• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

@DrKlocka
-Hur förklarar du prisökningen på minst 4000kr sedan @Nicke L sålde samma klocka för några månader sedan?

@DrKlocka
-Hur förklarar du prisökningen på minst 4000kr sedan @Nicke L sålde samma klocka för några månader sedan?
Är du intresserad så får du prova att pruta, det brukar gå bra.

Har även erbjudit honom köpa tillbaka den för samma pris.

Den har sålts för högre pris tidigare under året, men det har du nog sett om du sökt på den.

Är du intresserad så får du prova att pruta, det brukar gå bra.

Har även erbjudit honom köpa tillbaka den för samma pris.

Den har sålts för högre pris tidigare under året, men det har du nog sett om du sökt på den.
Jaha. Så du inkluderar minst 10% prut i dina priser, blocket style. Bra att veta.

@DrKlocka
Jag har själv nog aldrig tjänat pengar på en klocka men vad är problemet med att han lägger upp klockan för 4k mer?
Vad jag ser är det en tusenlapps skillnad men kan ju ändrats och som andra sagt ska ju alla nu för tiden pruta ändå...

Just att tjäna pengar på klockor är väl en extremt stor del av användarnas existens här om vi snackar vissa varumärken specifikt....

Jag tycker att man får försöka sälja till det man anser klockan är värd, fri prissättning och allt det där. Vet man att man har köpt en klocka till ett "underpris" så ser jag inga konstigheter att vid försäljning lägga ut den till marknadspris. Likt den Panerai som finns på köp & sälj.

Senast ändrad:
Jag har själv nog aldrig tjänat pengar på en klocka men vad är problemet med att han lägger upp klockan för 4k mer?
Vad jag ser är det en tusenlapps skillnad men kan ju ändrats och som andra sagt ska ju alla nu för tiden pruta ändå...

Just att tjäna pengar på klockor är väl en extremt stor del av användarnas existens här om vi snackar vissa varumärken specifikt....
4K skillnad är det.
Jag tycker att man får försöka sälja till det man anser klockan är värd, fri prissättning och allt det där. Vet man att man har köpt en klocka till ett "underpris" så ser jag inga konstigheter att vid försäljning lägga ut den till marknadspris. Likt den Panerai som finns på köp & sälj.
Klart man kan tjäna pengar på KS, frågan var vad som motiverade prisökningen. Att den såldes för underpris? Den låg ute 2 månader innan den såldes förra gången.

@DrKlocka
Det är lite tröttsamt att se gnäll varje gång någon lägger ut en klocka för mer än vad du tycker den borde kosta. Marknaden styr priset – inte enskilda tyckanden. Att samma klocka såldes för mindre belopp tidigare betyder inte att varje annan annons måste följa exakt samma pris. Den som vill köpa klockan för 30 000 kan pruta eller vänta på prisbump – men att offentligt kritisera varje annonspris skapar bara en sämre stämning här. Låt marknaden ha sin gång.

Det är lite som att konfrontera säljarna i butikerna och fråga varför apelsinerna på den lokala ICA-butiken är så mycket dyrare än de på Lidl eller på Al-Wadis livs? Eller varför likadan TV kan skilja tusenlappar i pris mellan två olika butiker? 😅

Det är lite tröttsamt att se gnäll varje gång någon lägger ut en klocka för mer än vad du tycker den borde kosta.
Så är det ju knappast. Blir dock lite märkligt tycker jag, när en klocka legat ute osåld i två månader och sedan läggs upp igen med 4k pålägg (minst om man går på priset i annonsen).
-Men absolut, det var ju noll personer som höll med så jag backar och tänker om.

Så är det ju knappast. Blir dock lite märkligt tycker jag, när en klocka legat ute osåld i två månader och sedan läggs upp igen med 4k pålägg (minst om man går på priset i annonsen).
-Men absolut, det var ju noll personer som höll med så jag backar och tänker om.

Självklart får man väl köpa billigt och sälja dyrt, är det någon som nappar så grattis.
Tycker detta fall var en ren upplysning till ev spekulanter från din sida och hade jag varit intresserad av klockan ifråga så hade jag absolut uppskattat att få veta om omständigheterna.

Gäller det år båda håll? Kan man få skit för att man säljer med förlust också? Då är jag på tunn is.

Det här är ett entusiastforum, över och under priser diskuteras.

Vill minnas, för några år sedan, att en forummedlen (som hade missat Rolexhysterin) la ut en Oyster Perpetual lite väl billigt och blev uppmärksammad snabbt på detta av andra medlemmar.

Självklart får man väl köpa billigt och sälja dyrt, är det någon som nappar så grattis.
Tycker detta fall var en ren upplysning till ev spekulanter från din sida och hade jag varit intresserad av klockan ifråga så hade jag absolut uppskattat att få veta om omständigheterna.
De flesta gör väl en enkel sökning och kan se att den både sålts dyrare och billigare? Inga större hemligheter än så. Är man intresserad får man diskutera priset, inga större konstigheter än så.

De flesta som handlat Breitling vet att det är kul att köpa men mindre roligt att sälja (sett till marknaden).

Tyckte nästan synd om säljaren som behövde gå så lågt för att bli av med den när jag köpte den, intresset var nästan noll. Därför gav jag honom möjligheten att köpa tillbaka den till samma pris.
Det är en udda modell och de säljs inte så ofta. Kollar man internationellt är det fortfarande väldigt bra pris. Vill påstå det är svårt att hitta ett bättre ex än detta.
Sen har jag varken tjänat eller förlorat en enda krona förrän den är såld.

Tycker det är märkligt med missunnsamhet överlag, kan nog vara en av de mest oattraktiva personlighetsdragen man kan ha. Har sålt väldigt många klockor på forumet som sedan sålts iväg dyrare, kan inte påstå att jag skulle bry mig. Isf är det mitt fel att jag sålde den för billigt?

Senast ändrad:
De flesta gör väl en enkel sökning och kan se att den både sålts dyrare och billigare? Inga större hemligheter än så. Är man intresserad får man diskutera priset, inga större konstigheter än så.

De flesta som handlat Breitling vet att det är kul att köpa men mindre roligt att sälja (sett till marknaden).

Tyckte nästan synd om säljaren som behövde gå så lågt för att bli av med den när jag köpte den, intresset var nästan noll. Därför gav jag honom möjligheten att köpa tillbaka den till samma pris.
Det är en udda modell och de säljs inte så ofta. Kollar man internationellt är det fortfarande väldigt bra pris. Vill påstå det är svårt att hitta ett bättre ex än detta.
Sen har jag varken tjänat eller förlorat en enda krona förrän den är såld.

Tycker det är märkligt med missunnsamhet överlag, kan nog vara en av de mest oattraktiva personlighetsdragen man kan ha. Har sålt väldigt många klockor på forumet som sedan sålts iväg dyrare, kan inte påstå att jag skulle bry mig. Isf är det mitt fel att jag sålde den för billigt?
Varför köpte du den?

Det är väl ingen som varit missunnsam?

Säljaren sätter ett pris som den önskar, inget konstigt med det.
Att ställa frågan om varför man satt ett högre pris är väl inte så konstigt.
Svaret behöver inte heller vara så konstigt, den är nyservad, modellen har utgått sen jag köpte den, jag vill göra mig en hacka.
I mina ögonen inga konstigheter.

Det är väl ingen som varit missunnsam?

Säljaren sätter ett pris som den önskar, inget konstigt med det.
Att ställa frågan om varför man satt ett högre pris är väl inte så konstigt.
Svaret behöver inte heller vara så konstigt, den är nyservad, modellen har utgått sen jag köpte den, jag vill göra mig en hacka.
I mina ögonen inga konstigheter.
Jag menar inte specifikt riktat mot dig, men jag får en känsla av missunsammhet när det tas upp frågan om varför jag sålde den dyrare än jag köpte den för, samtidigt som den har två gånger sålts dyrare (4k mer än mitt pris) tidigare enligt annonser. Rätt märkligt. Jag har inte köpt den för att tjäna pengar och slutpriset är inte bestämt. Det känns som att det är där det skaver, att jag kanske skulle gå någon tusenlapp plus från någon som sålde den till ett kraftigt reducerat pris.

Varje Rolex jag sålt på forumet har förr eller senare dykt upp dyrare än jag sålde den för. En har dessutom sålts för dubbla priset (gmt 16710 jag sålde för drygt 60 slutade på 120+). Klart det hade varit roligare om jag hållit på den och fått det istället, men sånt är livet.

Tillbaka
Topp