• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Om det Ă€r GW (plast) du syftar pĂ„ sĂ„ finns den tyvĂ€rr inte att köpa i Sverige mig veterligen. Men gĂ„r att bestĂ€lla hem relativt billigt frĂ„n amerikanska Amazon 😀 StĂ„lvarianten finns endast med den lite enklare modulen som man Ă€ven hittar i DW-versionerna.
Tack dĂ„ förstĂ„r jag🙏 Ja jag ville ha plast GW. DĂ„ fĂ„r jag trĂ„la Amazon pĂ„ andra sidan Atlanten. Nu fĂ„r jag ju snart in en ny DW men vill man Ă€ven ha en GW sĂ„ vet man ju att det inte gĂ„r att stĂ„ emot. Kööööp helt enkelt😃

JĂ€klar och jag som har en DW-6900 pĂ„ vĂ€g ny frĂ„n uret.se, skulle vĂ€ntat pĂ„ att din kom ut! Var iofs mer sugen pĂ„ samma fast GW men hittade inte den. Jag letar vĂ€l dĂ„ligt😱

Edit: skulle egentligen svara pÄ inlÀgget av @Jonte.L som funderade pÄ att krÀnga sin 6900, men detta avser ju samma inlÀgg sÄ fÄr ligga kvar.
Finns GW6900 pÄ Joom.com. Oklart om sidan Àr legit eller ej, verkar va en estnisk hemsida.

Halvkass bild men det Ă€r motivet som rĂ€knas đŸ”„đŸž

IMG_2269.jpeg

GG-1000 Àr en vÀldigt underskattad Mudmaster mÄ jag sÀga. Riktigt hÀrlig pÄ handleden :)
Vilken sitter bekvÀmast: GG-1000 eller GWG-100?
Min gissning Ă€r att dom sitter nĂ€stan exakt likadant, det Ă€r NÄÄSTAN lika boett och resin, eller? Kompassknappen dĂ€r skiljer iofs.
(OBS! Faila inte OWG nu, genom att gĂ„ och kĂ€nna efter.) 😅
muddies.jpg

(FrÄgan Àr inte enbart riktad till @roosterman , utan fritt fram för alla.):)

Senast Àndrad:
muddies.jpg

RĂ€tt likvĂ€rdiga i bekvĂ€mlighet skulle jag sĂ€ga. 100 kĂ€nns nĂ„got mindre/smidigare. BĂ€gge har en tendens att hamna i skymundan av GWG-1000 tyvĂ€rr. Neon illuminaton pĂ„ 100 Ă€r grymt lĂ€cker oxĂ„đŸ˜€

Min gissning Ă€r att dom sitter nĂ€stan exakt likadant, det Ă€r NÄÄSTAN samma boett och resin, eller? Kompassknappen dĂ€r skiljer iofs.
muddies.jpg

Framförallt Ă€r GG-1000 typ (typ) en GA-1000 fast utan neon illuminator 😀

Tack för tips🙏 Men jag Ă€r lite rĂ€dd nĂ€r man inte vet om det Ă€r legit. Har haft strul med Amazon ocksĂ„ sĂ„ Ă€r lite smĂ„skraj dĂ€r ocksĂ„. Vilket begrĂ€nsar mina möjligheter.
Köpte ett rcflygplan frÄn joom, leveransen tog ett par veckor men annars inga problem, fick det jag bestÀllde.

GG-1000 Àr en vÀldigt underskattad Mudmaster mÄ jag sÀga. Riktigt hÀrlig pÄ handleden :)
HĂ„ller med, den sitter otroligt bra! I klass med GW-9500 faktiskt.

Sen Ă€r det nĂ„got med resinet i armbandet som ger det en riktigt "rough" textur. Det ger hela klockan en mycket hĂ„rdare/coolare kĂ€nsla upplever jagâ˜ș Alla mina andra Gs band Ă€r vĂ€ldigt plastiga jmf med GG:n.

Kanske???? Klart du ska😀
FrĂ„ga @Imre 😉
@Hildebrand jag var skeptisk till stĂ„lis rĂ€tt mĂ„nga Ă„r, tyckte den var för ”dyr” för att vara en G-shock men nu nĂ€r jag vĂ€l har en och dessutom snart kört hela mars med den sĂ„ kan jag sĂ€ga att det Ă€r den trevligaste G-shocken jag Ă€gt.
Varför? Jo den passar till allt (inte testat till kostym Àn dock) och det Àr fortfarande en g-shock.
Tycker jag den Àr vÀrd nypriset? NjÀÀ, men priserna beggat Àr den vÀrd i mitt tycke, iaf upp till runt 3K
Enda jag reagerat pÄ Àr att den slukar batteri om du har auto light pÄ till skillnad frÄn min GW-B5600 men det Àr inte hela vÀrlden för min del

Bilagor

• IMG_6131.jpeg
    IMG_6131.jpeg
    657.8 KB · Visningar: 1
@Hildebrand jag var skeptisk till stĂ„lis rĂ€tt mĂ„nga Ă„r, tyckte den var för ”dyr” för att vara en G-shock men nu nĂ€r jag vĂ€l har en och dessutom snart kört hela mars med den sĂ„ kan jag sĂ€ga att det Ă€r den trevligaste G-shocken jag Ă€gt.
Varför? Jo den passar till allt (inte testat till kostym Àn dock) och det Àr fortfarande en g-shock.
Tycker jag den Àr vÀrd nypriset? NjÀÀ, men priserna beggat Àr den vÀrd i mitt tycke, iaf upp till runt 3K
Enda jag reagerat pÄ Àr att den slukar batteri om du har auto light pÄ till skillnad frÄn min GW-B5600 men det Àr inte hela vÀrlden för min del
Det Ă€r vĂ€l den som lite skĂ€mtsamt brukar kallas för ”trĂ„ksub”? Jag gillar den!

God söndag! Och vilodag? Nej, vilade igÄr och idag blir det ett lÄngpass pÄ gymmet!
Denna klocka Àr ofta med pÄ gymmet.
En modell jag verkar vara ganska ensam om för har aldrig hittills sett den modellen pÄ nÄgon annans handled!
Den har inte sjÀlv stÀllt in pÄ sommartid sÄ gjorde det manuellt efter att bilden togs.

1000009826.jpg

Laddat upp med vÀtska, energi och protein att ta med till passet.

1000009825.jpg

1000009829.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp