• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Sällan man gör vinst på klockor, om du kan hitta en billigare i samma skick så vet jag att det inte finns på detta klot. Så svar på frågan är att förlust för mig som säljer är garanterad.
Djävligt underligt hur det där med att göra vinst eller förlust på en pryl påverkar köpintresset.

Visste ( privat)kunden att jag tjänade på affären var jag (ofta) bara en Stor Kuk som ockrade på Hobbyn!
Hur fan kunde jag göra så?
Vi Svenskar skulle ju hålla ihop och sälja billigt till varandra...Jaha?

Men skrev jag Brakförlust för mig I annonsen.
Måste sälja innan KronOlle reser med allt jag äger då ringde telefonen konstant med samma folk som absolut inte skulle gynna en sådan som mig I exemplet ovan.

Ibland är folk bara Dumma I Hela Huvudet.
 
Ser att det ligger en jäkla massa Breitling Endurance ute till försäljning, bla här på KS, som är utplockade 12-23…
Har jag missat något? Har de delats ut gratis på stan? Stora rabatter?

Vänligen menat, inget fel på annonserna som sådana, blev bara förvånad när jag nu kikade efter en.
25% rabatt hade väl breitlingbutikerna, typ mellandagsrea?
 
Ser att det ligger en jäkla massa Breitling Endurance ute till försäljning, bla här på KS, som är utplockade 12-23…
Har jag missat något? Har de delats ut gratis på stan? Stora rabatter?

Vänligen menat, inget fel på annonserna som sådana, blev bara förvånad när jag nu kikade efter en.
Om jag inte missminner mig så hade någon AD dessa för 20-25k i somras. Kommer inte på vilken AD..
 
Ser att det ligger en jäkla massa Breitling Endurance ute till försäljning, bla här på KS, som är utplockade 12-23…
Har jag missat något? Har de delats ut gratis på stan? Stora rabatter?

Vänligen menat, inget fel på annonserna som sådana, blev bara förvånad när jag nu kikade efter en.
Flera ADs som slutat med Breitling nyligen och därmed sålt ut sitt lager. Kul klocka att testa men inte till fullpris.
 
Djävligt underligt hur det där med att göra vinst eller förlust på en pryl påverkar köpintresset.

Visste ( privat)kunden att jag tjänade på affären var jag (ofta) bara en Stor Kuk som ockrade på Hobbyn!
Hur fan kunde jag göra så?
Vi Svenskar skulle ju hålla ihop och sälja billigt till varandra...Jaha?

Men skrev jag Brakförlust för mig I annonsen.
Måste sälja innan KronOlle reser med allt jag äger då ringde telefonen konstant med samma folk som absolut inte skulle gynna en sådan som mig I exemplet ovan.

Ibland är folk bara Dumma I Hela Huvudet.

Ja verkligen. Jag har lite svårt att köpa beggat mest för jag värderar att vara förstaägare såpass högt om det är ett modernt ur. Sen om detta innebär vinst eller förlust för min del skiter jag i. Räknar fortfarande en oanvänd klocka utplockad av någon annan som att jag inte är första ägare. Hade inte haft problem att betala marknadspris för det.
 
Ser att det ligger en jäkla massa Breitling Endurance ute till försäljning, bla här på KS, som är utplockade 12-23…
Har jag missat något? Har de delats ut gratis på stan? Stora rabatter?

Vänligen menat, inget fel på annonserna som sådana, blev bara förvånad när jag nu kikade efter en.
Troligen kom de på att den faktiskt är jätteful 😁
 
@Moonphase efter att ha bumpad annonsen i månader är det inte dags att lägga sig på ett pris så du ev kan få en köpare?

 
@Moonphase efter att ha bumpad annonsen i månader är det inte dags att lägga sig på ett pris så du ev kan få en köpare?


Gäller väl dom flesta Rolexannonserna på k&s?
 
@Moonphase efter att ha bumpad annonsen i månader är det inte dags att lägga sig på ett pris så du ev kan få en köpare?

Månader är väl inget i jämförelse med SEIKOn @Pappi haft till salu i 5 år för samma pris. Börjar misstänka att priset är för högt.
 
@Moonphase efter att ha bumpad annonsen i månader är det inte dags att lägga sig på ett pris så du ev kan få en köpare?

Men om man inte har bråttom med försäljningen och inte vill göra en stor förlust. Man kan alltid komma med ett erbjudande som jag får ta ställning till.
 
Att bumpa varje dag lär inte få den såld iaf.
Hur vet du det? Jag är inte inne på säljsidan så ofta, kanske 1 gg i veckan, säkert många andra likaså. Då är det väl bra att de ser klockan den dagen på veckan de är inloggade eller?
Jag tror inte problemet är på priset, tror snarare att många sitter inne med pengarna i dessa osäkra tider. 2-3k billigare kommer inte göra så stor skillnad när många är ovilliga att lägga pengar på lyxklockor just nu. Har aldrig haft problem med att sälja en klocka längre än ett par veckor men nu märker jag skillnad
 
Hur vet du det? Jag är inte inne på säljsidan så ofta, kanske 1 gg i veckan, säkert många andra likaså. Då är det väl bra att de ser klockan den dagen på veckan de är inloggade eller?
Jag tror inte problemet är på priset, tror snarare att många sitter inne med pengarna i dessa osäkra tider. 2-3k billigare kommer inte göra så stor skillnad när många är ovilliga att lägga pengar på lyxklockor just nu. Har aldrig haft problem med att sälja en klocka längre än ett par veckor men nu märker jag skillnad

Ja håller med dig där. Legat i stort sett samma objekt senaste tiden. Prissänkningarna du nämner kommer inte göra skillnad utan i dagsläget måste man nog i princip rea ut klockan för att få den såld snabbt. Rätt köpare kan säkert klippa till men det tar lång tid helt enkelt.
 
Hur vet du det? Jag är inte inne på säljsidan så ofta, kanske 1 gg i veckan, säkert många andra likaså. Då är det väl bra att de ser klockan den dagen på veckan de är inloggade eller?
Jag tror inte problemet är på priset, tror snarare att många sitter inne med pengarna i dessa osäkra tider. 2-3k billigare kommer inte göra så stor skillnad när många är ovilliga att lägga pengar på lyxklockor just nu. Har aldrig haft problem med att sälja en klocka längre än ett par veckor men nu märker jag skillnad

Ja håller med dig där. Legat i stort sett samma objekt senaste tiden. Prissänkningarna du nämner kommer inte göra skillnad utan i dagsläget måste man nog i princip rea ut klockan för att få den såld snabbt. Rätt köpare kan säkert klippa till men det tar lång tid helt enkelt.

Skulle snarare säga att priserna har fallit betydligt mer än 2-3k.

Gick en 14060 för 72tkr snabbt som ögat i höstas.
 
Skulle snarare säga att priserna har fallit betydligt mer än 2-3k.

Gick en 14060 för 72tkr snabbt som ögat i höstas.
Jag håller med om att man behöver sänka rejält om man är i behov av pengar, i mitt fall är det inte så. Men jag tror att vändningen kommer så fort riksbanken börjar sänka räntorna och folk börjar spendera pengar igen så jag kanske ska bumpa tråden en gång i veckan istället dårå 🤣
 
Problemet är väl att en bump gör att några andra hamnar längre ner som då också måste bumpa och då måste …

Det finns förslag på att begränsa antal bumpar på förbättringstråden för forumet och det tycker jag verkar vettigt.
 
Tillbaka
Topp