• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
IMG_20181205_172725.jpg

Trevligt ur detta.
 

Bicepscurl

Breitling
Min fina Omega Seamaster från 1955. Kaliber 501.
Alternerar den och en annan vintage Omega till vardags.
Fick ett hjärnsläpp härom året och köpte en Apple-watch men sålde den. Denna Omega har mer karaktär. :angel:
 

Bilagor

  • DSC_0966 (4000x2660).jpg
    DSC_0966 (4000x2660).jpg
    215.5 KB · Visningar: 6
  • DSC_0969 (4000x2660).jpg
    DSC_0969 (4000x2660).jpg
    225.4 KB · Visningar: 7
  • dsc_09720 (4000x3000).jpg
    dsc_09720 (4000x3000).jpg
    347.9 KB · Visningar: 3

Kessler

Rolex
2-Faktor
Tänker köpa två klockor i år. En ny Seiko plus en vintage Omega. Vill ha en med subsekund utan datum helst. Färg: ljus tavla, boettfärg är jag mer osäker på och gärna under 3000kr (helst gratis ;))

Har ni några tips på olika modeller och annat man ska tänka på? De med subsekund som ligger på denna sida tycker jag om :) Ber om ursäkt om jag skriver i fel tråd.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tänker köpa två klockor i år. En ny Seiko plus en vintage Omega. Vill ha en med subsekund utan datum helst. Färg: ljus tavla, boettfärg är jag mer osäker på och gärna under 3000kr (helst gratis ;))

Har ni några tips på olika modeller och annat man ska tänka på? De med subsekund som ligger på denna sida tycker jag om :) Ber om ursäkt om jag skriver i fel tråd.
Ska du under 3000 får du nog kika på senare modeller med tråkigare boetter än de som finns i den här tråden, tråla tradera! :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tänker köpa två klockor i år. En ny Seiko plus en vintage Omega. Vill ha en med subsekund utan datum helst. Färg: ljus tavla, boettfärg är jag mer osäker på och gärna under 3000kr (helst gratis ;))

Har ni några tips på olika modeller och annat man ska tänka på? De med subsekund som ligger på denna sida tycker jag om :) Ber om ursäkt om jag skriver i fel tråd.
Som @grodslukarenx skriver så blir nog det mesta i den här tråden lite svårt under 3000:-.

Kanske att du kan lösa en 2791?
 
Topp