• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

10k-inläggs-tävling

Favoriten i lådan?
A619581B-488E-46E4-A7A8-68C2340D224E.jpeg
10F679B9-FE7E-430C-9723-4ABE26AAF1F9.jpeg

Givet. Jag gillar billigt udda vintage, och vad blir det mer än denna? Eterna Kontiki Royal Quartz från första halvan av 70-talet. Tunnaste Quartzklockan när den lanserades och limiterad till 1000ex per utförande.

Favoritdinka?
7D4A8070-2727-4F1E-BA73-5BC25D2F5AE2.jpeg

Ganska givet. Jag gillar design, och om man pratar klockor är ju Genta no 1. Att sen Royal oak har en del likheter med favoriten i lådan är bara en slump ;)

Stort GRATTIS till 10.0000 inlägg @theargonaut ,det är fan inte dåligt jobbat! Vi är bara 15 st som har klarat av den bedriften! Kollar man hur många medlemmar som finns är registrerade så är det ännu mer imponerande :p.

Riktigt fin peng till BCF också, dom behöver vart enda öre för att kunna göra nytta, bra jobbat!

Mitt bidrag får bli denna 16753:a från 1981.

Motiveringen lyder för att tavlan skiftar i så många färger, och sedan för att det sitter nipple dial som på svenska blir ( bröstvårts tavla ) :p:cool::D!

93A18C62-C3EF-4829-823A-F3D0C34A79E3.jpeg
F88FAA07-A72D-4D17-998B-75EA4DB8AAE2.jpeg

Senast ändrad:
10k är en respektabel mängd!
IMG_1165.JPG

I min låda är denna fortfarande nr 1. Hög kvalitet, bra design, lagom gammal, riklig nördkredd men helt okänd för mannen på gatan - perfekt!

Favoritklocka alla kategorier men utanför ekonomisk komfortzon är UG space compax. Med samma motivering:)

Respekt och hatten av för 10.000 inlägg!

Klockan då? Ja när förra året tog sin början var planen glasklar! Rolex Explorer II skulle in, enkelt! Nja inte fullt så enkelt visade det sig.. som mellanklocka inhandlades en Breitling Avenger II GMT och det var nu planen gick i kras! Klockan verkar vara designad för min handled, den sitter perfekt och jag blir tametusan glad av att bara se den där, dag efter dag! Så Rolex en får helt enkelt stryka på foten!
IMG_20180108_202839.jpg

Man får gratulera till 10k inlägg! Men framförallt, fantastiskt initiativ med en bra slant till BCF. :) Lägger givetvis in en peng jag också för att följa ditt goda exempel.

Väldigt svårt att välja en favorit bland klockorna. Alla är på sätt och vis favoriter. Men, om jag ändå ska välja en får det bli den här:
FDA7F870-8CD1-449A-BDD2-9A80C9C7B4CA.jpeg

2A944730-F493-4BF9-9E0B-76F2B8C7BA39.jpeg

Precis, 2016 års mest hypade release på KS! :D

Snygg, bekväm, ”pang för pengen”, och med en blå tavla som aldrig gör en besviken. Min Seiko Padi. Jag är sjukt nöjd med den och det är nog faktiskt den klocka som brukar få flest antal handledstimmar. Tack för mig!

Nykär men jag måste ändå säga att min Seamaster Peter Blake är den perfekta klockan för mig. Den har en kaxig design, klarar tuffa tag och passar vid så många olika tillfällen. Casual, sport, dress(?) - inget står i vägen för den här klockan.

Sen lumen... jag deöööör....!!! :angel:

A2DF1409-47EF-49DA-86ED-A1EBC686E690.jpeg

Min favoritklocka är Citizen Chronomastern, som sitter lätt och bekvämt på handleden. Eftersom jag kör husbil 7;5 månader om året är en batteriklocka perfekt, eftersom en automatare har svårt att dra upp urverket då man rör sig så lite i husbilen. Den härligt polerade glaseringen och de glittrande indexen och visarna glädjer mig varje gång jag ser dem. Automatiskt datum flera hundra år framåt och att klockan håller sig inom fem sek/år är bara en bonus.

Det bästa med klockan är att den faller under radarn. Vem vill knycka en Citizen? Så jag går lugnt med klockan käckt på armen i städer som Stockholm och Berlin, men även Borlänge och Borås.
429C5D19-2D01-4AD5-813B-5345D782C49A.jpeg

Min favoritklocka just nu. Varför? Den enligt mig mest klassiska kronografen (dock inte den mest klassiska reffen just denna).
DSCN9753.jpg

Grattis till 10k. Jag vet inte om det är något bra eller dåligt haha. :)

EDIT: Oj, verkar vara lite sen på tävlingen här. Dåligt deltagande. Men f-it. Postar ändå min favvo.

Nej detta har byggts upp under många år! @theargonaut har alltid haft riggade tävlingar med mycket fuffens som skett bakom kulisserna.

En mycket tråkig historia detta som har fått fortgå trots att jag ringt @Denke (en av grundarna som jag känner personligen) och påtalat detta vid ett flertal tillfällen!
Förlorar du den här så måste du nästan ringa @Denke en gång till.

Tillbaka
Topp