• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1680 med intyg ifrån bergströms ur???

poormans

Rolex
Slutet gott , allting gott....?

tyvärr inte säkert, de ligger minus och då löser man det på annat sätt,

pantbanken.se i helsingborg hade förra sommaren en 1675 TT nipple dial i halvtaskigt skick, den fick inga bud på auktionen, 25k plus 15% låter iofs billigt i dag oavsett urtavla, men, men usd var inte uppe på 8,5 kr då......

jag mailade dem och påpekade att tavlan var ommålad men fick till svar att den minsann hade varit hos rolexurmakare som intygat att det var en USA tavla :banghead:

sen tror jag att de hade den i sin webbshop (ej 100 säker på detta) men fick väl inga napp så den åkte upp på blocket och en vän till en god vän köpte den

då han i samma veva frågade mig om jag hade en länk att sälja till den så sa jag vad jag tyckte om klockan, dvs att över 30k var rätt dyrt med den ommålade urtavlan och han lämnade tillbaka den direkt men tydligen såldes den igen samma dag till fullpris, visserligen var detta enligt ägaren för pantbanken så det får man väl ta med en nypa salt

upload_2015-9-8_20-57-45.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
tyvärr inte säkert, de ligger minus och då löser man det på annat sätt,

pantbanken.se i helsingborg hade förra sommaren en 1675 TT nipple dial i halvtaskigt skick, den fick inga bud på auktionen, 25k plus 15% låter iofs billigt i dag oavsett urtavla, men, men usd var inte uppe på 8,5 kr då......

jag mailade dem och påpekade att tavlan var ommålad men fick till svar att den minsann hade varit hos rolexurmakare som intygat att det var en USA tavla :banghead:

sen tror jag att de hade den i sin webbshop (ej 100 säker på detta) men fick väl inga napp så den åkte upp på blocket och en vän till en god vän köpte den

då han i samma veva frågade mig om jag hade en länk att sälja till den så sa jag vad jag tyckte om klockan, dvs att över 30k var rätt dyrt med den ommålade urtavlan och han lämnade tillbaka den direkt men tydligen såldes den igen samma dag till fullpris, visserligen var detta enligt ägaren för pantbanken så det får man väl ta med en nypa salt

upload_2015-9-8_20-57-45.png
Man kan ju tycka att alla index borde ingå, det fattas ju en kl 8. :D
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Hoppas på att vi tillsammans kan hjälpas åt att göra det vi gjorde i detta fallet. Om någon är intresserad av klockan ifråga så hittar dom förhoppningsvis denna tråd. Och denna pantbank såväl som andra hittar värderingsmän eller likn. som kan sin sak.
 
Topp