• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

90-talet ringde och ville ha sin klocka tillbaka!

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Den här rackaren kvalar in då den är från 1998 så vitt jag förstår. Används dock väldigt sällan numera.
IMG_0114.jpeg
 
Senast ändrad:

240snusit

Panerai
Kul att det är sånt liv i tråden! Här kommer dagens 90-taling, en cirka 93 Camel Trophy Green Belt Rotating Bezel med Pinter date. Nu börjar Trophy-samlingen nästan bli för stor men de är genuint kul ur, jag brukar kalla dom för "Gul på steroider" och denna ska jag slita på med nöje.
20240322_152047.jpg
20240322_152110.jpg

Schysst känsla av djup i den.
20240322_152258.jpg

Tillsammans med en svart Green Belt Fixed Bexell.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
1000008866.jpg

Kan vara att det är mer övergång från 80-talet än faktiskt 90-tal, ngn som vet? Oavsett förtjänar den att synas 😉

Lite statistik (uppdateras löpande)

Omega 11
Swatch 9
Seiko• 8
Certina 5
Ebel 2
Citizen 3
Tag Heuer 3
Cartier 2
Gul 2
Tudor 2
Casio 2
Tissot 2
Camel 2
Blancpain 1
Inex 1
Bretling 1
Softwatch 1
Bvlgari 1
Chopard 1
Gerald Genta 1
Zodiac 1
Mondaine 1
Movado 1
Girard-Perregaux 1
Revue Thommen 1
Ulysse Nardin 1
Franck Muller 1
Chaumet 1
Skagen 1

• Inklusive Grand Seiko, Seiko Instruments
Det händer grejer i tråden! Kul!
 

Heinz

Cartier
IMG_5069.jpeg

IWC från 90-talet ligger mig varmt om hjärtat. Här är en 3706-01 från 1998.

Tillverkades 1994-2005 och hade, som så många andra andra klockor från samma tid, tritium-tavla och visare fram till ca 1998/99 och därefter luminova. Just dessa ex med tritium är riktigt trevliga tycker jag!
 
Senast ändrad:

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5069.jpeg

IWC från 90-talet ligger mig varmt om hjärtat. Här är en 3706-01 från 1998.

Tillverkades 1994-2005 och hade, som så många andra andra klockor från samma tid, tritium-tavla och visare fram till ca 1998/99 och därefter luminova. Just dessa ex med tritium är riktigt trevliga tycker jag!
Hög klass på den där! Nog bland det mest tidlösa som gjordes på 90-talet👌!
 

Vinflaskan

Cartier
Kvalar den här in? Min Longines Dichro från 1996. Det är en ana-digi där den digitala delen styrs med kronan Genom att dra ut, trycka in eller vrida, tror Omega Polaris funkar exakt likadant. Klockan har dag/datum, tidzon, tidtagare och alarm och det går att köra digitala tavlan helt nedsläckt om man vill 😁

IMG_4671.jpeg
 

martaSM30

Audemars
2-Faktor
Skön
Kvalar den här in? Min Longines Dichro från 1996. Det är en ana-digi där den digitala delen styrs med kronan Genom att dra ut, trycka in eller vrida, tror Omega Polaris funkar exakt likadant. Klockan har dag/datum, tidzon, tidtagare och alarm och det går att köra digitala tavlan helt nedsläckt om man vill 😁

IMG_4671.jpeg
skön! villhöver också en cool ana-digi
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Kvalar den här in? Min Longines Dichro från 1996. Det är en ana-digi där den digitala delen styrs med kronan Genom att dra ut, trycka in eller vrida, tror Omega Polaris funkar exakt likadant. Klockan har dag/datum, tidzon, tidtagare och alarm och det går att köra digitala tavlan helt nedsläckt om man vill 😁

IMG_4671.jpeg
Helt klart 👌!
 
Topp