• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

fint men kallt Ă„ ruggigt, tur man hittat en klocka fortfarande pĂ„ sommartid 😁
1000004406.jpg

Ni som Àr som mig med smÄ handleder och har kortat/klippt bandet sÄ det inte Àr sÄ jÀvla lÄngt och sticker ut fult. hur har resultatet blivit?

1000011574.jpg

Jag stör mig ocksÄ pÄ flÀrpar som sticker ut. Inte bara visuellt utan den brukar ocksÄ haka tag i klÀder och dylikt. Jag brukar korta av med en kniv pÄ skÀrbrÀda. Resinbanden Àr sega sÄ det brukar krÀvas ett ordentligt tryck för att fÄ av det. Snittet blir ju kantigt men i regel syns det inte nÀr klockan Àr pÄ handleden.
@dragonhf har ocksÄ kortat av och med gott resultat filat och kört med dremel. Det har jag ocksÄ tÀnkt göra men inte blivit av Àn.
HÀr ett inlÀgg:

Jag brukar korta av med en kniv pÄ skÀrbrÀda. Resinbanden Àr sega sÄ det brukar krÀvas ett ordentligt tryck för att fÄ av det. Snittet blir ju kantigt men i regel syns det inte nÀr klockan Àr pÄ handleden.
@dragonhf har ocksÄ kortat av och med gott resultat filat och kört med dremel. Det har jag ocksÄ tÀnkt göra men inte blivit av Àn.
HÀr ett inlÀgg:

Visste att jag lÀst nÄgot inlÀgg om exakt detta men lyckades inte hitta det..

Jag tÀnker sax eller kniv för att fÄ bort den stora biten och sedan jÀmna till med sandpapper eller en fil. DÄ borde man fÄ en rund och trevlig kant.

Har du brytt dig om att fina till kanterna?

Visste att jag lÀst nÄgot inlÀgg om exakt detta men lyckades inte hitta det..

Jag tÀnker sax eller kniv för att fÄ bort den stora biten och sedan jÀmna till med sandpapper eller en fil. DÄ borde man fÄ en rund och trevlig kant.

Har du brytt dig om att fina till kanterna?

Än sĂ„ lĂ€nge bara enkelt typ sĂ„ hĂ€r, inte filat. Men ska skaffa en dremel och köra en omgĂ„ng pĂ„ mina avkortade band.

1000024833.jpg

Än sĂ„ lĂ€nge bara enkelt typ sĂ„ hĂ€r, inte filat. Men ska skaffa en dremel och köra en omgĂ„ng pĂ„ mina avkortade band.

1000024833.jpg

Om du tar en bit som blir över och provar att vÀrma med tex varmluftspistol kanske det gÄr att göra lagomt varm sÄ den smÀlter precis sÄ att den jÀmnar till sig?
(eller som sista steg efter dremeln).

Fick ett ryck och sköt ett testskott pÄ klockan som anvÀnds minst

1000011595.jpg
1000011594.jpg

KĂ€nde efter med vanlig kökssax och det funkade inte alls. Även lite för tjockt för brytbladskniv och vĂ„gade inte riktigt med stora kökskniven. En gammal hederlig avbitare dĂ€remot gjorde jobbet galant!

1000011580.jpg

Kanten blev helt okej. Valde att inte försöka fila för jag tror det bara kommer "flÀrpa upp" kanterna nÀr det Àr plast. Hade det varit nÄgon sorts metall hade filen rykt fram
1000011602.jpg

Är vĂ€ldigt nöjd med hur snyggt det blev uppifrĂ„n. Ingen ful hajfena som sticker fram. TĂ€nkte inte pĂ„ var nĂ„gonstans pĂ„ handleden jag vill ha öglan för den vill jag egentligen ha sĂ„ nĂ€ra kl. 12 som möjligt. Men men riktigt nöjd Ă€ndĂ„!

1000011593.jpg
1000011601.jpg

OM man nu tÀnker kapa ett band kan man oxÄ göra sÄ hÀr:
14868.jpg

14869.jpg

14870.jpg

14871.jpg

14872.jpg

14873.jpg

14874.jpg

14875.jpg

Och för alla oroliga/kĂ€nsliga sĂ„ var det en fejk-Ar som fick smaka pĂ„ tĂ„ngen👍 Den ska Ă€ndĂ„ fĂ„ kaffet framöver....

Senast Àndrad:
Kommer in och lĂ€ser i trĂ„den efter en tids frĂ„nvaro och LORD SWEET BABY JESUS vad det kapas flĂ€rpar i G-shock trĂ„den đŸ„Č Jag lĂ„ter flĂ€rparna vara pĂ„ mina G-shocks eftersom jag alltid brukar Ă„ngra mig nĂ€r saxen har varit framme förut 
. đŸ„Ž

IMG_4883.jpeg

Kommer in och lĂ€ser i trĂ„den efter en tids frĂ„nvaro och LORD SWEET BABY JESUS vad det kapas flĂ€rpar i G-shock trĂ„den đŸ„Č Jag lĂ„ter flĂ€rparna vara pĂ„ mina G-shocks eftersom jag alltid brukar Ă„ngra mig nĂ€r saxen har varit framme förut 
. đŸ„Ž

IMG_4883.jpeg
Elfte budordet pÄ G-shocktavlan:
Du skola icke avförknipsa G-shockens flĂ€rp! 👆

Tillbaka
Topp