• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

@ajfa @Viskan @Fisherking @Gary Coleman @albinh @Zorin @Vardek @KandreasF

Först vill jag börja med att tacka er! Detta fantastiska forum vore inget utan er! Övriga medlemmar (inklusive mig själv) är så tacksamma att ni tar ett ansvar och lägger ner så mycket tid och engagemang på att beskydda oss övriga medlemmar eftersom vi själva inte är kapabla till eller kunniga att göra en egen bedömning.

Ert förträffliga arbete har i detta fall lett till att annonsen har stängts ner och att jag måste ta mig till bankfacket för att skicka en bild till @yonsson.

Med det sagt, när annonsen publiceras på nytt ber jag er vänligen men bestämt att lägga ner ert korståg och sluta trakassera mig.
Men du har ju möjlighet att förklara hur allt hänger ihop? Är rätt rimliga frågor som ställts ändå.
 
Vi kanske ska fortsätta diskussionen här istället.
När går en klocka från oanvänd till använd enligt dig? Du har ju nu lagt upp bilder på klockan här på forumet när du bär den vid minst två olika tillfällen. Vid hur många tillfällen ska den bäras för att räknas som använd? Eller det är först när det finns spår av användning som klockan blir använd, oavsett hur länge du har haft den på handleden?
Vad menas med butiksexemplar? Är inte alla klockor från butik?


Ta och kryp under den sten du kom från. Är man intresserad av att köpa klockan får man ta dialogen med mig. Och en normalt fungerande människa förstår det jag svarat till dig, om syftet är att förstå. Vill man mucka gräl så lyfter man frågan här. Slut på meddelandet och all övrig kommunikation med dig. Jag är inte intresserad av att sälja till dig.
 
@ajfa @Viskan @Fisherking @Gary Coleman @albinh @Zorin @Vardek @KandreasF

Först vill jag börja med att tacka er! Detta fantastiska forum vore inget utan er! Övriga medlemmar (inklusive mig själv) är så tacksamma att ni tar ett ansvar och lägger ner så mycket tid och engagemang på att beskydda oss övriga medlemmar eftersom vi själva inte är kapabla till eller kunniga att göra en egen bedömning.

Ert förträffliga arbete har i detta fall lett till att annonsen har stängts ner och att jag måste ta mig till bankfacket för att skicka en bild till @yonsson.

Med det sagt, när annonsen publiceras på nytt ber jag er vänligen men bestämt att lägga ner ert korståg och sluta trakassera mig.

Annorlunda sätt att bemöta rätt relevanta frågor?
Du lägger ut en annons med bilder från en aktuell annons från C24 och du tycker medlemmar här driver korståg när dom ifrågasätter om du faktiskt har klockan i besittning?
 
@ajfa @Viskan @Fisherking @Gary Coleman @albinh @Zorin @Vardek @KandreasF

Först vill jag börja med att tacka er! Detta fantastiska forum vore inget utan er! Övriga medlemmar (inklusive mig själv) är så tacksamma att ni tar ett ansvar och lägger ner så mycket tid och engagemang på att beskydda oss övriga medlemmar eftersom vi själva inte är kapabla till eller kunniga att göra en egen bedömning.

Ert förträffliga arbete har i detta fall lett till att annonsen har stängts ner och att jag måste ta mig till bankfacket för att skicka en bild till @yonsson.

Med det sagt, när annonsen publiceras på nytt ber jag er vänligen men bestämt att lägga ner ert korståg och sluta trakassera mig.
Tack för ett svar. Jag är inte del av ett korståg och inte ute efter dig. Tycker inte det är orimligt att fråga. Men jag hör att du tar illa upp. Jag är inte spekulant på klockan ifråga pga fattig i sammanhanget. Kul att du kunde reda ut allt. Tack
 
@ajfa @Viskan @Fisherking @Gary Coleman @albinh @Zorin @Vardek @KandreasF

Först vill jag börja med att tacka er! Detta fantastiska forum vore inget utan er! Övriga medlemmar (inklusive mig själv) är så tacksamma att ni tar ett ansvar och lägger ner så mycket tid och engagemang på att beskydda oss övriga medlemmar eftersom vi själva inte är kapabla till eller kunniga att göra en egen bedömning.

Ert förträffliga arbete har i detta fall lett till att annonsen har stängts ner och att jag måste ta mig till bankfacket för att skicka en bild till @yonsson.

Med det sagt, när annonsen publiceras på nytt ber jag er vänligen men bestämt att lägga ner ert korståg och sluta trakassera mig.
Annonsera på blocket där gör du nog succé
 
@ajfa @Viskan @Fisherking @Gary Coleman @albinh @Zorin @Vardek @KandreasF

Först vill jag börja med att tacka er! Detta fantastiska forum vore inget utan er! Övriga medlemmar (inklusive mig själv) är så tacksamma att ni tar ett ansvar och lägger ner så mycket tid och engagemang på att beskydda oss övriga medlemmar eftersom vi själva inte är kapabla till eller kunniga att göra en egen bedömning.

Ert förträffliga arbete har i detta fall lett till att annonsen har stängts ner och att jag måste ta mig till bankfacket för att skicka en bild till @yonsson.

Med det sagt, när annonsen publiceras på nytt ber jag er vänligen men bestämt att lägga ner ert korståg och sluta trakassera mig.
Det vore inte en allt för vild gissning att annonsen, om du publicerar den igen, kommer att dyka upp i tråden på nytt så varför inte bara svara på de, högst relevanta, frågor som lyfts i tråden redan nu istället för att strutsa?
 
@ajfa @Viskan @Fisherking @Gary Coleman @albinh @Zorin @Vardek @KandreasF

Först vill jag börja med att tacka er! Detta fantastiska forum vore inget utan er! Övriga medlemmar (inklusive mig själv) är så tacksamma att ni tar ett ansvar och lägger ner så mycket tid och engagemang på att beskydda oss övriga medlemmar eftersom vi själva inte är kapabla till eller kunniga att göra en egen bedömning.

Ert förträffliga arbete har i detta fall lett till att annonsen har stängts ner och att jag måste ta mig till bankfacket för att skicka en bild till @yonsson.

Med det sagt, när annonsen publiceras på nytt ber jag er vänligen men bestämt att lägga ner ert korståg och sluta trakassera mig.
Är väl fan inte för mkt begärt att du ska ta egna bilder när du kränger en klocka för 100k++
 
Ta och kryp under den sten du kom från. Är man intresserad av att köpa klockan får man ta dialogen med mig. Och en normalt fungerande människa förstår det jag svarat till dig, om syftet är att förstå. Vill man mucka gräl så lyfter man frågan här. Slut på meddelandet och all övrig kommunikation med dig. Jag är inte intresserad av att sälja till dig.
Varför tar du inte åt dig av kritiken istället? Det är ju inte första gången dina annonser lyfts i den här tråden. Jag tror dina försök till försköningar och luddiga beskrivningar snarare har motsatt effekt än den du är ute efter.
 
@ajfa @Viskan @Fisherking @Gary Coleman @albinh @Zorin @Vardek @KandreasF

Först vill jag börja med att tacka er! Detta fantastiska forum vore inget utan er! Övriga medlemmar (inklusive mig själv) är så tacksamma att ni tar ett ansvar och lägger ner så mycket tid och engagemang på att beskydda oss övriga medlemmar eftersom vi själva inte är kapabla till eller kunniga att göra en egen bedömning.

Ert förträffliga arbete har i detta fall lett till att annonsen har stängts ner och att jag måste ta mig till bankfacket för att skicka en bild till @yonsson.

Med det sagt, när annonsen publiceras på nytt ber jag er vänligen men bestämt att lägga ner ert korståg och sluta trakassera mig.
Är bankfacket i Italien?
 
Flera som är väldigt defensiva här nu tycker jag. Ger ingen bra känsla när man inte kan svara och förklara utan att bli sur. Signalerar att man inte har rent mjöl i påsen.
Enig.

I min ytterst tveksamma studie (dvs ren magkänsla), så verkar det som att 7/10 som hasplar ur sig ”måste till bankfacket och det är jobbigt”, ofta inte återkommer alls.

Tror det är ytterst få Klocksnackare som har bankfack, i synnerhet då bankerna kraftigt dragit ned på tjänsten.
 
Den här regeln är ju bara för konstig:

5) En säljes-/bytesannons skall innehålla bilder på det aktuella objektet och en beskrivning av vad som säljs. Det går även använda bilder på ett likadant objekt som du vill sälja eller byta för att påvisa hur objektet ser ut. Det ska dock tydligt framgå vart bilden/bilderna kommer från.

Om jag köper något vill jag se bilder på det aktuella objektet i fråga.

Felet (enligt regelverket) som @Takeover gjorde var ju att inte skriva att bilderna kom från en handlare på C24 samt om det verkligen var bilder på den aktuella klockan som såldes…

Well, varningsklockorna ringde högt, speciellt efter promotion posterna i AP-tråden innan annonsen publicerades.
 
Varför tar du inte åt dig av kritiken istället? Det är ju inte första gången dina annonser lyfts i den här tråden. Jag tror dina försök till försköningar och luddiga beskrivningar snarare har motsatt effekt än den du är ute efter.
Saklig kritik kan tas emot, en enskild dialog också. Genuint intresse definitivt. Men att hoppa på någon, och sedan spela oskyldig och förvånad är bara drygt. Det kallas härskarteknik. Vad ger dig rätten att hänga ut mig i denna tråd? Eller säga att jag far med osanning direkt. Har du läst min annons? Förstår du inte mitt svar kan du fråga igen. Och framför allt var det du som börjar anklaga mig utan att veta eller önska förstå. Eller ha något egentligt intresse att köpa en klocka. Hur rent är ditt ”mjöl” efter det agerandet?

EDIT

Jag är världens trevligaste person mot trevliga människor. Och besitter 100% finfint mjöl i min påse. Titta gärna på mina referenser eller övriga inlägg på ks där jag är hjälpsam och har varit så i många år. Mot idioter är jag stenhård och har nolltolerans. Både här och i verkliga livet. Det kommer inte ändras.

Ha nu en trevlig kväll och fint liv. Är någon genuint intresserad så välkommen att ställa relevanta frågor eller rent av köpa en klocka. Däcksparkare och proffstyckare undanbedes även fortsättningsvis. Precis som på blocket.
 
Senast redigerad av en moderator:
Enig.

I min ytterst tveksamma studie (dvs ren magkänsla), så verkar det som att 7/10 som hasplar ur sig ”måste till bankfacket och det är jobbigt”, ofta inte återkommer alls.

Tror det är ytterst få Klocksnackare som har bankfack, i synnerhet då bankerna kraftigt dragit ned på tjänsten.

Ja det där med bankfack är roligt. Hade en bekant förr som enligt honom själv hade alla möjliga klockor, gärna objekt 500k+ klassen. Samtliga låg självklart i bankfacket. Killen var också mytoman och detta var inte det enda han ljög om. När någon som inte har ordentliga bilder på sin samling börjar prata om bankfack lyser det mytoman.
 
Saklig kritik kan tas emot, en enskild dialog också. Genuint intresse definitivt. Men att hoppa på någon, och sedan spela oskyldig och förvånad är bara drygt. Det kallas härskarteknik. Vad ger dig rätten att hänga ut mig i denna tråd? Eller säga att jag far med osanning direkt. Har du läst min annons? Förstår du inte mitt svar kan du fråga igen. Och framför allt var det du som börjar anklaga mig utan att veta eller önska förstå. Eller ha något egentligt intresse att köpa en klocka. Hur rent är ditt ”mjöl” efter det agerandet? Min konklusion av dig och ditt moralpolisiära skrivande:
EDIT
Jag är världens trevligaste person mot trevliga människor. Och besitter 100% finfint mjöl i min påse. Titta gärna på mina referenser eller övriga inlägg på ks där jag är hjälpsam och har varit så i många år. Mot idioter är jag stenhård och har nolltolerans. Både här och i verkliga livet. Det kommer inte ändras.

Ha nu en trevlig kväll och fint liv. Är någon genuint intresserad så välkommen att ställa relevanta frågor eller rent av köpa en klocka. Däcksparkare och proffstyckare undanbedes även fortsättningsvis. Precis som på blocket.
Du slänger iväg ordet härskarteknik och formulerar sedan ett inlägg som detta. Fy fan vilket lågvattenmärke.

Höj nivån eller hoppa av forumet.

EDIT: då moderatorn har ändrat ursprungsinlägget som jag citerade, så framgår inte längre otrevligheterna som fick mig att skriva som jag gjorde. Lite synd, då det gav en tydlig bild av Omega21 som person.
 
Senast ändrad:
Saklig kritik kan tas emot, en enskild dialog också. Genuint intresse definitivt. Men att hoppa på någon, och sedan spela oskyldig och förvånad är bara drygt. Det kallas härskarteknik. Vad ger dig rätten att hänga ut mig i denna tråd? Eller säga att jag far med osanning direkt. Har du läst min annons? Förstår du inte mitt svar kan du fråga igen. Och framför allt var det du som börjar anklaga mig utan att veta eller önska förstå. Eller ha något egentligt intresse att köpa en klocka. Hur rent är ditt ”mjöl” efter det agerandet? Min konklusion av dig och ditt moralpolisiära skrivande:
EDIT
Jag är världens trevligaste person mot trevliga människor. Och besitter 100% finfint mjöl i min påse. Titta gärna på mina referenser eller övriga inlägg på ks där jag är hjälpsam och har varit så i många år. Mot idioter är jag stenhård och har nolltolerans. Både här och i verkliga livet. Det kommer inte ändras.

Ha nu en trevlig kväll och fint liv. Är någon genuint intresserad så välkommen att ställa relevanta frågor eller rent av köpa en klocka. Däcksparkare och proffstyckare undanbedes även fortsättningsvis. Precis som på blocket.
Ett av mina första inlägg men blev genuint nyfiken, du kränkte snarare personen som frågade en fråga som kanske är aktuell för en annan spekulant? Kalla människor avundsjuka och antyda att personen i fråga inte har råd är en ganska markant härskarteknik du själv använder. Helt ärligt så tror jag ditt svar sa en hel del om dig snarare än personen som ställde frågan. Härskartekniker verkar du ju vara expert på, både att "läsa av" och nyttja.
 
Senast redigerad av en moderator:
Saklig kritik kan tas emot, en enskild dialog också. Genuint intresse definitivt. Men att hoppa på någon, och sedan spela oskyldig och förvånad är bara drygt. Det kallas härskarteknik. Vad ger dig rätten att hänga ut mig i denna tråd? Eller säga att jag far med osanning direkt. Har du läst min annons? Förstår du inte mitt svar kan du fråga igen. Och framför allt var det du som börjar anklaga mig utan att veta eller önska förstå. Eller ha något egentligt intresse att köpa en klocka. Hur rent är ditt ”mjöl” efter det agerandet? Min konklusion av dig och ditt moralpolisiära skrivande:
EDIT
Jag är världens trevligaste person mot trevliga människor. Och besitter 100% finfint mjöl i min påse. Titta gärna på mina referenser eller övriga inlägg på ks där jag är hjälpsam och har varit så i många år. Mot idioter är jag stenhård och har nolltolerans. Både här och i verkliga livet. Det kommer inte ändras.

Ha nu en trevlig kväll och fint liv. Är någon genuint intresserad så välkommen att ställa relevanta frågor eller rent av köpa en klocka. Däcksparkare och proffstyckare undanbedes även fortsättningsvis. Precis som på blocket.
Apropå härskarteknik, herregud, dags att se sig själv i spegeln tror jag, i all välmening.

Lycka till med försäljningarna..
 
Senast redigerad av en moderator:
Saklig kritik kan tas emot, en enskild dialog också. Genuint intresse definitivt. Men att hoppa på någon, och sedan spela oskyldig och förvånad är bara drygt. Det kallas härskarteknik. Vad ger dig rätten att hänga ut mig i denna tråd? Eller säga att jag far med osanning direkt. Har du läst min annons? Förstår du inte mitt svar kan du fråga igen. Och framför allt var det du som börjar anklaga mig utan att veta eller önska förstå. Eller ha något egentligt intresse att köpa en klocka. Hur rent är ditt ”mjöl” efter det agerandet? Min konklusion av dig och ditt moralpolisiära skrivande:
1. Du har ett miserabelt liv och måste hoppa på andra på internet. Gärna i en lätt överlägsen stil. Kul för dig. Hoppas det känns riktigt bra nu.
2. Du är avundsjuk. Har inte råd att köpa några av mina klockor och börjar skriva här. Börja spara mer pengar och gör bra affärer först min vän.
3. Något annat fel på dig där du måste ”rycka ut” som en vit riddare och trycka ner andra. Sök hjälp om du inte har något bättre för dig.

Jag är världens trevligaste person mot trevliga människor. Och besitter 100% finfint mjöl i min påse. Titta gärna på mina referenser eller övriga inlägg på ks där jag är hjälpsam och har varit så i många år. Mot idioter är jag stenhård och har nolltolerans. Både här och i verkliga livet. Det kommer inte ändras.

Ha nu en trevlig kväll och fint liv. Är någon genuint intresserad så välkommen att ställa relevanta frågor eller rent av köpa en klocka. Däcksparkare och proffstyckare undanbedes även fortsättningsvis. Precis som på blocket.
Någon borde klippa in detta som ett citat i goodguy-tråden.
 
Saklig kritik kan tas emot, en enskild dialog också. Genuint intresse definitivt. Men att hoppa på någon, och sedan spela oskyldig och förvånad är bara drygt. Det kallas härskarteknik. Vad ger dig rätten att hänga ut mig i denna tråd? Eller säga att jag far med osanning direkt. Har du läst min annons? Förstår du inte mitt svar kan du fråga igen. Och framför allt var det du som börjar anklaga mig utan att veta eller önska förstå. Eller ha något egentligt intresse att köpa en klocka. Hur rent är ditt ”mjöl” efter det agerandet?

EDIT

Jag är världens trevligaste person mot trevliga människor. Och besitter 100% finfint mjöl i min påse. Titta gärna på mina referenser eller övriga inlägg på ks där jag är hjälpsam och har varit så i många år. Mot idioter är jag stenhård och har nolltolerans. Både här och i verkliga livet. Det kommer inte ändras.

Ha nu en trevlig kväll och fint liv. Är någon genuint intresserad så välkommen att ställa relevanta frågor eller rent av köpa en klocka. Däcksparkare och proffstyckare undanbedes även fortsättningsvis. Precis som på blocket.
Inga personliga påhopp! Höj nivån eller låt bli att kommentera.

//mod
 
Tack, jag kommer inte hänga på denna del av forumet. Helt ointressant. Valfritt om man vill göra affärer med mig eller ignorera min profil. Fortfarande inget sakligt svar eller konstruktivt i grundfrågan. Förvånad att jag blir arg? Upp till betraktaren. Kommer det avskräcka någon. Uppenbarligen. Det är ok för mig. Någon som faktiskt vill prata klockor i någon annan tråd välkomnas. Under en längre tid har genuina klocknördar blivit färre på ks och mer av lynchmobb mentalitet finns. Synd. Ha en fin dag.
 
Tack, jag kommer inte hänga på denna del av forumet. Helt ointressant. Valfritt om man vill göra affärer med mig eller ignorera min profil. Fortfarande inget sakligt svar eller konstruktivt i grundfrågan. Förvånad att jag blir arg? Upp till betraktaren. Kommer det avskräcka någon. Uppenbarligen. Det är ok för mig. Någon som faktiskt vill prata klockor i någon annan tråd välkomnas. Under en längre tid har genuina klocknördar blivit färre på ks och mer av lynchmobb mentalitet finns. Synd. Ha en fin dag.
Du blev ifrågasatt att du tar bild med en klocka på handen och kallar det oanvänd, känns relativt konstruktivt och hade du skippat att kränka och påvisat din teori i hur du tänker så hade nog resultatet blivit annorlunda. Nu är folk inte tillräckligt klockintresserade, nu är det en kritik mot hela sidan för att du blev ifrågasatt vid kränkning, ingen mobbning snarare en realitycheck på vad du skrev, hoppas du förstår ändamålet snarare än ser det mobbning.
 
Senast ändrad:
Du blev ifrågasatt att du tar bild med en klocka på handen och kallar det nyskick, känns relativt konstruktivt och hade du skippat att kränka och påvisat din teori i hur du tänker så hade nog resultatet blivit annorlunda, nu är folk inte tillräckligt klockintresserade, nu är det en kritik mot hela sidan för att du blev ifrågasatt vid kränkning, ingen mobbning snarare en realitycheck på vad du skrev, hoppas du förstår ändamålet snarare än ser det mobbning.
Tack. Där kan vi kanske ha olika åsikter. Nyskick anser jag att en klocka är om den inte burits av mig. Att sätta på sig klockan, ta en blid, lägga tillbaka i boxen är för mig nyskick (syftet är att visa klockan för annonsen). Precis som att den provas i butik av mig före köp. Att ställa datumet och dra upp klockan och sedan lägga tillbaka den lika så, om syftet är att kolla att allt är ok. Att bära klockan, sedan skriva nyskick är fel. I min annons skriver jag också tydligt att det är ett exemplar som varit ute i butik med tydlig patina. Syns på bilderna. Bronsklockor får väldigt lätt patina. Speciellt om den åker in och ut från en monter varje dag. Nyskick återspeglar också att klockan var 1v gammal med 8års garanti utan repor eller andra märken förutom patina. Plast kvar på baksidan. Detta har jag försökt förklara men blir ändå publicerad här. Med underliggande kommentarer. Hoppas ni förstår bättre.
 
Tack. Där kan vi kanske ha olika åsikter. Nyskick anser jag att en klocka är om den inte burits av mig. Att sätta på sig klockan, ta en blid, lägga tillbaka i boxen är för mig nyskick (syftet är att visa klockan för annonsen). Precis som att den provas i butik av mig före köp. Att ställa datumet och dra upp klockan och sedan lägga tillbaka den lika så, om syftet är att kolla att allt är ok. Att bära klockan, sedan skriva nyskick är fel. I min annons skriver jag också tydligt att det är ett exemplar som varit ute i butik med tydlig patina. Syns på bilderna. Bronsklockor får väldigt lätt patina. Speciellt om den åker in och ut från en monter varje dag. Nyskick återspeglar också att klockan var 1v gammal med 8års garanti utan repor eller andra märken förutom patina. Plast kvar på baksidan. Detta har jag försökt förklara men blir ändå publicerad här. Med underliggande kommentarer. Hoppas ni förstår bättre.
Jag undrar faktiskt hur många oanvända klockor som är faktiskt, oanvända? Alla prövas väl mer eller mindre i butik för att ställa in längden på banden, med en länkbit hit eller dit, och att den sen åker hem i lådan.
 
Tillbaka
Topp