Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ni som Àr som mig med smÄ handleder och har kortat/klippt bandet sÄ det inte Àr sÄ jÀvla lÄngt och sticker ut fult. hur har resultatet blivit?
![]()
Jag har valt att acceptera ödet och lÄta det sticka ut fult... Annars funkar ett litet gummiband i klockans fÀrg fint för att hÄlla nere flÀrpen!Ni som Àr som mig med smÄ handleder och har kortat/klippt bandet sÄ det inte Àr sÄ jÀvla lÄngt och sticker ut fult. hur har resultatet blivit?
![]()
Ni som Àr som mig med smÄ handleder och har kortat/klippt bandet sÄ det inte Àr sÄ jÀvla lÄngt och sticker ut fult. hur har resultatet blivit?
![]()
Visste att jag lÀst nÄgot inlÀgg om exakt detta men lyckades inte hitta det..Jag brukar korta av med en kniv pÄ skÀrbrÀda. Resinbanden Àr sega sÄ det brukar krÀvas ett ordentligt tryck för att fÄ av det. Snittet blir ju kantigt men i regel syns det inte nÀr klockan Àr pÄ handleden.
@dragonhf har ocksÄ kortat av och med gott resultat filat och kört med dremel. Det har jag ocksÄ tÀnkt göra men inte blivit av Àn.
HÀr ett inlÀgg:
𧞠Officiella G-ShocktrÄden
10dagar i rad med dennađȘ sĂ„ jĂ€kla grymđ Klockbyte. ^^klocksnack.se
Visste att jag lÀst nÄgot inlÀgg om exakt detta men lyckades inte hitta det..
Jag tÀnker sax eller kniv för att fÄ bort den stora biten och sedan jÀmna till med sandpapper eller en fil. DÄ borde man fÄ en rund och trevlig kant.
Har du brytt dig om att fina till kanterna?
Tack! FĂ„r ge mig pĂ„ ett försök helt enkeltĂn sĂ„ lĂ€nge bara enkelt typ sĂ„ hĂ€r. Men ska skaffa en dremel och köra en omgĂ„ng pĂ„ mina avkortade band.
![]()
Tack! FÄr ge mig pÄ ett försök helt enkelt
Ăn sĂ„ lĂ€nge bara enkelt typ sĂ„ hĂ€r, inte filat. Men ska skaffa en dremel och köra en omgĂ„ng pĂ„ mina avkortade band.
![]()
Eller sÄ vÀrmer du bandet i kokande vatten o böjer medans det Àr varmt för att fÄ in flÀrpen.Tack! FÄr ge mig pÄ ett försök helt enkelt
Hur menar du nu? DÄ mÄste jag alltsÄ koka och böja vid varje anvÀndning?Eller sÄ vÀrmer du bandet i kokande vatten o böjer medans det Àr varmt för att fÄ in flÀrpen.
INTE kapa![]()
Urs va trÄkigt de Àr för dig, vi kan byta om du hellre vill de!Kallt i vattnet, bara ca27 grir.
![]()
Du kan komma, jag har plats över.Urs va trÄkigt de Àr för dig, vi kan byta om du hellre vill de!![]()
Nej men att du genom uppvÀrmning fÄr flÀrpen formad och att den behÄller sin nya formHur menar du nu? DÄ mÄste jag alltsÄ koka och böja vid varje anvÀndning?![]()
Elfte budordet pĂ„ G-shocktavlan:Kommer in och lĂ€ser i trĂ„den efter en tids frĂ„nvaro och LORD SWEET BABY JESUS vad det kapas flĂ€rpar i G-shock trĂ„denJag lĂ„ter flĂ€rparna vara pĂ„ mina G-shocks eftersom jag alltid brukar Ă„ngra mig nĂ€r saxen har varit framme förut âŠ.
![]()