• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Crispie

Rolex
Det Àr ingen tvekan att det Àr en superfin klocka som sitter vÀldigt bra. Min favoritklocka just nu Àr en fortis flieger modell mindre som jag var pÄ vÀg att flippa redan efter paketöppning, med det menar jag att jag tror man mÄste "gÄ in" en klocka pÄ samma sÀtt som ett par jeans eller nya skor.
Citat Svara
Ja. Inga problem att komma överens med klockan. Den Àr grym. Kanske inte kÀrlek riktigt Àn men den sitter bra och Àr skitlÀcker. Den skulle definitivt fÄ en hel del handledstid om den stannade. Problemet Àr trÄkigt nog pengarna och den eventuella framtida stora förlust som vÀntar mig vid försÀljning. Jag brukar ofta göra hyfsat kalkylerade köp nÀr jag köper nytt för att inte bli totalt ruinerad pÄ det hÀr. Men hÀr har jag gjort ett medvetet "dÄligt" köp som jag övervÀger att hÀva. Men frÄgan kvarstÄr om den faktiskt Àr sÄ pass bra att den fÄr stanna.

Nu ska jag sluta tjata om detta och mina kval! Jag Äterkommer med min tankar om klockan om ett par dagar istÀllet.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Ja. Inga problem att komma överens med klockan. Den Àr grym. Kanske inte kÀrlek riktigt Àn men den sitter bra och Àr skitlÀcker. Den skulle definitivt fÄ en hel del handledstid om den stannade. Problemet Àr trÄkigt nog pengarna och den eventuella framtida stora förlust som vÀntar mig vid försÀljning. Jag brukar ofta göra hyfsat kalkylerade köp nÀr jag köper nytt för att inte bli totalt ruinerad pÄ det hÀr. Men hÀr har jag gjort ett medvetet "dÄligt" köp som jag övervÀger att hÀva. Men frÄgan kvarstÄr om den faktiskt Àr sÄ pass bra att den fÄr stanna.

Nu ska jag sluta tjata om detta och mina kval! Jag Äterkommer med min tankar om klockan om ett par dagar istÀllet.
Beror ju lite pÄ vad du betalade för den. Till listpris sÄ kan du rÀkna med en fet förlust om du vÀljer att sÀlja den nÄgon gÄng.

Detta priset Àr ju helt okej, men det Àr nog ÀndÄ svÄrt att fÄ 6490 kr för den begagnad. Vad gÄr MTG's för pÄ begagnatmarknaden?
SkÀrmavbild 2021-01-22 kl. 18.00.14.png
 

Crispie

Rolex
Beror ju lite pÄ vad du betalade för den. Till listpris sÄ kan du rÀkna med en fet förlust om du vÀljer att sÀlja den nÄgon gÄng.

Detta priset Àr ju helt okej, men det Àr nog ÀndÄ svÄrt att fÄ 6490 kr för den begagnad. Vad gÄr MTG's för pÄ begagnatmarknaden?
SkÀrmavbild 2021-01-22 kl. 18.00.14.png
Exakt. DĂ€r jag hittade den. 4.500 - 5.000 pĂ„ KS vad det verkar. SĂ„, ja. Jag överlever nog Ă€ven detta. Har gjort större förluster 😝
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Beror ju lite pÄ vad du betalade för den. Till listpris sÄ kan du rÀkna med en fet förlust om du vÀljer att sÀlja den nÄgon gÄng.

Detta priset Àr ju helt okej, men det Àr nog ÀndÄ svÄrt att fÄ 6490 kr för den begagnad. Vad gÄr MTG's för pÄ begagnatmarknaden?
SkÀrmavbild 2021-01-22 kl. 18.00.14.png

Följde den hÀr pÄ Tradera i höstas. Var sugen men det var mest för att den var billig.

Screenshot_20210122-180505.png
 

Crispie

Rolex
Följde den hÀr pÄ Tradera i höstas. Var sugen men det var mest för att den var billig.

Screenshot_20210122-180505.png
Åh fan. PĂ„ lĂ€nk dessutom. Men ett par Ă„r pĂ„ nacken, spelar iofs mindre roll om skicket Ă€r bra. Vet dock inte hur prisskillnaden pĂ„ S och B Ă€r. Vilken som betingar högst vĂ€rde? Kanske Ă€r upp till var och en men jag skulle nog föredra B.

Edit: Det dÀr Àr förresten den större modellen va? Denna Àr betydligt nÀttare vad jag förstÄtt.
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Gillar verkligen Mudmaster GWG-1000.
Dock har jag problem med storleken.
Denna sitter mycket bÀttre pÄ mig.
3344B23F-E01F-4524-A060-F041C57E55D5.jpeg
NĂ€stan samma hĂ€r, tycker GG-B100 sitter kanonskönt och vill verkligen kunna ha GWG-1000, men det Ă€r tyvĂ€rr lite over the top pĂ„ min handled. Hoppas att det nĂ„ngĂ„ng kommer gwg-version av B100 âœŠđŸ»
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Jag Ă€r Ă€nnu inte en G-shocker men till veckan blir jag med tvĂ„ stycken faktiskt... Ni Ă€r ena jĂ€vlar pĂ„ att lura pĂ„ folk klockor hehe😀👍
Jag Àr gröngöling och kan intyga att man lÀtt trillar dit och fÄr mersmak. Fantastiskt anvÀndbara klockor som inte behöver kosta huggorm. VÀntar Àven jag pÄ paket, tredje G-shocken denna mÄnad :nailbiting:
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag Àr gröngöling och kan intyga att man lÀtt trillar dit och fÄr mersmak. Fantastiskt anvÀndbara klockor som inte behöver kosta huggorm. VÀntar Àven jag pÄ paket, tredje G-shocken denna mÄnad :nailbiting:
Jag har mestadels bara "finklockor" och tidigare nĂ€r jag sett dessa G-shocks har jag inte blivit imponerad över dom men ni har lyckats övertala mig. Visste inte att det fanns sĂ„ mycket anvĂ€ndbara funktioner pĂ„ dom 😀
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Jag har mestadels bara "finklockor" och tidigare nĂ€r jag sett dessa G-shocks har jag inte blivit imponerad över dom men ni har lyckats övertala mig. Visste inte att det fanns sĂ„ mycket anvĂ€ndbara funktioner pĂ„ dom 😀
Min första G-shock köpte jag i ett gruppköp i samband med Baselworld och sedan har det rullat pÄ.... Drogs snabbt in i trÀsket nÀr jag upptÀckte denna trÄd. Man fÄr vÀldigt roliga klockor för rimliga pengar. Och med ovÀntat bra kÀnsla. Man fÄr ocksÄ vara del av en vÀldigt trevlig trÄd. Med stor sÀkerhet en av de bÀttre pÄ KS. Dessa tre snurrar mest hos mig.

D0B21F9B-1E11-4137-8707-B729E4B91066.jpeg
B79A1BF6-1250-4D9F-A16E-13D153C19859.jpeg
21325B0D-3906-49D6-AFEA-80FC84DC3D2A.jpeg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Jag har mestadels bara "finklockor" och tidigare nĂ€r jag sett dessa G-shocks har jag inte blivit imponerad över dom men ni har lyckats övertala mig. Visste inte att det fanns sĂ„ mycket anvĂ€ndbara funktioner pĂ„ dom 😀
Precis samma resa för mig. Min 16570 blir knappt anvÀnd sÄ det mÄste vara ett bra betyg. Man behöver inte vÀlja det ena eller det andra men G-shock har verkligen sin charm. Sen tycker jag det Àr en mycket trevlig trÄd att hÀnga i. Ingen prestige hÀr, bara entusiasm.
 

AKELA

Cartier
Min första G-shock köpte jag i ett gruppköp i samband med Baselworld och sedan har det rullat pÄ.... Drogs snabbt in i trÀsket nÀr jag upptÀckte denna trÄd. Man fÄr vÀldigt roliga klockor för rimliga pengar. Och med ovÀntat bra kÀnsla. Man fÄr ocksÄ vara del av en vÀldigt trevlig trÄd. Med stor sÀkerhet en av de bÀttre pÄ KS. Dessa tre snurrar mest hos mig.

D0B21F9B-1E11-4137-8707-B729E4B91066.jpeg
B79A1BF6-1250-4D9F-A16E-13D153C19859.jpeg
21325B0D-3906-49D6-AFEA-80FC84DC3D2A.jpeg
Vill inte sĂ€lja den, som Ă€r pĂ„ kombilĂ€nken? 😁
 
Topp