Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vart köpte du den?Slog till pĂ„ denna med 20% rabatt⊠Vad tycker ni? En annan frĂ„ga. Om man inte hĂ„rdkör denna med saltvatten etc - hur lĂ€nge hĂ„ller plasten? Ăr vĂ€l omöjligt att hitta delar till denna i framtiden?![]()
Fin den dÀrTrÄksub?
![]()
Bra sammanstÀllning dÀrHar försökt att ge mig in i G-Shock trÀsket (eller stranden...?) igen och tÀnkte bara dela med mig lite ifall att nÄgon Àr inne hÀr och kikar. LÀmnar en brasklapp för att detta Àr min personliga uppfattning och att det sÀkert förekommer nÄgot faktafel, men tÀnker att det kan vara relevant för nÄgon som Àr i samma sits som mig. Se det som en informell köpguide.
Jag var ute efter en klassisk fyrkantig G-Shock a-la originalet 5000 som kom pÄ 80-talet. Förstod rÀtt fort att det finns tre olika att vÀlja pÄ
5600 --> Billigaste varianten, du kan fÄ en under 1000 riksdaler.
5610 --> Mellansegment, du fÄr lite mer kvalitet och funktioner, men kostar samtidigt lite mer, typ 1500.
5000 --> Top of the line, du fÄr ytterligare lite mer kvalitet och funktioner, för mycket mer pengar, typ 4000.
Jag var inne pÄ Step In Watch Center (tack @Urtyp för tips) och testade alla tre för att fÄ en uppfattning om vilken jag ville ha. Landade i att solcell i urtavlan (Tough Solar) + radiokontrollerad tid var tvÄ trevliga funktioner som jag ville ha. SÄledes var det en 5610 eller 5000 det fick bli dÄ dessa uppfyllde kraven.
5610 vs. 5000: Jag landade i att det inte var vÀrt för mig att köpa en 5000 serie. Det finns flera skillnader dÀr 5000-serien Àr bÀttre men de mest pÄtagliga för mig var a) gummit/resinet var extremt mycket trevligare, följsammare och mjukare pÄ denna samt att b) det skruvade baklocket gör att komforten pÄ handleden Àr bÀttre. Dock kÀndes det inte vÀrt just dÄ och jag landade i att köpa en 5610 med tough solar och radio.
Vissa pÄtalar att dessa features Àr gimmicks, men för mig Àr det vÀrt det alla dagar i veckan att slippa stÀlla klockan samt att batteriet överlever lite till. Vill jag behöva stÀlla klockan kan jag ta en av mina mekaniska.
I framtiden blir det sÀkert en 5000-serie ocksÄ om man hittar en till rÀtt pris.![]()
Ge mig inga idéer nuFin den dÀr
Köptips, sÄ fÄr du Àven en enkel Porter mod med silvriga knappar
![]()
10568335 Bracelet | Tiktox
Genuine Casio replacement stainless steel bracelet in gunmetal with a folding clasp and pushbuttons. Price includes UK deliverywww.tiktox.com
![]()
10568260 Bezel | Tiktox
Genuine Casio replacement stainless bezel in gunmetal with white details. Price includes UK delivery.www.tiktox.com
Kul! Du kommer bli supernöjdHar försökt att ge mig in i G-Shock trÀsket (eller stranden...?) igen och tÀnkte bara dela med mig lite ifall att nÄgon Àr inne hÀr och kikar. LÀmnar en brasklapp för att detta Àr min personliga uppfattning och att det sÀkert förekommer nÄgot faktafel, men tÀnker att det kan vara relevant för nÄgon som Àr i samma sits som mig. Se det som en informell köpguide.
Jag var ute efter en klassisk fyrkantig G-Shock a-la originalet 5000 som kom pÄ 80-talet. Förstod rÀtt fort att det finns tre olika att vÀlja pÄ
5600 --> Billigaste varianten, du kan fÄ en under 1000 riksdaler.
5610 --> Mellansegment, du fÄr lite mer kvalitet och funktioner, men kostar samtidigt lite mer, typ 1500.
5000 --> Top of the line, du fÄr ytterligare lite mer kvalitet och funktioner, för mycket mer pengar, typ 4000.
Jag var inne pÄ Step In Watch Center (tack @Urtyp för tips) och testade alla tre för att fÄ en uppfattning om vilken jag ville ha. Landade i att solcell i urtavlan (Tough Solar) + radiokontrollerad tid var tvÄ trevliga funktioner som jag ville ha. SÄledes var det en 5610 eller 5000 det fick bli dÄ dessa uppfyllde kraven.
5610 vs. 5000: Jag landade i att det inte var vÀrt för mig att köpa en 5000 serie. Det finns flera skillnader dÀr 5000-serien Àr bÀttre men de mest pÄtagliga för mig var a) gummit/resinet var extremt mycket trevligare, följsammare och mjukare pÄ denna samt att b) det skruvade baklocket gör att komforten pÄ handleden Àr bÀttre. Dock kÀndes det inte vÀrt just dÄ och jag landade i att köpa en 5610 med tough solar och radio.
Vissa pÄtalar att dessa features Àr gimmicks, men för mig Àr det vÀrt det alla dagar i veckan att slippa stÀlla klockan samt att batteriet överlever lite till. Vill jag behöva stÀlla klockan kan jag ta en av mina mekaniska.
I framtiden blir det sÀkert en 5000-serie ocksÄ om man hittar en till rÀtt pris.![]()
MisstÀnkte det! Men det gjorde sig riktigt bra till den klockanAM frÄn AliExpress. RÀtt bra kvalité mÄste jag sÀga![]()
Men den negativa gör sig nog bra ihop med det röda ocksÄTanken Àr att göra min lilla egna mod, med att ha positiv pÄ "vit" tavla... men samtidigt börjar de röda sÀtta sig litealdrig Àr man nöjd...
![]()
Ja jag tror de ocksÄ faktisktMen den negativa gör sig nog bra ihop med det röda ocksÄ
Bara öppna och byt sÄ vi fÄr se![]()
Tack ska du ha! Det blir nog fin fint. Det dĂ€r med bandet lĂ„ter riktigt trevligt, har du tips pĂ„ var man kan köpa ett sĂ„dant?Kul! Du kommer bli supernöjd5610 Ă€r enligt mig den enda G du egentligen behöver, perfekt pĂ„ alla vis. Ăven om den Ă€r simplare föredrar jag faktiskt hur lĂ€tt den Ă€r pĂ„ armen jĂ€mfört med en med stĂ„lboett. Men som du kommer mĂ€rka sĂ„ kommer det vara svĂ„rt att hĂ„lla sig borta frĂ„n att skaffa fler
Jag har köpt till band frÄn 5000 som jag anvÀnder pÄ min 5610, ett tips som ger dig det bÀsta frÄn tvÄ vÀrldar!
"...egentligen behöver..."Kul! Du kommer bli supernöjd5610 Ă€r enligt mig den enda G du egentligen behöver, perfekt pĂ„ alla vis. Ăven om den Ă€r simplare föredrar jag faktiskt hur lĂ€tt den Ă€r pĂ„ armen jĂ€mfört med en med stĂ„lboett. Men som du kommer mĂ€rka sĂ„ kommer det vara svĂ„rt att hĂ„lla sig borta frĂ„n att skaffa fler
Jag har köpt till band frÄn 5000 som jag anvÀnder pÄ min 5610, ett tips som ger dig det bÀsta frÄn tvÄ vÀrldar!
PORTER........ PORTER........ PORTER.....Ge mig inga idéer nu![]()
Den dÀr blev ju rent ut sagt asfrÀn!Kom Àven en bezel i Tiktox-pakÀÀÀÀtet
Det ska pÄ tillsammans med en lite "dyrare" AM-band.
![]()
![]()
![]()
Edit:
Bytte bilder, fÀrgÄtergivningen var kass.
Eller sĂ„ kör man kombilĂ€nk sĂ„ blir den riktigt grym,Kul! Du kommer bli supernöjd5610 Ă€r enligt mig den enda G du egentligen behöver, perfekt pĂ„ alla vis. Ăven om den Ă€r simplare föredrar jag faktiskt hur lĂ€tt den Ă€r pĂ„ armen jĂ€mfört med en med stĂ„lboett. Men som du kommer mĂ€rka sĂ„ kommer det vara svĂ„rt att hĂ„lla sig borta frĂ„n att skaffa fler
Vars hittar man sÄnna lÀnkar inom EU? Hittade eftermarknads pÄ Ali för typ 100-200kr.Eller sÄ kör man kombilÀnk sÄ blir den riktigt grym,
![]()
MÄste vara jobbigtKÀmpar pÄ med denna
![]()