• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Det ända jag påpekat är tonen... och vad som hände i den här tråden :)
För mig hade det räckt med "Hej Dbrasco, din klocka har fått en polering och ev. hade den tidigare märken på tavlan, känner du till det? Din beskrivning i annonsen ger intryck av att det är en orörd 55 år gammal klocka..."
..
Grejen är ju att jag inte visste att den polerats men nu vet jag det..
Sen blir det ju lite äpplen och päron av alltihop .hänvisa till bilder i en gammal annons innan service och sedan till min annons efter service...
Vad säger det egentligen? ja den har polerats, inte mycket mer.. Eventuella märken på tavlan, nej några såna hittar jag inte..
Upplever också att det blir stökigt när referenser till andra klockor som sålts av säljaren dras in i diskussionen. Jag vet vad jag köpte och betalade och är fine med det..

Avslutningsvis så visar ju min annons klockan som den ser ut idag.. superfin enligt mig.. och det är vad en eventuell köpare får hem.
Jag tar inte åt mig eller tror att någon ens har en tanke på att jag har försökt vilseleda någon.. har hängt här många år och det är väl bara Limee som har en längre referenstråd :)

Nu stänger vi den här diskussionen
Att dra in tidigare objekt, av en annan säljare, håller jag med om, just i denna diskussion, inte var det bästa. Det riskerar, som du säger, att göra själva sakfrågan otydlig. Däremot håller jag inte med om detta: "hänvisa till bilder i en gammal annons innan service och sedan till min annons efter service...
Vad säger det egentligen? ja den har polerats, inte mycket mer..", det är väl av vikt att sånt nämnts om det har gjorts? Således så säger det väl en hel del?

Jag tror att en kombination med det @Highvalley skrivit och ursprungspriset på 18k för en klocka där likvärdig såldes för ca 4900kr efter avgifter svider en del också. Sen var det givetvis inte 18k den såldes för, men det ger också lite marcel-vibbar :)

Länkar till annons för att följa trådreglerna https://auctionet.com/sv/3691529-bulova-armbandsur-stal-1970-tal (såldes inom ett år sedan, därav relevant prisbild)

Vän av ordning vill dock påpeka att Auctionet-klockan såldes för 5.6k inkl. avgifter. :)
Ställt mot det så är prisbilden inte våldsamt konstig iom verifierad(?) service.
Men nu var det väl inte heller riktigt det som sakfrågan rörde.

@VioletBread
Jättefin Grand Seiko! Men har du funderat på att göra en prisbump snart? Du har snart bumpat annonsen varje dag i nästan ett halvår nu. Senast en likadan såldes här på KS så prisbumpades den 5 ggr (från 27k till 22k) innan den såldes.

Tips: Tycker att du antingen sänker priset för att få den såld, eller så låter du annonsen vara så får man söka sig till din klocka ifall man letar efter denna referens. Tror att ingen som följer köp/sälj-tråden här på KS har missat din annons.

Lycka till med försäljningen ☺️🙏🏽

@VioletBread
Jättefin Grand Seiko! Men har du funderat på att göra en prisbump snart? Du har snart bumpat annonsen varje dag i nästan ett halvår nu. Senast en likadan såldes här på KS så prisbumpades den 5 ggr (från 27k till 22k) innan den såldes.

Tips: Tycker att du antingen sänker priset för att få den såld, eller så låter du annonsen vara så får man söka sig till din klocka ifall man letar efter denna referens. Tror att ingen som följer köp/sälj-tråden här på KS har missat din annons.

Lycka till med försäljningen ☺️🙏🏽

Hej! Tack för tipset!
Jag har haft några intresserade under perioden den legat uppe, så därför har jag låtit priset vara ett tag. Men jag kan absolut låta bli att bumpa annonsen så ofta. Det verkar dock finnas de som inte följer köp&sälj så frekvent, så att bumpa upp den ibland kommer jag nog göra ändå.

Som jag förstått reglerna för köp&sälj behöver inte en bump innebära prisjusteringar, men rätta mig gärna ifall det är fel.

Tack igen!

Hej! Tack för tipset!
Jag har haft några intresserade under perioden den legat uppe, så därför har jag låtit priset vara ett tag. Men jag kan absolut låta bli att bumpa annonsen så ofta. Det verkar dock finnas de som inte följer köp&sälj så frekvent, så att bumpa upp den ibland kommer jag nog göra ändå.

Som jag förstått reglerna för köp&sälj behöver inte en bump innebära prisjusteringar, men rätta mig gärna ifall det är fel.

Tack igen!
Du behöver inte justera priset för att bumpa. Jag tror flera har pushnotiser på köp och sälj och då vill man se nytt. Jag tror det är så enkelt. Det finns en risk att man efter ett halvår med samma annons kan känna ett sting av frustration. Sänk priset så du kan sälja och ta bort annonsen eller bumpa mindre frekvent. Gör det som gör dig harmonisk. Fin klocka och ett kvalitetsmärke så jag tror inte det behövs mycket för att få den såld. Ibland behövdes folk en liten puff i rätt riktning. Lycka till!

Du behöver inte justera priset för att bumpa. Jag tror flera har pushnotiser på köp och sälj och då vill man se nytt. Jag tror det är så enkelt. Det finns en risk att man efter ett halvår med samma annons kan känna ett sting av frustration. Sänk priset så du kan sälja och ta bort annonsen eller bumpa mindre frekvent. Gör det som gör dig harmonisk. Fin klocka och ett kvalitetsmärke så jag tror inte det behövs mycket för att få den såld. Ibland behövdes folk en liten puff i rätt riktning. Lycka till!

Jag förstår! Har inte tänkt på att man kan ha push-notiser på köp&sälj. Ska tänka på det framöver! Tack!

Jag förstår! Har inte tänkt på att man kan ha push-notiser på köp&sälj. Ska tänka på det framöver! Tack!
Tycker inte att du behöver sänka priset om du inte har bråttom att sälja den, den ligger hyfsat rätt och lär försvinna förr eller senare med lite prut. Är själv sugen men jag är tvungen att ta det lugnt ett tag pga andra utgifter.

Lycka till

Hej! Tack för tipset!

Tack igen!
Jag förstår helt, och mitt inlägg är självfallet skriven med all välmening 🙏🏽.
Tänkte bara att det kan vara värt att testa en annorlunda approach för att få iväg den än att behöva bumpa den varje dag utan resultat :)
Lycka till!

@Trollet12
Är priset 14 eller 15k?
Även ruturpolicy saknas.

@Trollet12
Är priset 14 eller 15k?
Även ruturpolicy saknas.
Då är det ju 14 per default 😊, minus ev. prut

@Trollet12
Är priset 14 eller 15k?
Även ruturpolicy saknas.
Jamen va lattjo. Man brukar ju inte kunna lägga upp annonser utan Pris, Returpolicy samt ibockat "Bilder" ?
Ändå kul dinka! :) Även om den skulle må bra av med en liten tvätt (Tänker specifikt på bilden på baksidan med länk/lås)

Ta nya bilder hur lat får man bli!? @Gorlami

Annonsen från maj 2023:

Ta nya bilder hur lat får man bli!? @Gorlami

Annonsen från maj 2023:

Samma klocka som jag haft i bankfack på grund av utlandsflytt, tänkte att det inte behövs

Samma klocka som jag haft i bankfack på grund av utlandsflytt, tänkte att det inte behövs

”Använd någon gång i månaden” under två år kan väl iofs sätta lite spår.
Även om det nu faktiskt inte gjort det så känns det lite slappt att inte uppdatera med egna bilder när klockan då var ett år gammal och nu är tre år gammal.

Ännu en sopig annons, varför ska man få lov att be om mer än en bild?
Orkar du inte ens skriva ut hur gammal den är eller skiter du bara i? @LANGEN

Ännu en sopig annons, varför ska man få lov att be om mer än en bild?
Orkar du inte ens skriva ut hur gammal den är eller skiter du bara i? @LANGEN

Ber om ursäkt om jag missat att du kritiserat mina annonser tidigare?

Vad gäller titeln håller jag helt och hållet med dig! Jag skrev typ ”Omega Seamaster 300m (vit tavla/svart gummi)” men admin tyckte det bröt mot regel 16 och ändrade till det mer intetsägande ”Omega Seamaster Vit” så de får du gärna kriga med dem om.

Jag satt i bilen i morse då jag fick feeling på en annan klocka och bestämde mig för att sälja Seamastern och slängde ut en annons lite snabbt. Men ser inget konstigt med att man vid seriöst intresse skriver en rad och tar all info privat, ser ingen anledning för nån att sprida bilder på serienummer, när och var den är utplockad m.m publikt egentligen.

Men för sakens skull så är den utplockad 2023 på Franks Ur. Uppdaterar annonsen.

Hela modellen är relativt ny, skicket är gott. Vill du veta mer och surra klockor så skriv en rad! Har också tagit bilder på box m.m sen jag kom hem åt en spekulant men där går de ganska lätt att lista ut var jag bor så de postar jag ogärna publikt av den anledningen.

Vad gäller titeln håller jag helt och hållet med dig! Jag skrev typ ”Omega Seamaster 300m (vit tavla/svart gummi)” men admin tyckte det bröt mot regel 16 och ändrade till det mer intetsägande ”Omega Seamaster Vit” så de får du gärna kriga med dem om.

Jag satt i bilen i morse då jag fick feeling på en annan klocka och bestämde mig för att sälja Seamastern och slängde ut en annons lite snabbt. Men ser inget konstigt med att man vid seriöst intresse skriver en rad och tar all info privat, ser ingen anledning för nån att sprida bilder på serienummer, när och var den är utplockad m.m publikt egentligen.

Men för sakens skull så är den utplockad 2023 på Franks Ur. Uppdaterar annonsen.

Hela modellen är relativt ny, skicket är gott. Vill du veta mer och surra klockor så skriv en rad! Har också tagit bilder på box m.m sen jag kom hem åt en spekulant men där går de ganska lätt att lista ut var jag bor så de postar jag ogärna publikt av den anledningen.
Har du lagt upp lika slarviga annonser tidigare så är det mycket möjligt;)

Bilder som visar skicket och ålder på klockan är inte mycket begärt.

Grejen är att SMP 42 kom i mars 2018 så att skriva ut ålder på klockan innebär att man vet om den är inom garanti eller ej. Vilket jag tror många tycker är väldigt relevant. Likaså skick på klockan då ”fint/bra skick” är extremt subjektivt.

Har du lagt upp lika slarviga annonser tidigare så är det mycket möjligt;)

Bilder som visar skicket och ålder på klockan är inte mycket begärt.

Mer bilder hade jag absolut kunna knäppa av i stundens hetta och lagt upp.
- Ålder kunde jag omöjligt haft koll på där och då med mängden klockor man har hemma och snurrar då rastlösheten kickar in och nått nytt lockar 😉

Grejen är att SMP 42 kom i mars 2018 så att skriva ut ålder på klockan innebär att man vet om den är inom garanti eller ej. Vilket jag tror många tycker är väldigt relevant. Likaså skick på klockan då ”fint/bra skick” är extremt subjektivt.
Intentionen var absolut inte att undanhålla nån info eller ”fula” mig med skick innan en eventuell affär. Då annonsen skapades visste jag faktiskt inte när den var utplockad, kollade upp det när jag kom hem och meddelade en spekulant.

Det gick lite snabbt, annonsen nu uppdaterad med år och butik.

Intentionen var absolut inte att undanhålla nån info eller ”fula” mig med skick innan en eventuell affär. Då annonsen skapades visste jag faktiskt inte när den var utplockad, kollade upp det när jag kom hem och meddelade en spekulant.

Det gick lite snabbt, annonsen nu uppdaterad med år och butik.
Nej jag tror inte heller det jag ville bara förklara varför det är viktigt. Om du inte hade det i åtanke.

Så nu beskär du en av dom gamla bilderna och plockar bort dom andra, testa blocket istället.
Din lilla troll, ser dessa beskärda ut för dig?
Kul hobby att gå runt och grina på allas annonser på KS 👏🏽

Bilagor

• IMG_2708.png
    IMG_2708.png
    1.3 MB · Visningar: 3
  • IMG_2712.png
    IMG_2712.png
    375.8 KB · Visningar: 4
Tillbaka
Topp