Ja en av mina 3 ocksÄ , men det kÀnns som det kvittar. LÀtt att ersÀtta osvDet enda jag skulle önskat Àr att Àven lÄset var nÄgon typ av plast, kanske kolfiber. Mitt Àr redan repat... Hade varit riktigt cool![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja en av mina 3 ocksÄ , men det kÀnns som det kvittar. LÀtt att ersÀtta osvDet enda jag skulle önskat Àr att Àven lÄset var nÄgon typ av plast, kanske kolfiber. Mitt Àr redan repat... Hade varit riktigt cool![]()
Jag tyckte gummi stÄl modellerna sÄg löjliga ut tills jag gjorde denna modden.Ja, utan tvekan. Löjligt bekvÀm ocksÄ.
Fint, kan nog bli grymt med gummi pÄ den. Sjukt snygg!![]()
Ser riktigt najs ut. Tror du att det kommer att komma en plastbezel och Àr den modulen lÀttare Àn andra screwbacks?Jag tyckte gummi stÄl modellerna sÄg löjliga ut tills jag gjorde denna modden.
![]()
(Som numera @spammerstakeahike har)
Tyckte efter det att gummi faktiskt var en bÀttre lösning. DÄ fÄr du en screwback som dessutom vÀger mindre Àn den nya titanaren pÄ lÀnk. Om det nu bara kom en passande plast bezel sÄ hade det varit perfekt!
Tack, vÀldigt nöjd och som du sÀger, ruskigt bekvÀm.Bra köp @MaBr.
Mudman Àr onekligen mkt bekvÀm trots sin bullighet. Bra modul ocksÄ som visar tid i alla lÀgen.
Min hÀlsar!
![]()
Mudman var ju riktigt trevlig och sitter vÀldigt skönt pÄ armen.
![]()
Nice! Jag Ă€lskar den dĂ€r typen av knappar och förstĂ„r inte varför inte fler modeller har det. Jag hade tidigare en GPR-B1000 men knapparna gick knappt att anvĂ€nda och det ser ut att sitta samma skrĂ€p pĂ„ Rangeman. PĂ„ klassiska modeller som GW-6900 och diverse squares har man istĂ€llet de dĂ€r förbaskade sprintarna som knappt gĂ„r att trycka pĂ„ heller och jag förstĂ„r faktiskt inte varför inte fler har vanliga plana knappar. Det sitter Ă€ndĂ„ skydd runt dem för att förhindra att de trycks in av misstag. Ăr det bara ett designval eller finns det nĂ„gon bakomliggande orsak? Det funkar ju uppenbarligen bra pĂ„ modeller som just Mudman som Ă€r gjord för riktigt grisiga tag.Bra köp @MaBr.
Mudman Àr onekligen mkt bekvÀm trots sin bullighet. Bra modul ocksÄ som visar tid i alla lÀgen.
Min hÀlsar!
![]()
Jag vet faktiskt inte riktigt varför man inte har den typen pĂ„ fler. De Ă€r ganska hĂ„rda att trycka pĂ„ men nu Ă€r den ju helt ny sĂ„ det kanske blir bĂ€ttre. De bĂ€sta knapparna jag har anvĂ€nt Ă€r de pĂ„ min GG-B100, de Ă€r riktigt bra.Nice! Jag Ă€lskar den dĂ€r typen av knappar och förstĂ„r inte varför inte fler modeller har det. Jag hade tidigare en GPR-B1000 men knapparna gick knappt att anvĂ€nda och det ser ut att sitta samma skrĂ€p pĂ„ Rangeman. PĂ„ klassiska modeller som GW-6900 och diverse squares har man istĂ€llet de dĂ€r förbaskade sprintarna som knappt gĂ„r att trycka pĂ„ heller och jag förstĂ„r faktiskt inte varför inte fler har vanliga plana knappar. Det sitter Ă€ndĂ„ skydd runt dem för att förhindra att de trycks in av misstag. Ăr det bara ett designval eller finns det nĂ„gon bakomliggande orsak? Det funkar ju uppenbarligen bra pĂ„ modeller som just Mudman som Ă€r gjord för riktigt grisiga tag.
Nice! Jag Ă€lskar den dĂ€r typen av knappar och förstĂ„r inte varför inte fler modeller har det. Jag hade tidigare en GPR-B1000 men knapparna gick knappt att anvĂ€nda och det ser ut att sitta samma skrĂ€p pĂ„ Rangeman. PĂ„ klassiska modeller som GW-6900 och diverse squares har man istĂ€llet de dĂ€r förbaskade sprintarna som knappt gĂ„r att trycka pĂ„ heller och jag förstĂ„r faktiskt inte varför inte fler har vanliga plana knappar. Det sitter Ă€ndĂ„ skydd runt dem för att förhindra att de trycks in av misstag. Ăr det bara ett designval eller finns det nĂ„gon bakomliggande orsak? Det funkar ju uppenbarligen bra pĂ„ modeller som just Mudman som Ă€r gjord för riktigt grisiga tag.
Jag tror faktiskt det kommer en plast bezel. Jag hoppas iaf det och förutsÀtter att detta blir den nya standarden pÄ screwbacks bortsett frÄn jubileumsutgÄvor som sÀkert kör samma gamla modul som 5035an kör.Ser riktigt najs ut. Tror du att det kommer att komma en plastbezel och Àr den modulen lÀttare Àn andra screwbacks?
Man kan hoppas pÄ att det kommer, dÄ Àr jag ocksÄ sugen pÄ att modda lite.Jag tror faktiskt det kommer en plast bezel. Jag hoppas iaf det och förutsÀtter att detta blir den nya standarden pÄ screwbacks bortsett frÄn jubileumsutgÄvor som sÀkert kör samma gamla modul som 5035an kör.
Det Àr ju framförallt infÀstningen som skiljer sig pÄ den nya boetten. Bifogar bild:Man kan hoppas pÄ att det kommer, dÄ Àr jag ocksÄ sugen pÄ att modda lite.![]()
Swatch-infÀstning..?Det Àr ju framförallt infÀstningen som skiljer sig pÄ den nya boetten. Bifogar bild:
![]()
![]()
Jag tyckte gummi stÄl modellerna sÄg löjliga ut tills jag gjorde denna modden.
![]()
Tyckte efter det att gummi faktiskt var en bÀttre lösning. DÄ fÄr du en screwback som dessutom vÀger mindre Àn den nya titanaren pÄ lÀnk. Om det nu bara kom en passande plast bezel sÄ hade det varit perfekt!
HÄller med. Det fÄr ÀndÄ vara en mörk bezel! Men jag har ju Àndrat Äsikt. Jag tycker det Àr absolut bÀsta kombon efter hel resinFinns ju flera mÀrken som kör kombon metall & gummi men Casio gör det bÀst!
DÀremot kan jag tycka att den silvriga med svart band ser lite vÀl kontrastrik ut.
Riktigt bra priser. Blir lite sugen nu inför jul.
Fast det Àr vÀl typ normalpriser eller missar jag nÄn rabattkod som minskar priset ytterligare?
Ja den var visserligen braJag kanske Àr ute och cyklar men 600 spÀnn för DW 5600 Àr rÀtt ok eller?
Under 1000 för en 5610 ocksÄ!Jag kanske Àr ute och cyklar men 600 spÀnn för DW 5600 Àr rÀtt ok eller?
Jag fÄr titta omUnder 1000 för en 5610 ocksÄ!
Jag köpte en 5610 för 800 spÀnn pÄ black friday.Under 1000 för en 5610 ocksÄ!
Om kolfibern Àr Àkta behÄll den vÀnstra.Jag har beslutsÄngest efter att jag "rÄkat" köpt tvÄ stycken G-shock Steel. En med Steel bezel och en med carbon. TÀnker att jag inte kommer anvÀnda bÄda sÄ vad tycker ni andra, vem ska fÄ vandra vidare och vem ska fÄ stanna? Jag gillar bÄda lika mycket men av lite olika anledningar. Har andra klockor ocksÄ, dessa Àr just nu lite av en trevligare slit och slÀng klocka Om nÄgon Àr sugen pÄ att köpa nÄn av dem till ca 50% av list sÄ kan ni skriva separat till mig (jag finns i Stockholm). Steel Àr i princip oanvÀnd och Carbon har inte mÄnga fler dagar pÄ nacken.
![]()
Ăr det en GMW-B5000G dĂ„ eller?Jag tyckte gummi stĂ„l modellerna sĂ„g löjliga ut tills jag gjorde denna modden.
![]()
Grattis! Den Àr grym!HÀr har vi den, min första G-shock! Mycket mindre Àn vad jag trodde den skulle vara, tycker den ser större ut pÄ bild. Det hÀr inlÀgget Àr Àven nr 50 frÄn mig pÄ KS, lite om man jÀmför med mÄnga hÀr men stort för en nybörjare i klockvÀrlden. Den hÀr klockan fÄr alltsÄ symbolisera en liten milstolpe i klockintresset
![]()
![]()
Grattis! Det var Àven min första G. Solid klocka. Snygg och bra funktioner. Tips! BehÄll den.HÀr har vi den, min första G-shock! Mycket mindre Àn vad jag trodde den skulle vara, tycker den ser större ut pÄ bild. Det hÀr inlÀgget Àr Àven nr 50 frÄn mig pÄ KS, lite om man jÀmför med mÄnga hÀr men stort för en nybörjare i klockvÀrlden. Den hÀr klockan fÄr alltsÄ symbolisera en liten milstolpe i klockintresset
![]()
![]()