• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Standard med hans annonser
Ser att han gjort samma sak i alla annonser. Dvs. påfyllnadsannonser och ändrat dem vartefter han lagt in en ny klocka. Med tanke på antalet annonserade klockor borde han väl räknas som ”Professional Dealer” med efterdebitering på de tidigare annonserna 😉

”14) Om du annonserar fler än 5 objekt/månad, alternativt har fler än 5 aktiva annonser samtidigt räknas du som kommersiell annonsör.”

Senast ändrad:
Ser att han gjort samma sak i alla annonser. Dvs. påfyllnadsannonser och ändrat dem vartefter han lagt in en ny klocka. Med tanke på antalet annonserade klockor borde han väl räknas som ”Professional Dealer” med efterdebitering på de tidigare annonserna 😉

”14) Om du annonserar fler än 5 objekt/månad, alternativt har fler än 5 aktiva annonser samtidigt räknas du som kommersiell annonsör.”
Det där är ju att piska på en död häst...finns gott om handlare här som inte har taggen. Det har påpekats flera gånger men ja, har man bara hängt med ett tag har man ju koll på dom oavsett.

”En del för professionella handlare där 3st annonser / bumpar per dag. Obligatorisk kostnad för företagen som annonserar om 1000€ / år för 1 annons per dag alt 3 annonser per dag för 1500€”
Säljer de mkt så borde det vara hanterbart, Samt handlar stämpeln borde ju även innebära lättare försäljning, mer trygghet för köparen er försäljning

Hur mycket spar dom på att slippa handlar stämpeln?
Beror väl på om de kör kolsvart hela vägen eller inte.
Att driva näringsverksamhet och inte vilja betala 900kr/mån för något som ändå är avdragsgillt för att nå ut till potentiellt 10.000tals kunder är som att vara bilhandlare och inte annonsera på Blocket för att det kostar.

Är man däremot kolsvart vill man absolut inte skylta med vad man gör om det kan undvikas.

För en gångs skull kan det vara kul med lite beröm i tråden. Läste precis annonsen från @carlmartin och hans förtydligande om tavlans ros och text. I mitt tycke ett väldigt bra tillägg i en annons där tveksamheter har kommit från en fundersam (eventuell) köpare. Kudos!

Sorry @Limeee men jag tycker att det är direkt vilseledande att använda ordet NOS i din beskrivning av din Tudor 79090. Är det NOS + sparsamt använt så är boetten inte sådär hårt polerad. Inte heller borde den ha så brutala repor där serienummer och referensen sitter mellan bandhornen.

Sorry @Limeee men jag tycker att det är direkt vilseledande att använda ordet NOS i din beskrivning av din Tudor 79090. Är det NOS + sparsamt använt så är boetten inte sådär hårt polerad. Inte heller borde den ha så brutala repor där serienummer och referensen sitter mellan bandhornen.

Jag förstår vad du menar, återger vad som angavs när jag köpte den. Men kan såklart uppdatera annonsen👍
Edit: Uppdaterat nu med endast ”mycket fint skick sett till åldern”.

Jag förstår vad du menar, återger vad som angavs när jag köpte den. Men kan såklart uppdatera annonsen👍
IMG_3095.jpeg

Fast du ansvarar ju för din egen beskrivning. ”Extremt fint skick” är också en brutal överdrift. Jämför med den jag hade ovan. Din är ju helt rund i jämförelse.

Snyggt!

En sak man kan fundera på, låg den i bankfack i 30 år till ca 2020 för att sedan poleras sönder? 🤔 Tror att den som sålde till dig hittat på en massa saker.
Så kan det mycket väl vara, tråkigt isåfall då det var en här på KS. Tar bort hela det stycket helt enkelt så får nästa köpare bilda sig en egen uppfattning. Tycker nog att sönderpolerad är lite väl överdrivet dock, men alla har ju rätt till sin åsikt!

Så kan det mycket väl vara, tråkigt isåfall då det var en här på KS. Tar bort hela det stycket helt enkelt så får nästa köpare bilda sig en egen uppfattning. Tycker nog att sönderpolerad är lite väl överdrivet dock, men alla har ju rätt till sin åsikt!
Indeed, sönderpolerad var lite överdrivet kanske. Kronskydden har de inte gått så hårt åt och det är ju positivt 👍🏻 Vill ge dig cred för tydliga och icke förskönande bilder.

19k!? @Jimbo testa 5k så kanske den blir såld😂

Senast redigerad av en moderator:
19k!? Har du rökt på @Jimbo testa 5k så kanske den blir såld😂

5k kanske är i lägsta laget men inte långt ifrån.
Det ligger en för ute för 10k sen i december, så han borde i alla fall prova med 8.

IMG_8408.jpeg

@KaiHaj - Ingen retur? -Har du sett hur den ser ut kl 12?

IMG_8408.jpeg

@KaiHaj - Ingen retur? -Har du sett hur den ser ut kl 12?
Herre jösses 🙃 Var Breitlings kvalitets avdelning på konferens?

Tack alla. Jag har faktiskt inte lagt märke till det här. Jag kommer att kontakta Breitling för reklamation. Annonsen är tillbakadragen.
Uppskattar att ni noterade detta. Blindstyre som jag själv är har jag bara tuta och kört!
Tack igen gänget! KS Love 💞💞👏
Hade varit kul att få höra hur Breitling reagerar och vad de gör för åtgärd. Uppdatera oss gärna.

IMG_8412.jpeg

@Zozoo
Med tanke på att jag äger samma modell blir jag nyfiken. Kan du länka till där listpriset är 164’ som du skriver i annonsen.

IMG_8412.jpeg

@Zozoo
Med tanke på att jag äger samma modell blir jag nyfiken. Kan du länka till där listpriset är 164’ som du skriver i annonsen.

Tillbaka
Topp