• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Givetvis hade jag ingen aning om detta. ^^
Intressant. Trodde att allt hade med materialval att göra.
SÄ det ÄterstÄr att se om ens klocka hÄller efter tjugo Är. FÄr nog sluta noja mig över sÄdant hÀr och börja njuta lite mer istÀllet!

TillÀgg : bandet pÄ klockan Àr hel och fin.
Bra motto. Sluta noja - Börja njuta!
Jag misstÀnker att vi kommer se mindre av resin rot i framtiden dÄ tillverkare börjar bli betydligt bÀttre pÄ kvalitetskontroll i processen.

Kan lÀgga till en liten story frÄn inte allt för lÀnge sedan. En kund som hade kvalitetsproblem med detaljer i PC/PBT, en sjukt bra konstruktionsplast. OM man gör rÀtt. I deras fall pÄminde plasten om kex (lite överdrivet kanske), nÀr man egentligen ska kunna köra över med bil. Anledningen var att man valt för stor maskin, vilket gjorde att plasten hann dra Ät sig fukt nÀr den var i smÀlt tillstÄnd. Dvs tiden var för lÄng mellan den smÀlter/vÀntar pÄ att fÄ sprutas in i verktyget och sedan kylas för att stelna.

God fredag. Tar en tur till handelsboden.
1000020935.jpg

Köpte nyss en GM2100, och den verkar ha plastboett istÀllet för carbon core? TÀnkte ha den i jobbet, sÄ den kommer fÄ smaka rÀtt mycket stryk.
Men nu i efterhand kanske det inte Àr den bÀsta klockan för ÀndamÄlet, för jag har sett att hÄlen i bandhornen gÄr sönder sÄ det inte gÄr att sÀtta dit armbandet igen. Jag tÀnker om den Àr extra kÀnslig om boetten Àr i plast ocksÄ? :)

Köpte nyss en GM2100, och den verkar ha plastboett istÀllet för carbon core? TÀnkte ha den i jobbet, sÄ den kommer fÄ smaka rÀtt mycket stryk.
Men nu i efterhand kanske det inte Àr den bÀsta klockan för ÀndamÄlet, för jag har sett att hÄlen i bandhornen gÄr sönder sÄ det inte gÄr att sÀtta dit armbandet igen. Jag tÀnker om den Àr extra kÀnslig om boetten Àr i plast ocksÄ? :)
Jag hade inte varit orolig alls! Det Ă€r en G och den kommer tĂ„la mer Ă€n vad du tror đŸ’Ș

Carbon core Ă€r resin (plast) blandad med kolfiber och jag Ă€r inte sĂ€ker pĂ„ att hĂ„len i bandhornen Ă€r mycket tĂ„ligare pĂ„ dem. Om det just Ă€r de hĂ„len du tror kommer ta mycket stryk sĂ„ finns det ju modeller med stĂ„lboett istĂ€llet 😊

Jag hade inte varit orolig alls! Det Ă€r en G och den kommer tĂ„la mer Ă€n vad du tror đŸ’Ș

Carbon core Ă€r resin (plast) blandad med kolfiber och jag Ă€r inte sĂ€ker pĂ„ att hĂ„len i bandhornen Ă€r mycket tĂ„ligare pĂ„ dem. Om det just Ă€r de hĂ„len du tror kommer ta mycket stryk sĂ„ finns det ju modeller med stĂ„lboett istĂ€llet 😊
Tack för svar. Ok, jag förstĂ„r. DĂ„ Ă€r det vĂ€l bara att anvĂ€nda den isf. 😁 Trevlig helg.

NĂ€r man provat det mesta i klockvĂ€g och vill utforska vidare sĂ„ kĂ€nde jag att man kan gott steppa upp i en sprillans ny Mr-G B5000R 😆
Riktigt grym och Àr min första Mr-G!
VÀldigt, vÀldigt nöjd med den, en keeper.
Ville ocksÄ gÀrna visa den för @McNulty.

Ska korta gummit men dĂ„ fĂ„r man vara noggrann för gummit kostar huggorm🐍

Lite snabba halvsuddiga bilder tidigare ikvÀll pÄ denna titan-cobarion-guldtrim-skönhet:
DSC_2944.JPG

DSC_2947.JPG

DSC_2955.JPG
DSC_2954.JPG

DSC_2946.JPG
DSC_2945.JPG
DSC_2953.JPG
DSC_2950.JPG
DSC_2949.JPG
DSC_2952.JPG

DSC_0001_BURST20250912192608343.JPG
DSC_2949.JPG

Senast Àndrad:
hexagon NĂ€r man provat det mesta i klockvĂ€g och vill utforska vidare sĂ„ kĂ€nde jag att man kan gott steppa upp i en sprillans ny Mr-G B5000R 😆

Lite snabba halvsuddiga bilder tidigare ikvÀll pÄ denna titan-cobarion-guldtrim-skönhet:
DSC_2944.JPG

DSC_2947.JPG

DSC_2955.JPG
DSC_2954.JPG

DSC_2946.JPG
DSC_2945.JPG
DSC_2953.JPG
DSC_2950.JPG
DSC_2949.JPG
DSC_2952.JPG

DSC_2949.JPG
WOW! SÄÄÄ cool 😍 Och snygg! Riktigt mĂ€ktig pjĂ€s det dĂ€r. Stort grattis till den!! hexagon

Och tack för grymma bilder! SĂ„ nu vill man ju han en Mr-G ocksÄ  🙄😂

WOW! SÄÄÄ cool 😍 Och snygg! Riktigt mĂ€ktig pjĂ€s det dĂ€r. Stort grattis till den!! hexagon

Och tack för grymma bilder! SĂ„ nu vill man ju han en Mr-G ocksÄ  🙄😂

Tack! Den utstrĂ„lar riktig high-end med hög finish och sĂ„ himla snygg med gummit! 😀
Mycket förtjust i den! Nalla lite av "kakburken" hemma sĂ„ kanske du med har en Mr-G!?😁

NĂ€r man provat det mesta i klockvĂ€g och vill utforska vidare sĂ„ kĂ€nde jag att man kan gott steppa upp i en sprillans ny Mr-G B5000R 😆

DSC_2944.JPG

DSC_2947.JPG

DSC_2955.JPG
DSC_2954.JPG

DSC_2946.JPG
DSC_2945.JPG
DSC_2953.JPG
DSC_2950.JPG
DSC_2949.JPG
DSC_2952.JPG

DSC_2949.JPG