• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

NĂ€ nu ska jag sluta spamma

IMG_20200710_143302.jpg
Inte för min skull!

Kan INGET om MRG. Men dom kostar som en mindre bil eller? :wideyed:

Nej kÀra nÄn! Tror den ligger pÄ entry-skalan ÀndÄ. Min listar(de) pÄ 35k men den verkar ha utgÄtt ur sortimentet.
De dyrare MRG pjÀserna, speciellt de med manuellt danade, vackra "knack"mönster pÄ bezeln, kanske gÄr loss i spannet 60-80k om jag inte Àr ute och cyklar? Dvs Rolex money för en Casio. :)

FÀrgad text ger sÄÄÄ mycket liv Ät det svarta att nÀr jag tittar pÄ den pÄ handleden sÄ ser jag hur mycket det kontrar resten + att den vita texten gÄr ihop med de vita siffrorna. G-Shock Àr det första man ser nÀr man tittar pÄ klockan och det verkligen drar blicken Ät sig. LÀsbarheten Àr absolut inget problem pÄ BB-modeller, har varit i garderoben och sovrummet med mörklÀggande gardiner... no problemo!

Jamen dÄ har du ju svaret. :)

Neej, varför dÄ? :wideyed:
Apfin ju! Önskar ibland att jag kunde köpa en riktigt fin klocka istĂ€llet för 10 "vanliga".
Har provat, men det slutar alltid med att jag sÀljer för att jag inte vÄgar anvÀnda. :banghead:
Samma hÀr. Fast det Àr ÀndÄ kul att kunna rotera mellan flera klockor. OWG Àr inget för mig :bag:

Tack!
Faktiskt sÄ Àr jag minst G-shock fanatiker i familjen. Hustrun har nÄgra stycken G + nÄgon annan som anvÀnds dÄ och dÄ.
Dottern (10 Är) Àr rent militant! Hennes Club G, minns inte beteckning, lade av. Hon vÀgrade att ha klocka pÄ sej tills hon hittade en i mina gömmor som dög. Jag tycker den Àr för stor, men hon Àr nöjd!
Och analog G Àr uteslutet, hon tycker min GWG-1000 Àr "lite barnslig"! :facepalm:
NÄja, snart nog ska det vÀl vara DW bara för att vara tvÀrtemot. Bara att gilla sÄ lÀnge det varar... :cigar:

Neej, varför dÄ? :wideyed:
Apfin ju! Önskar ibland att jag kunde köpa en riktigt fin klocka istĂ€llet för 10 "vanliga".
Har provat, men det slutar alltid med att jag sÀljer för att jag inte vÄgar anvÀnda. :banghead:

Jo sÄ Àr det ju. Inte förrÀn en inventering Àr gjord gÄr det ju upp för en hur mycket t ex 10 G har kostat.
Men en mrg Àr ju en G-shock sÄ den ska tÄla allt en vanlig square tÄl. Men visst, jag Àr mer beskyddande över denna. :)

SpĂ€nnande! Är det en froggie pĂ„ G mĂ„nne??
Det stÀmmer bra det! Eller ja, jag hoppas ju att det Àr en froggie i alla fall. :D Jag har varit sugen pÄ att testa den riktiga Froggien och efter att ha sett ROV-modellen för ett par mÄnader sedan kÀnde jag att det var modellen för mig, vilken skönhet!

Jag tÀnkte egentligen köpa en ny frÄn Japan men gick med i en G-Shockgrupp pÄ Facebook för ett par dagar sedan och tÀnkte att jag lika gÀrna kunde prova att söka dÀr och fick napp pÄ ett ex i UK.

Ångest blandat med förvĂ€ntan. SĂ„ kĂ€nns det att vĂ€nta pĂ„ paket ibland :bag:
Ja, i det hÀr fallet handlar det dessutom om en rÀtt skaplig summa och jag har ingen koll pÄ personen sedan tidigare Àven om han framstod som en seriös samlare. 4-7 dagar var berÀknad leveranstid sÄ vi fÄr vÀl se om den förhoppningsvis dyker upp mot slutet av veckan. :happyhappy:

Det stÀmmer bra det! Eller ja, jag hoppas ju att det Àr en froggie i alla fall. :D Jag har varit sugen pÄ att testa den riktiga Froggien och efter att ha sett ROV-modellen för ett par mÄnader sedan kÀnde jag att det var modellen för mig, vilken skönhet!

Jag tÀnkte egentligen köpa en ny frÄn Japan men gick med i en G-Shockgrupp pÄ Facebook för ett par dagar sedan och tÀnkte att jag lika gÀrna kunde prova att söka dÀr och fick napp pÄ ett ex i UK.

HÄller tummarna hÀr! Det Àr en vÀldigt lyckad modell. Skickar de med vanlig post? 4-7 dagar lÄter mer som sniiigelpost.

HÄller tummarna hÀr! Det Àr en vÀldigt lyckad modell. Skickar de med vanlig post? 4-7 dagar lÄter mer som sniiigelpost.
Ja, jag tyckte ocksÄ att det lÀt lite lÀnge men det Àr vÀl sÄnt man fÄr rÀkna med i coronatider antar jag. Skickat som nÄgon slags internationell motsvarighet till REK som jag uppfattade det.

Satan vilken dyr frakt förresten! Jag gick in sjÀlv och kikade pÄ bÄde DHL och Royal Mail och bÄde skulle ha uppemot en tusenlapp. :eek: Jag har alltid trott att de dyra fraktkostnader man ser pÄ C24 har varit ett sÀtt att krÀma ur nÄgra extra kronor men tydligen kostar det en hel del vilket Àr lite mÀrkligt med tanke pÄ att det ÀndÄ Àr ett sÄ pass stort land med mÄnga invÄnare vilket rimligtvis skulle innebÀra goda transportmöjligheter och lÄga priser.

StorleksjÀmförelse mellan digitala och analoga Frogman samt GWG-1000 som referens. Den ser faktiskt ut att bÀras mindre Àn den digitala, Ätminstone pÄ bild och frÄn denna vinkel men den kanske upplevs annorlunda i verkligheten.

FB_IMG_1594408786509.jpg

FB_IMG_1594408791694.jpg

HÀr Àr en annan bild dÀr den framstÄr som betydligt större pÄ 17.5cm handled sÄ det Àr lÀtt att man blir lurad av vinkeln:

xcumkox6yq851.png

Senast Àndrad:
Bra sÄg!
Och handtagsvÀrme Àr ju kanon! AnvÀnder sÄ fort det Àr blött. :)
Ja just det, fin klocka ocksÄ! :D
Tackar!! Min styvmorfar har jobbat som skogshuggare lite drygt 55 Är sÄ han har ett gÀng bra maskiner. Den hÀr var vÀl minst bra för den fick jag:) Men jÀvlar vad den fyller mina behov bra. BÄde den och klockan ;)

Mornin' fellow G Shockers.
Rotationen uteblev. :)

IMG_20200711_065638~2.jpg

Baksidan Àr bokstavligen ett kapitel för sig (t om CE-mÀrkt) :

IMG_20200711_070052~2.jpg

NÄt som Àr riktigt coolt med appen med BT uppkoppling Àr att man kan justera alla analoga delar som visare, datumskiva mm nÄgra grader Ät bÄda riktningar ifall de av nÄgon anledning inte hamnar rÀtt / pekar rÀtt.

Screenshot_20200711-071023.png

Senast Àndrad:
Mornin' fellow G Shockers.
Rotationen uteblev. :)

IMG_20200711_065638~2.jpg

Baksidan Àr bokstavligen ett kapitel för sig (t om CE-mÀrkt) :

IMG_20200711_070052~2.jpg

NÄt som Àr riktigt coolt med appen med BT uppkoppling Àr att man kan justera alla analoga delar som visare, datumskiva mm nÄgra grader Ät bÄda riktningar ifall de av nÄgon anledning inte hamnar rÀtt / pekar rÀtt.

Screenshot_20200711-071023.png
Thats some next level shit right there! :)

Tillbaka
Topp