• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tips för den som nu Àr sugen, ligger ju pÄ 1500+ pÄ andra sidor.

Kan det vara en G Ed har pĂ„ sig.😋
IMG_0103.jpeg
IMG_0108.jpeg
IMG_0105.jpeg

Fick höra av min yngre syster att jag har för moderna klÀder pÄ mig för min Älder?
IMG_2352.jpeg

Dad clothes.
Detta verkar gÀlla i USA iaf.

6212a497fe8d420baecd8eb9f2c7c5fd-784893210.jpg

Vet inte riktigt vad som gÀller hÀr i Sviden. Tycker mÄnga mÀn klÀr sig ganska ledigt och pösigt.

SvÄrt det dÀr. KlÀder som man trivts i fÄr man alltsÄ inte ha efter en viss Älder.
Är 50+ och har fortfarande pĂ„ mig hoodie + jeans och sneakers.

PXL_20250824_060511318.jpg

Florerar bilder pĂ„ en uppdaterad Square stĂ„lis med Mip-display. Har modellnummer etc - ser trovĂ€rdigt ut. NĂ„gon skrev ocksĂ„ att den senaste stĂ„lisen fĂ„tt den röda linjen till slut för att det Ă€r sista modellen innan den nya kommer. Lite kluven. Mip coolt in a way men det Ă€r ju Ă€nnu lĂ€ngre frĂ„n 80-talet
 Ska sĂ€gas att en 5610 ocksĂ„ finns med uppdateringen sĂ„ skulle ju gĂ€lla hela programmet dÄ 

Vad tror ni? Tycker sjÀlv att modellerna med Bluetooth Àr bra kompromisser mellan retro och nytt.

Florerar bilder pĂ„ en uppdaterad Square stĂ„lis med Mip-display. Har modellnummer etc - ser trovĂ€rdigt ut. NĂ„gon skrev ocksĂ„ att den senaste stĂ„lisen fĂ„tt den röda linjen till slut för att det Ă€r sista modellen innan den nya kommer. Lite kluven. Mip coolt in a way men det Ă€r ju Ă€nnu lĂ€ngre frĂ„n 80-talet
 Ska sĂ€gas att en 5610 ocksĂ„ finns med uppdateringen sĂ„ skulle ju gĂ€lla hela programmet dÄ 

Vad tror ni? Tycker sjÀlv att modellerna med Bluetooth Àr bra kompromisser mellan retro och nytt.
MIP pĂ„ en vanlig fyrkant (stĂ„lis eller resin) blir ju finfint. Även om jag tycker att den positiva BT-modulen Ă€r en bra kompromiss mellan gammalt och nytt kĂ€nns den lite daterad. Den negativa modulen har jag - trots STN - svĂ„rt för. Blir fint att kunna fĂ„ negativ look med bibehĂ„llen lĂ€sbarhet.

Jag Àr rÀtt ny hÀr och landade i 5610.
Jag gillar klassiska LCDn mer Àn MIP just för att den krÀver smartare planering frÄn Casios sida för att rymma sÄ mycket funktion som möjligt, och den Àr mer Oldschool.
Radio kÀndes vettigare Àn BT för mig, men jag missar sÀkert nÄgot.

VĂ€lkommen till ditt kĂ€ra Rhodos @Patric J ! Tog mig friheten att följa dig pĂ„ Flightradar (ja jag Ă€r lite nördig) och sĂ„g precis att du landat đŸŒŠđŸ„‚

Gammal bild pĂ„ GW för att hĂ„lla sig till trĂ„den😁

IMG_3888.png

IMG_3208.jpeg

Tackar! Jo jag Àr ju ocksÄ nördig och anvÀnder flightradar24 sen ett par Är nu.
Vi har precis anlĂ€nt till hotellrummet i Faliraki. 🙂

MIP pĂ„ en vanlig fyrkant (stĂ„lis eller resin) blir ju finfint. Även om jag tycker att den positiva BT-modulen Ă€r en bra kompromiss mellan gammalt och nytt kĂ€nns den lite daterad. Den negativa modulen har jag - trots STN - svĂ„rt för. Blir fint att kunna fĂ„ negativ look med bibehĂ„llen lĂ€sbarhet.
Du har sÀkert rÀtt och jag övertÀnker nog denna. Bara det att denna digitala display har vÀl varit rÀtt oförÀndrad sedan 80-talet (bortsett frÄn lilla rutan uppe till höger dÄ möjligtvis). Blir ett rÀtt stort skifte. Men - change is good som man sÀger.

Tillbaka
Topp