• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

62MAS reissue ( SLA017 / SBDX019 )

Uncle Seikos våffla är dessvärre inte bra. Stenhårda och plastiga. Om det inte redan kommit en ny version med ny gummiblandning så hoppas jag att det kommer snart.

IMG_6236.JPG

Ganska tydlig skillnad på glaset till mer boxad typ, eller drömmer jag?

Ser ut som vanligt med SEIKO? Hade de följt den övre kurvan på bandinfästningen så hade det sett helt galet ut.

Mmm förmodligen. Jämförde bara med de 6105-8000 jag sett med AM-länk och där har man fått till det bra. Inser samtidigt att detta är en större boett med mer höjd etc. Den är snyggare på gummi som tur är :)

Den blir grym :) Hur många är det som har hoppat av under resans gång? Måste kännas surt när man ser slutprodukten....
2st, varav en avhoppare var väntad och den andra något av en chock.

Jag tycker nya Lumibrite gör en hel del för utseendet på denna modell, älskar den nya nyansen på lumen.

2st, varav en avhoppare var väntad och den andra något av en chock.

Jag tycker nya Lumibrite gör en hel del för utseendet på denna modell, älskar den nya nyansen på lumen.

Tack! Förstår att jag var den väntade :D

Hade ändå flippat den så lika bra att någon annan fick ta min plats. Men jag tycker inte den känns 100%. Proportionerna känns off för mig. Kanske bättre IRL än på bild vem vet. Men jag går inte igång på den helt enkelt. Generellt off på Seiko atm.

Tack! Förstår att jag var den väntade :D

Hade ändå flippat den så lika bra att någon annan fick ta min plats. Men jag tycker inte den känns 100%. Proportionerna känns off för mig. Kanske bättre IRL än på bild vem vet. Men jag går inte igång på den helt enkelt. Generellt off på Seiko atm.
Nä, du var något av en chock faktiskt. Du säljer ju allt så vore ju ingen chock om du sålt den efter ett tag.

IMG_3300.JPG

Proportionerna gillar jag skarpt IRL, jag har några småpåpekanden på andra saker men jag tycker just proportionerna är perfekta IRL faktiskt, det ska bli jäkligt kul att testa den på länk också. :)

Tillbaka
Topp