• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

116000 eller Omega AT 38? Båda vit tavla, nya

Vit 116000 eller vit Omega AT 38mm (båda nya)?

• Rolex 116000 vit

Röster: 77 57.9%
  • Omega AT 38mm vit

Röster: 56 42.1%

• Totala väljare
    133
  • Enkät stängd .
Idag kom den, min första Rolex :)
IMG_20190809_194533.jpg

Som utlovat i mkt fint skick, uttagen sept 2018.

TACK alla som stöttade mig i valet (gäller även er som förordade ATn!)!

Trevlig helg!
Bra val. AT är snygg men länken kass.
Det är lite synd att det är dubbelindex på 36an. Vilket är märkligt då 34 eller 39 inte har det.

GRATTIS!
Lite sent svar/rekommendation, men att starta en tråd där Rolex förekommer som ett alt. till ett annat märke är tokigt. Rolex vinner alltid i sådant fall, tyvärr, på gott och ont...
Hoppas du blir nöjd med ditt val, man ska köpa det man gillar och kollat upp tekniskt, inte vad någon annan tycker. Du har säkert gjort ett bra val!
Återigen, stort grattis!

GRATTIS!
Lite sent svar/rekommendation, men att starta en tråd där Rolex förekommer som ett alt. till ett annat märke är tokigt. Rolex vinner alltid i sådant fall, tyvärr, på gott och ont...
Hoppas du blir nöjd med ditt val, man ska köpa det man gillar och kollat upp tekniskt, inte vad någon annan tycker. Du har säkert gjort ett bra val!
Återigen, stort grattis!
Varför skulle Rolex alltid vinna?

Väljer själv Omegan sex dagar av sju*. Ballare urverk, roligare boett, snyggare tavla och längre gångreserv.
Det enda som i min värld talar för Rollen är att det just är en Rolle med allt vad det innebär. Är det värt prisdeltat, det är frågan du ska ställa dig.

*den sjunde dagen blir jag brallis över prestige och värdeutveckling.
Helt off topic men kan inte hålla mig :p Med ditt "nick" så förväntas du givetvis kunna slänga dig med lite gammal Stockholmsslang ;), med du skulle använt "byxis" istället för "brallis". Brallis är slang för småtjejjer :)
och till @Timer Grattis till klockan!

Helt off topic men kan inte hålla mig :p Med ditt "nick" så förväntas du givetvis kunna slänga dig med lite gammal Stockholmsslang ;), med du skulle använt "byxis" istället för "brallis". Brallis är slang för småtjejjer :)
och till @Timer Grattis till klockan!
Asså, det beror väl lite på vart i stan man växt upp. Det du beskriver låter mer Sibirien än Knivsöder och det där lirar inte alls med mitt tugg, va? :)

För att fortsätta OT fick jag en jävla kulturchock när jag gjorde lumpen i Boden och plutonchefen (från Delsbo, Hälsingland) inte fattade vad jag menade när jag med myndig stämma anmälde att jag var ”riktigt risig i kistan”.

Asså, det beror väl lite på vart i stan man växt upp. Det du beskriver låter mer Sibirien än Knivsöder och det där lirar inte alls med mitt tugg, va? :)

För att fortsätta OT fick jag en jävla kulturchock när jag gjorde lumpen i Boden och plutonchefen (från Delsbo, Hälsingland) inte fattade vad jag menade när jag med myndig stämma anmälde att jag var ”riktigt risig i kistan”.
Det brukar vara då man tänker på hur man låter (när man är på annan ort), hade samma upplevelse när jag gjorde lumpen i Boden... "Johnsson, du får jaga en bulle om vi ska till Lule å kröka, för jag har varit på glasbanken!" Möttes av en fågelholk :D

IMG_20190809_194533.jpg

Trevlig helg!
Grattis till en fin klocka! Varför köpa Omega när man kan köpa Rolex? Eller Breitling? Eller Cartier? Eller B&R? Eller Magrette? Eller Sinn? Eller Seiko? Eller Certina? Eller Bulgari?

IMG_20190809_194533.jpg

Trevlig helg!
Gratulerar! Något alldeles särskilt med den första rollen enligt mig. Ångrar än idag att jag sålde min Sub C (som jag till råga på allt köpte ny från butik till listpris). Behåll (om du kan)! :)

Bra val. AT är snygg men länken kass.
Det är lite synd att det är dubbelindex på 36an. Vilket är märkligt då 34 eller 39 inte har det.
Mitt hastiga intryck när jag provade ATn var inte alls att länken skulle vara dålig, tvärtom säkrare lösning med dubbelt lås (två manövrar för att öppna). Däremot gillar jag inte de polerade centerlänkarna, verkar vara få klocknördar som gör, men dessa är väl inte målgruppen.

Apropå dubbelindex: Hodinkee's Bring a loupe skrev i senaste artikeln om en vintage OP. Notera dubbelindex även på denna (bild från H)!
rlex3-1.jpg

Tillbaka
Topp