En old school-submariner från Rolex utan datum och självklart med plexi. Kanske rentav manuell och varför inte en variant med fasta bandstift!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok.
1) Vad är nytt med 3235?
2) Jag kan inte detta så bra, men hette inte 3135 något annat innan den fick parachrom hairspring / oro?
3255 beskrivs lite här. Visst verkar det bättre, men inte de tekniksprång som det innebär att ha dubbla fjädrar eller co-axial.
Lite om omegas co-axial och generationen innan:
http://www.ablogtowatch.com/watchma...-timepieces-caliber-1120-2500-8500-movements/
Det hade varit riktigt snyggt men frågan är om man verkligen vill att presidentlänken skall tillverkas i annat än ädelmetall. Åsikter?Tänk dig denna alltså, fast i stål och tänk bort dagfönstret. Bästa allroundklockan under 100k? Kanske bästa alla kategorier?
Underbart! Jag spinner vidare på temat och önska mig en Explorer etta i 36mm med plexi och lugholes. Vill dock ha sel kvar.En old school-submariner från Rolex utan datum och självklart med plexi. Kanske rentav manuell och varför inte en variant med fasta bandstift!
Det bästa av två världarUnderbart! Jag spinner vidare på temat och önska mig en Explorer etta i 36mm med plexi och lugholes. Vill dock ha sel kvar.
Det hade varit riktigt snyggt men frågan är om man verkligen vill att presidentlänken skall tillverkas i annat än ädelmetall. Åsikter?
Don't mess with mother nature.Rolex sub i 42 mm. Kom ihåg vart ni hörde det först
Den verkade så jävla tråkig. Startad för typ 7 månader sen. Nej, lite aktuella trådar är alltid på sin plats. Som din Seikotråd fast tvärtom.Finns ju redan en tråd om detta.
Det hoppas jag med påStål GMT Coke...
Ställer de ut på Baselworld? Får de ställa ut där? Jättedyrt antar jag? Eller synkroniserar de produktnyheter med mässan?Hoppas på en Knut Gadd, förändrad och snygg design med automatiskt inhouseverk.
Har hört att de har hyr en garderob. Men man måste finnas med på gästlistan, resten blir nobbade.Ställer de ut på Baselworld? Får de ställa ut där? Jättedyrt antar jag? Eller synkroniserar de produktnyheter med mässan?
Det finns ett antal mässlokaler där dom minsta båsen är som typ en garderob, förmodligen dyrt där med men inte i närheten av huvudhallarna. Tror dock inte dom ställer ut.Ställer de ut på Baselworld? Får de ställa ut där? Jättedyrt antar jag? Eller synkroniserar de produktnyheter med mässan?
I platinaDaniel Wellington med tourbillion.
Har hört att de har hyr en garderob. Men man måste finnas med på gästlistan, resten blir nobbade.
Det finns ett antal mässlokaler där dom minsta båsen är som typ en garderob, förmodligen dyrt där med men inte i närheten av huvudhallarna. Tror dock inte dom ställer ut.
I platina