• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)



@mac - Om du skriver in serienummer på IWCs hemsida så kan du se om den är servad. Kan ju vara kul för dig att veta på en klocka för över 100 loppor.
 
"Gott skick, små små repor på skärmen som syns vid detaljsyning i vissa ljus. Låter bilderna utgöra en stor del av beskrivningen."
@Papa_Fredd känner du inte att du tar i så du spricker nu? Jag hade beskrivit det som "mycket repor, minst en rejäl ding, smutsigt band." Det här är ett skick jag tolererar om det är någon ovanlig 80-talsreferens alternativt om det försvunnit en nolla från nypris. Men den här kostar som om den vore ny.
Föredömligt tydliga bilder dock! :)
IMG_8978.jpeg
Tack @Highvalley för din input, uppskattas mycket! 🙏
Jag försökte ta så ärliga bilder som möjligt och låta dem vara en stor del av beskrivningen, ledsen om jag uppfattats som oärlig i texten, skall göra en översyn 👍

Hade varit mycket tacksam om jag kan få din eller någon annan forumväns input på vad rimligt pris är för denna klocka så gör jag en justering även där.

Tar även tillfället i akt att tacka för detta forum som hjälpt både mig och vänner i klockdjungeln sedan 2013 😃

Trycker in ett tack till @yonsson också som jag tycker balanserar denna forumdel klockrent 😊
 
Tack @Highvalley för din input, uppskattas mycket! 🙏
Jag försökte ta så ärliga bilder som möjligt och låta dem vara en stor del av beskrivningen, ledsen om jag uppfattats som oärlig i texten, skall göra en översyn 👍

Hade varit mycket tacksam om jag kan få din eller någon annan forumväns input på vad rimligt pris är för denna klocka så gör jag en justering även där.

Tar även tillfället i akt att tacka för detta forum som hjälpt både mig och vänner i klockdjungeln sedan 2013 😃

Trycker in ett tack till @yonsson också som jag tycker balanserar denna forumdel klockrent 😊
För ett ögonblick trodde jag att jag var på Oscarsgalan 😊
 
@Wahre
”Inköpt på Rydbergs UR, ålder oklart.
Box, cert, värderingsintyg”

Hur kan man inte veta åldern om man har både cert och värderingsintyg?
Enkelt.
Datum är inte stämplat på cert (endast Rydbergs) av okänd anledning. Avser bara denna klockan. På övriga / kommande så finns datumstämpel med.
På värderingsintyget är endast datum för värderingen utställd, inte datum för inköp.

Jag har ett gäng Radoklockor som gått i arv och alla dessa är inköpta på Rydbergs Ur.

Oklart så kan jag skicka dig bilder på hela intyget / cert.
 
IMG_1918.png



@Weberg
Du kan ju hälsa den som köpte ditt fake-kitt att det varken är OK att sälja eller posta bilder på fake här. För övrigt väldigt oklart hur man kan hänga här i 10 år och inte veta att det både är olagligt och mot reglerna.
 
IMG_1918.png



@Weberg
Du kan ju hälsa den som köpte ditt fake-kitt att det varken är OK att sälja eller posta bilder på fake här. För övrigt väldigt oklart hur man kan hänga här i 10 år och inte veta att det både är olagligt och mot reglerna.
Måste helt klart erkänna att jag var osäker, eftersom det är en ganska stor "moddning" men frågade i en av trådarna och det var inga problem. Som du säger, har hängt här länge men det här med japanare som byggs om och moddas, och vart gränsen går, vet jag väldigt lite om. Kommer inte hända igen...

Jag tog bort annonsen på egen hand, så ingen har köpt den.
 
Måste helt klart erkänna att jag var osäker, eftersom det är en ganska stor "moddning" men frågade i en av trådarna och det var inga problem. Som du säger, har hängt här länge men det här med japanare som byggs om och moddas, och vart gränsen går, vet jag väldigt lite om. Kommer inte hända igen...

Jag tog bort annonsen på egen hand, så ingen har köpt den.
OSÄKER? Det står GShock på ”kittet” och originalklockan är titan (vilket också står på delarna) och listar 18000kr. Du har moddat en klocka med fakedelar vilket du vet.
 
OSÄKER? Det står GShock på ”kittet” och originalklockan är titan (vilket också står på delarna) och listar 18000kr. Du har moddat en klocka med fakedelar vilket du vet.
Ja, jag säger inte mot dig. Jag har sett flera som moddat sina med vanliga stålkit (precis som originalet) och tänkte alltså inte så långt som att där finns en skillnad med loggan och texten osv. Fel av mig, påstår inget annat!
 
Ja, jag säger inte mot dig. Jag har sett flera som moddat sina med vanliga stålkit (precis som originalet) och tänkte alltså inte så långt som att där finns en skillnad med loggan och texten osv. Fel av mig, påstår inget annat!
Lätt hänt. Det är först efter 11 års medlemsskap på KS man lär sig att varumärkesintrång sker när varumärket står på varan.
 
Inte för att jag bryr mig speciellt men hade för mig att "katalogbilder" mm inte var ok i annonser här på KS? Om jag har fel så pudlar jag direkt:)

 
Inte för att jag bryr mig speciellt men hade för mig att "katalogbilder" mm inte var ok i annonser här på KS? Om jag har fel så pudlar jag direkt:)

Det är väl både och, och det är väl rätt tydligt vad som är katalogbilder. Jag blir mer konfunderad över "nypris". Förväntas man tro att den är utplockad för att göra en omedelbar förlust på 21500 kr? 🤔
 
Det är väl både och, och det är väl rätt tydligt vad som är katalogbilder. Jag blir mer konfunderad över "nypris". Förväntas man tro att den är utplockad för att göra en omedelbar förlust på 21500 kr? 🤔
Du bör kunna få bra rabatt/ev klumpa med roligare klockor och sedan taxfree för den som kan,eller köpt I lågskatteland och insmugglad.
54 pengar genererar nog en liten vinst om min matte är korrekt

Men naturligtvis kan det också vara köpt för fullpris I Sverige och säljas med förlust.
 
Du bör kunna få bra rabatt/ev klumpa med roligare klockor och sedan taxfree för den som kan,eller köpt I lågskatteland och insmugglad.
54 pengar genererar nog en liten vinst om min matte är korrekt

Men naturligtvis kan det också vara köpt för fullpris I Sverige och säljas med förlust.
Har varit och är nog en del rabatt på GS hos handlare som inte längre får ha kvar märket. Men som du skriver inte så att det går att göra rejäla pengar.
 
Du bör kunna få bra rabatt/ev klumpa med roligare klockor och sedan taxfree för den som kan,eller köpt I lågskatteland och insmugglad.
54 pengar genererar nog en liten vinst om min matte är korrekt

Men naturligtvis kan det också vara köpt för fullpris I Sverige och säljas med förlust.
Han skriver dock svensk ad.
 
Har varit och är nog en del rabatt på GS hos handlare som inte längre får ha kvar märket. Men som du skriver inte så att det går att göra rejäla pengar.
Det svåra är ju hitta en kund som inte är medveten om hur marknaden ser ut och själv köper nytt med rabatt,eller klumpar med roligare.

Var ju en drös I det närmaste nya Omegor på Kaplans för 30-50% under list.
Genererade exakt noll bud.
 
Den är garanterat köpt med rabatt nu när GS fasar ut massa ADs. Men oavsett så är det ju transparent att faktiskt skriva listpriset så det går att räkna ut hur stort avdraget är mot listpris. Jag ser inte problemet.

”Passa på läge” är dock överdrivet även om dessa säkert såldes för mindre rabatterat pris när de lanserades.
 
Inte för att jag bryr mig speciellt men hade för mig att "katalogbilder" mm inte var ok i annonser här på KS? Om jag har fel så pudlar jag direkt:)

@Pelleblue
 
Det är väl både och, och det är väl rätt tydligt vad som är katalogbilder. Jag blir mer konfunderad över "nypris". Förväntas man tro att den är utplockad för att göra en omedelbar förlust på 21500 kr? 🤔
Jag kollade på bla den klockan i butik i Sthlm. Då var det -30% som erbjöds. Andra modeller var det -20% eller -10% för nyaste modellerna. då AD förlorade status vid årsskiftet.
 
Det är väl både och, och det är väl rätt tydligt vad som är katalogbilder. Jag blir mer konfunderad över "nypris". Förväntas man tro att den är utplockad för att göra en omedelbar förlust på 21500 kr? 🤔

Listpris är nog en mer korrekt benämning än nypris, men det kan nog diskuteras vad som är rimligt att kalla det ändå ändå. Jag tänker ändå annonsen kvalar in som ok, även om jag hade föredragit benämningen listpris. Man kan säkerligen knata in hos handlare och få betala 75500 om man är en dålig förhandlare 😊
 
Den är garanterat köpt med rabatt nu när GS fasar ut massa ADs. Men oavsett så är det ju transparent att faktiskt skriva listpriset så det går att räkna ut hur stort avdraget är mot listpris. Jag ser inte problemet.

”Passa på läge” är dock överdrivet även om dessa säkert såldes för mindre rabatterat pris när de lanserades.
Ja, hade han kallat det "listpris" hade jag inte haft några anmärkningar. Men om listpriset är ett pris ingen behöver betala är det inte samma sak som "nypris".
 
Det är väl både och, och det är väl rätt tydligt vad som är katalogbilder. Jag blir mer konfunderad över "nypris". Förväntas man tro att den är utplockad för att göra en omedelbar förlust på 21500 kr? 🤔
Sällan man gör vinst på klockor, om du kan hitta en billigare i samma skick så vet jag att det inte finns på detta klot. Så svar på frågan är att förlust för mig som säljer är garanterad.
 
Sällan man gör vinst på klockor, om du kan hitta en billigare i samma skick så vet jag att det inte finns på detta klot. Så svar på frågan är att förlust för mig som säljer är garanterad.

 
Tillbaka
Topp