kanske för att dra ner pÄ resandet? Jag kommer iallafall köra egen bil till och frÄn regementet sÄ jag slipper som tur Àr kollektivtrafiken. Tar 3,5 timmar med tÄg/buss och bara 1h 30-45m med bil...

Tillbaka
Topp