• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

90-talet ringde och ville ha sin klocka tillbaka!

Vi kan väl slänga in en bild på en guldpanter:
IMG_1474.jpeg

Denna ska vara från sent 80-tal/tidigt 90-tal.
Läcker!

Tror den kom -95, i vart fall det året som Pierce Brosnan bar den i Golden Eye (eller ja, typ den här fast storleken större: 2541.80).
Quartz, midsize och länken som ALLA gillar.
Härlig 90-talskänsla helt enkelt😎

IMG_7922.jpeg

Min är ifrån -97, härligt patinerad av en redig bonde som burit den tidigare.
Kontrar med en prebond som bör vara från tidigt 90 😊
IMG_4693.jpeg

Lite statistik (uppdateras löpande)

Omega 12
Swatch 9
Seiko• 9
Certina 5
Citizen 4
Camel Trophy 3
Casio 3
Tag Heuer 3
Gul 3
Ebel 2
Cartier 2
Tudor 2
Tissot 2
Blancpain 1
Inex 1
Bretling 1
Softwatch 1
Bvlgari 1
Chopard 1
Gerald Genta 1
Zodiac 1
Mondaine 1
Movado 1
Girard-Perregaux 1
Revue Thommen 1
Ulysse Nardin 1
Franck Muller 1
Chaumet 1
Skagen 1
IWC 1
Longines 1
Sector 1
Gucci 1

• Inklusive Grand Seiko, Seiko Instruments

Senast ändrad:
Vad vore 90-talet utan en tvåtons Omega Polaris/Titane? Här en Titane-kronograf från 1995 med automatiskt urverk i en titanboett med infällt roséguld. Lite för stor, tjock och topptung för mig men skulle gärna ha något tunnare kvartsur i serien.
IMG_9252.jpeg
IMG_0888.jpeg
IMG_0890.jpeg

Senast ändrad:
Vilkan bra träd! Här kommer mitt första bidrag, en till Tag Heuer Professional 2000. Lysmassan har hunnit gulna fint, så lite vintage-vibbar ändå. Jag fick hem den några timmar innan OWGM och bär en annan klocka hela mars, så bilden är några dagar gammal. Något att se framemot i april :cool:

IMG_5260.jpeg

Vilkan bra träd! Här kommer mitt första bidrag, en till Tag Heuer Professional 2000. Lysmassan har hunnit gulna fint, så lite vintage-vibbar ändå. Jag fick hem den några timmar innan OWGM och bär en annan klocka hela mars, så bilden är några dagar gammal. Något att se framemot i april :cool:

IMG_5260.jpeg
Superfin! Tag Heuer kommer starkt!

Tycker de bör ha sålts under 90-talet. Hela 80-talet blir måånga modeller. Men ofta vet man ju ändå inte riktigt.
Jag tycker nog också att modellen ska ha sålts under 90-talet! Jag funderade på en 80-90-talstråd, men landade i att ett decennium var en lagom begränsning. Jag har någon som är precis på gränsen 80-90 som jag nog kommer slänga in!

Tycker de bör ha sålts under 90-talet. Hela 80-talet blir måånga modeller. Men ofta vet man ju ändå inte riktigt.
Absolut!
Men många såldes ju typ från 87 :)
Jag har många mellan typ 87 och 93 men vet inte riktigt årtal :)

Neovintage är väl vad jag tänker som nittiotal men många av de modeller jag tänker började säljas sent 80 :)

Senast ändrad:
Omega Speedmaster Pro Apollo XI, cal 863, ca 1992, min enda 90-talare.

Köpte den NOS av "Zeetan" som var en populär tidig gråhandlare av klockor och hade fint sortiment när asiatiska marknaden hade lite problem i slutat av 90-talet.
Modellen hade släppts tidigare med glasbaksida limiterat och när denna lite senare upplaga dök upp så var den en grail för mig. Kul att ha en tritium (gulnat fint syns ej på detta foto) Speedy som endast har små användarspår och dom är självförvållade! :)
DSC04348.JPG
DSC04352.JPG

Tillbaka
Topp