• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

50-tals Omega Seamaster

Lärde mig något nytt idag.
Screenshot_20181019-103203_Instagram.jpg

Hej!

Länge varit sugen på en sådan här, främst som kostymur.
Bor i Finland så främst kollat på den inhemska marknaden samt ebay.

Hittade nu denna som föll mig i smaken...
https://www.kellotori.fi/omegan-seamaster-automatic-en_6

Säljaren är alltså en urmakare som servar och restaurerar gamla klockor. Ni hittar mera på www.kellotori.fi ifall ni är intresserade.

Nu undrar jag om priset är skäligt med tanke på att en fullständig service blivit gjord och man får 2 års garanti samt fullständigt servicebevis med bilder. Glaset är nytt Omega original och kronan ursprunglig.

Hej!

Säljaren är alltså en urmakare som servar och restaurerar gamla klockor. Ni hittar mera på www.kellotori.fi ifall ni är intresserade.

Nu undrar jag om priset är skäligt med tanke på att en fullständig service blivit gjord och man får 2 års garanti samt fullständigt servicebevis med bilder. Glaset är nytt Omega original och kronan ursprunglig.
Hej,
Jag personligen tycker det var dyrt.

Hej!

Hej, kronan är inte orginal samt lume pluppar och ev också på visare ser nygjort ut (min bedömning). Jag hade letat efter en mer genuin för 4-600 Euro. Tycker tavlan ser lite trist ut (matt/grå) men det kan vara bilden, samt baklocket är blankpolerat fast repor finns kvar

Senast ändrad:
DF559BBB-F8F9-484B-868F-400D606FBA3B.jpeg
814037D9-3565-4051-B0E3-D643B67F58E8.jpeg
Hej
Jag har sökt på nätet men hittar ingen annan av denna modell med en sådan urtavla, ska ta den till en urmakare i veckan för att få en uppskattning om service, någon som kan säga något om den? Svårt utan ref men jag får inte upp boetten på den :(

Bilagor

• 975452A2-2B05-42F2-8355-4F35BCB5C7AB.jpeg
    975452A2-2B05-42F2-8355-4F35BCB5C7AB.jpeg
    248.4 KB · Visningar: 4
Tillbaka
Topp