• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Laplander

Rolex
Pipeset.JPG


Steel on steel.
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
@L&W
Bara resten kvar... 😄
Jo den har jag sett. Tycker att det Àr för dyrt. Kitet har legat ute lÀnge osÄld. Jag kunde har köpt bezel nÀr jag köpte inlÀgget. Den kostade bara nÄgra hundringar. :banghead: :banghead: Har mailat sÀljare och frÄgat nÀr han fÄr in den igen. Kunde har köpt hela center caset för 800kr ocksÄ. :banghead::banghead: .
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hann inte posta bilden tidigare idag. Men nu efter knappt 6 timmars bilresa har jag klarat av den hÀr veckoresan.
Sista bilden frÄn Götet.
B0BF11AE-91DF-4D0E-ADD3-039F8287C61A.jpeg

Stör mig lite pĂ„ att jag kommit nĂ€rmare masten i Tyskland men Ă€ndĂ„ synkade den inte nĂ„n av nĂ€tterna i Gbg fast den alltid gör det norr om Sthlm. Mitt OCD vill alltid att det ska stĂ„ RCVD pĂ„ displayen 🙂
 

dzlDave

Panerai
Okej. Ja men 5000U sÄg ju lite trevlig ut. Men det Àr nÄgot med den röda randen jag föll för.
Är den lite sĂ„dĂ€r i jĂ€mförelse med U modellen eller? Bluetooth var sak samma.
HÄller med ang röda randen, FÀrgerna pÄ M5610 ger lite kontrast och fÄr den att synas lite mer. Ser lite mer retro ut ocksÄ tycker jag.
BÄde 5610 och 5000 Àr bra beaters men skulle sÀga 5610 Àr Ànnu mer beater och 5000 lite mer premium "fin" square.
SjÀlv började jag med 5610 och köpte 5000 lite senare, bÄda Àr sÄ bra att jag lÀr behÄlla bÄda lÀnge. SÄ oavsett vilken du tar Àr det bra val ;)
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
HÄller med ang röda randen, FÀrgerna pÄ M5610 ger lite kontrast och fÄr den att synas lite mer. Ser lite mer retro ut ocksÄ tycker jag.
BÄde 5610 och 5000 Àr bra beaters men skulle sÀga 5610 Àr Ànnu mer beater och 5000 lite mer premium "fin" square.
SjÀlv började jag med 5610 och köpte 5000 lite senare, bÄda Àr sÄ bra att jag lÀr behÄlla bÄda lÀnge. SÄ oavsett vilken du tar Àr det bra val ;)
Ja, eller hur. Den röda randen sÄlde mig totalt.
Har ju en stÄlis om man skulle vilja köra lite "fin" Square.

Kanske gĂ„r pĂ„ den röda Ă€ndĂ„. Den Ă€r ju bra go Ă€ndĂ„ đŸ€”đŸ€”
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Ja, eller hur. Den röda randen sÄlde mig totalt.
Har ju en stÄlis om man skulle vilja köra lite "fin" Square.

Kanske gĂ„r pĂ„ den röda Ă€ndĂ„. Den Ă€r ju bra go Ă€ndĂ„ đŸ€”đŸ€”
Om du vill ha 5610 med det upphottade U modulen sĂ„ heter den modellen M5610U-1ER. Som beater sĂ„ tycker jag det Ă€r ett mycket bra val. En del hĂ€vdar att det Ă€r den enda klocka man egentligen behöver, kanske dĂ€rför jag inte har den sjĂ€lv đŸ€”
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Ja batteriet Àr ju pÄ M.
Om @Derix ska ha en nattbeater sĂ„ mĂ„ste det isĂ„fall vara en ÄKTA G-Shock som följer grundkonceptet, dvs med 10Ă„rs batteritid. Det kan ju inte vara bra för nattsömnen att gĂ„ och lĂ€gga sig med M pĂ„ batteriindikatorn. Kudos till @spammerstakeahike , allas vĂ„r laddmĂ€stare, som genast sĂ„g vad som var fel :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Om @Derix ska ha en nattbeater sĂ„ mĂ„ste det isĂ„fall vara en ÄKTA G-Shock som följer grundkonceptet, dvs med 10Ă„rs batteritid. Det kan ju inte vara bra för nattsömnen att gĂ„ och lĂ€gga sig med M pĂ„ batteriindikatorn. Kudos till @spammerstakeahike , allas vĂ„r laddmĂ€stare, som genast sĂ„g vad som var fel :)

Har börjat fundera pÄ om det kanske inte Àr nyttigt att ha H pÄ batteriet jÀmt? Eller fortsÀtta toppa den nÀr det stÄr H.

För laddningsbara litiumbatterier i telefon och paddar, notebooks osv rekommenderar man ju en urladdning och laddning som ligger mellan 40-80% för opti batterihÀlsa. Maxar man batteriet sÄ att den sniffar pÄ 100% slits det ju ocksÄ ut, liksom djupa urladdningar. Men Ä andra sidan ligger kanske spannet för H mellan 80-100% för en G shock. PÄ mina BT sÄ ser man i appen att nivÄn pendlar mellan 85, 90 - 100% och klockorna fÄr ungefÀr lika mkt ljus som de utan BT som alltid ligger pÄ H. Kanske Àr bÀst ÀndÄ att inte ladda klockorna nÀr de ligger pÄ H och kanske rÀcker att utsÀtta de för mÄttlig mÀngd ljus nÄn gÄng i veckan.
 
Topp