Hittade äntligen en schysst alarmklocka, Waltham från 60-talet (?)
Stålboett som känns välbyggd, schyssta luggar och grym mattsvart tavla och fina index. Jag är tvärnöjd
Det hade jag också varit.
Riktigt snygg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittade äntligen en schysst alarmklocka, Waltham från 60-talet (?)
Stålboett som känns välbyggd, schyssta luggar och grym mattsvart tavla och fina index. Jag är tvärnöjd
Stort tack, får lite Advisor vibbar av boetten. Har för mig du hade en riktigt fin sån?Det hade jag också varit.
Riktigt snygg!
Oj riktigt schysst!Hittade äntligen en schysst alarmklocka, Waltham från 60-talet (?)
Någon som kan upplysa mig, vad är denna pluppen knappen till?Glömt att posta denna Rodania här
Men varför i boettlocket, bättre klang då?Sitter en pinne där, på insidan alltså. Det är på den pinnen som alarmdelens ”hammaren” slår.
Ja precis. Locket är också tvådelat för bättre klang/ljud.Men varför i boettlocket, bättre klang då?
Stort tack, får lite Advisor vibbar av boetten. Har för mig du hade en riktigt fin sån?
Benedict var ju fantastisk!Angelus Datalarm og Benedict Park-O-Phon
Denna var mycket trevlig, fina feta bandhorn...påminner om Omegas boetterHittade denna roliga tråd nu! Hade en Rado alarm, såldes för ett år sedan! En riktigt fin klocka!
Damn vilken najs!Dagens alarm
Grym, är den i guld?Har varit sugen på en alarmklocka rätt länge och följt tråden med intresse. Idag slog jag äntligen till, så den här är på väg hem:
Nej, tror det är 14K på stål! Om det är referens 1309 som jag tror det är enligt utdrag ur katalog från 1958. Skulle tro att den här är lite senare, kanske en bit in på 60-talet? Har inte sett någon i guld, men det skulle förstås vara en glad överraskning;-)Grym, är den i guld?